Magyar alkatrészeket keresnek a japán világcégek

Több magyar elektronikai és járműipari cégnek is komoly esélye van arra, hogy a világ vezető japán nagyvállalatainak beszállítója legyen - ez derült ki az ITD Hungary és japán társszervezete, a JETRO által november 18-án szervezett rendezvényen.  A japán cégek idén csak hazánkban vettek részt hasonló programon, és rekordszámú, több mint száz magyar céggel mintegy háromszáz tárgyalást folytattak.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar cégek részéről soha ekkora érdeklődés nem volt tapasztalható az immár hatodik alkalommal megrendezett japán-magyar beszállítói rendezvényen. Idén a tavalyinál ötven százalékkal több magyar vállalat képviselője vett részt a fórumon.

A japánok is erős „csapattal" érkeztek a rendezvényre: a nyolc járműipari és négy elektronikai cég között megtalálható volt a Suzuki és a Sony, valamint a világ vezető alkatrész- és szerszámgyártói is.

Japán helyett magyar gyártmány kell

A magyar cégek nagy lehetőség előtt állnak, hiszen a válság hatására az Európában letelepedett japán vállalatoknál koncepcióváltás figyelhető meg. Az ITD Hungary tapasztalatai szerint a szigetország vállalatai is sok esetben váltanák le japán beszállítóikat a költséghatékonyabb, helyi és regionális partnerekre.

A hét hazánkban, és öt Európa más országában letelepedett japán vállalat ki is állította azokat az alkatrészeket és részegységeket, amelyeket a hazai beszállítókkal szeretnének legyártatni. Így a távol-keleti ország vállalatai elsősorban jármű-és hajtástechnikai alkatrészek, valamint híradástechnikai elemek gyártására keresnek magyar partnereket.

A több mint háromszáz tárgyalás közül jónéhány sikerrel zárult, amelynek eredményeként hamarosan konkrét megrendeléseket is kaphatnak a magyar cégek.

Konferencia a külföldi piacszerzésért
A kis- és középvállalatok (kkv) külpiaci versenyképességének javítása érdekében konferenciát szerveznek november 27-én Debrecenben az ITD Hungary, a Mehib és az Eximbank részvételével. Az eseményt beharangozó sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten Kerekes György, az ITD Hungary ágazati vezetője elmondta, hogy az élelmiszeriparban, a környezetvédelmi háttériparban és a textiliparban érhetnek el versenyelőnyt külföldön jelenleg a magyar kis- és középvállalatok. Az ITD Hungary jelenleg 1.100 céget számlált össze, amelyek összexportja eléri a 3 milliárd eurót. Arra a kérdésre, hogy hány magyar exportképes kkv-ről tud az ügynökség, az ágazati vezető azt mondta, hogy 30 millió forint feletti éves exporttal mintegy négyezer cég rendelkezik, ezek közül 2.500 a tisztán magyar kkv-k száma.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo