M3-as folyt. köv.

Polgártól Görbeházáig elkészült az M3-as autópálya, a Nyíregyházát és a sztrádát összekötő szakasz építésére pedig szeptember 6-án szerződtek a megbízást elnyerő Betonút Rt.-vel. Két év leforgása alatt nem csak ez az út készül el, hanem a Nyíregyházát, illetve a Debrecent elkerülő két-két út, valamint a Görbeháza és Debrecen közötti sztráda is.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 39 kilométeres autópálya útszakasz 79,79 milliárd forintért készíti el a Betonút Rt. Az M3-as újabb egységének kivitelezéséről – a közbeszerzési pályázaton nyertes céggel – szeptember 6-án írták alá a szerződést. Az útszakasz a Görbeházáig éppen elkészült M3-as autópályától Nyíregyházáig vezet majd, várhatóan 2006 decemberében adják át rendeltetésének. A 2x2 sávos autópálya-szakaszon 29 hidat, 17 ökológiai átjárót, csaknem 5 kilométernyi zajárnyékoló falat építenek, továbbá 500 ezer köbméter pernyét is hasznosítanak

A gazdasági és közlekedési tárca emlékeztet rá, az M3-as autópálya Polgár és Nyíregyháza közötti szakaszának megvalósítása (I. építési szakasz: Polgár-Görbeháza; II. építési szakasz: Görbeháza-Nyíregyháza) a kormány középtávú gyorsforgalmi útfejlesztési feladatai között szerepel. A Nemzeti Autópálya Rt. által megvalósuló beruházás egyben magában foglalja a Nyíregyházát keletről és nyugatról elkerülő szakaszokat is. Az autópálya Nyíregyházán túli, országhatárig történő megépítése a hosszú távú tervek között szerepel.

A megyeszékhely felé vezető szakasz kiviteli terveinek elkészítésére a Nemzeti Autópálya Rt. közzététel nélküli, tárgyalásos közbeszerzési eljárást bonyolított le, amely a 2003. márciusi ajánlatkérést követően, a júniusi szerződés-aláírással sikeresen befejeződött. A terveket négy tervező cég, az Uvaterv Rt., az Utiber Kft., a Főmterv Rt. és az Unitef Rt. készítette.

A Központi Közlekedési Felügyelet – a Nemzeti Autópálya Rt. kérelmére – 2003. december 16-ánadottelvi építési engedélyt a szakaszra. Az engedélyezési eljárások 2004. januárban megkezdődtek, és 2004. márciusában be is fejeződtek. Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye területére külön-külön építési engedélyt adtak ki. Az elvi építési engedély birtokában a szakasz kivitelezésére vonatkozóan a Nemzeti Autópálya Rt. nyílt, előminősítéses közbeszerzési eljárást hirdetett meg 2003. december 17-én. Az eljárásra tíz pályázó adta be jelentkezését, amelyekből az értékelő bizottság hat vállalkozót tartott megfelelőnek a munka elvégzésére.A felkért ajánlattevők – az ajánlattételi időszakban a másodlagos ipari nyersanyag (pernye) felhasználhatósága érdekében végrehajtott módosítást követően – 2004. július 23-án adták be ajánlatukat, amelyek bontását követően az értékelés azonnal megkezdődött. A kiértékelést követő, 2004. augusztus 19-én tartott eredményhirdetésen a nyertes kivitelező vállalkozó a Betonút Rt. lett.

Az M3-as „újkori” időszámítása 1996-ban kezdődik, ekkor fejeződött be a Budapest-Gyöngyös közötti szakasz teljes felújítása. Két évvel később elkészült a Gyöngyös-Füzesabony közötti szakasz, 2002-ben pedig a Polgárig tartó sztrádarész. A múlt évben a Polgár-Görbeháza szakasz munkaterületét adták át, 2004. szeptemberében pedig magát az utat is a közlekedőknek. Már szerződtek a munkálatokra az M3 Nyíregyháza déli és keleti 8,1, illetve 15,5 kilométernyi elkerülő szakaszára, az átadás határideje 2006 márciusának utolsó napja. A megkötött szerződések szerint a Debrecent elkerülő két szakasz is épül már, s ugyancsak 2006 márciusában adják át rendeltetésének a 8,6, illetve a 4,1 kilométert. A közbeszerzési pályázatot már kiírták a Görbeháza-Debrecen közötti 35,3 kilométernyi autópályára, a győztessel vélhetően még az idén meg is állapodnak. Ennek az egységnek is 2006 végéig el kell készülnie.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo