M3-as folyt. köv.

Polgártól Görbeházáig elkészült az M3-as autópálya, a Nyíregyházát és a sztrádát összekötő szakasz építésére pedig szeptember 6-án szerződtek a megbízást elnyerő Betonút Rt.-vel. Két év leforgása alatt nem csak ez az út készül el, hanem a Nyíregyházát, illetve a Debrecent elkerülő két-két út, valamint a Görbeháza és Debrecen közötti sztráda is.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A 39 kilométeres autópálya útszakasz 79,79 milliárd forintért készíti el a Betonút Rt. Az M3-as újabb egységének kivitelezéséről – a közbeszerzési pályázaton nyertes céggel – szeptember 6-án írták alá a szerződést. Az útszakasz a Görbeházáig éppen elkészült M3-as autópályától Nyíregyházáig vezet majd, várhatóan 2006 decemberében adják át rendeltetésének. A 2x2 sávos autópálya-szakaszon 29 hidat, 17 ökológiai átjárót, csaknem 5 kilométernyi zajárnyékoló falat építenek, továbbá 500 ezer köbméter pernyét is hasznosítanak

A gazdasági és közlekedési tárca emlékeztet rá, az M3-as autópálya Polgár és Nyíregyháza közötti szakaszának megvalósítása (I. építési szakasz: Polgár-Görbeháza; II. építési szakasz: Görbeháza-Nyíregyháza) a kormány középtávú gyorsforgalmi útfejlesztési feladatai között szerepel. A Nemzeti Autópálya Rt. által megvalósuló beruházás egyben magában foglalja a Nyíregyházát keletről és nyugatról elkerülő szakaszokat is. Az autópálya Nyíregyházán túli, országhatárig történő megépítése a hosszú távú tervek között szerepel.

A megyeszékhely felé vezető szakasz kiviteli terveinek elkészítésére a Nemzeti Autópálya Rt. közzététel nélküli, tárgyalásos közbeszerzési eljárást bonyolított le, amely a 2003. márciusi ajánlatkérést követően, a júniusi szerződés-aláírással sikeresen befejeződött. A terveket négy tervező cég, az Uvaterv Rt., az Utiber Kft., a Főmterv Rt. és az Unitef Rt. készítette.

A Központi Közlekedési Felügyelet – a Nemzeti Autópálya Rt. kérelmére – 2003. december 16-ánadottelvi építési engedélyt a szakaszra. Az engedélyezési eljárások 2004. januárban megkezdődtek, és 2004. márciusában be is fejeződtek. Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye területére külön-külön építési engedélyt adtak ki. Az elvi építési engedély birtokában a szakasz kivitelezésére vonatkozóan a Nemzeti Autópálya Rt. nyílt, előminősítéses közbeszerzési eljárást hirdetett meg 2003. december 17-én. Az eljárásra tíz pályázó adta be jelentkezését, amelyekből az értékelő bizottság hat vállalkozót tartott megfelelőnek a munka elvégzésére.A felkért ajánlattevők – az ajánlattételi időszakban a másodlagos ipari nyersanyag (pernye) felhasználhatósága érdekében végrehajtott módosítást követően – 2004. július 23-án adták be ajánlatukat, amelyek bontását követően az értékelés azonnal megkezdődött. A kiértékelést követő, 2004. augusztus 19-én tartott eredményhirdetésen a nyertes kivitelező vállalkozó a Betonút Rt. lett.

Az M3-as „újkori” időszámítása 1996-ban kezdődik, ekkor fejeződött be a Budapest-Gyöngyös közötti szakasz teljes felújítása. Két évvel később elkészült a Gyöngyös-Füzesabony közötti szakasz, 2002-ben pedig a Polgárig tartó sztrádarész. A múlt évben a Polgár-Görbeháza szakasz munkaterületét adták át, 2004. szeptemberében pedig magát az utat is a közlekedőknek. Már szerződtek a munkálatokra az M3 Nyíregyháza déli és keleti 8,1, illetve 15,5 kilométernyi elkerülő szakaszára, az átadás határideje 2006 márciusának utolsó napja. A megkötött szerződések szerint a Debrecent elkerülő két szakasz is épül már, s ugyancsak 2006 márciusában adják át rendeltetésének a 8,6, illetve a 4,1 kilométert. A közbeszerzési pályázatot már kiírták a Görbeháza-Debrecen közötti 35,3 kilométernyi autópályára, a győztessel vélhetően még az idén meg is állapodnak. Ennek az egységnek is 2006 végéig el kell készülnie.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo