Lyukas a zsebe a fiataloknak

Idén jelentősen kevesebbet tesznek félre a fiatalok, mint tavaly – derül ki a Work Force HR szolgáltató megbízásából készült Pályakezdő Index reprezentatív kutatásból. A 18-25 éves korosztály többségének maximum 100 000 forint megtakarítása van, azonban pénzügyi tanácsokra nem tartanak különösebb igényt. A válaszadók 57 százaléka csökkentette kiadásait, a többség leginkább a szórakozásból igyekszik lejjebb adni.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 18-25 éves pályakezdő korosztály pénzügyi tudatosságát és megtakarítási szokásait is vizsgálta a Work Force HR szolgáltató megbízásából készült Pályakezdő Index. A felmérés rávilágított, hogy a fiatalok többsége legfeljebb 100 000 forint félretett pénzzel rendelkezik, míg 17 százalékuk 100 és 200 ezer forint közé helyezi megtakarításainak összegét. Elenyésző volt azok száma (8 százalék), akik 200 ezer forintnál magasabb összeggel rendelkeznek életük ezen szakaszában.

Se pénz, se posztó, marad a mobilozás (Fotó: Depositphotos)
Se pénz, se posztó, marad a mobilozás (Fotó: Depositphotos)

A válaszadók 45 százaléka kevesebbet tesz félre idén, mint tavaly: közülük 27 százaléknak jelentős mértékben megcsappantak megtakarításai, míg közel 18 százalék csupán kisebb változást érzékel pénzügyi tartalékaiban.  A megkérdezettek 22 százaléka változatlanul tud gyűjteni, viszont a pályakezdők 21 százaléka azt felelte, hogy csakúgy mint 2022-ben, idén sem képes félretenni. A fiatalok 57 százaléka csökkentette kiadásait 2023-ban, kétharmaduk a szórakozásra szánt költségeket igyekszik lefaragni. Ezt követik azok, akik az élelmiszerre és ruházatra szánnak kevesebbet (55 százalék,55 százalék), majd azok, akik idén kevésbé költenek a vendéglátásban és visszavettek az utazásból (46 százalék, 45 százalék). Az egészségügyi kiadásokon nem szívesen spórolnak a fiatalok, a többség ezen a területen nem csökkentette kiadásait.

Ami a nagyobb ráfordítást igénylő költéseket illeti, a legtöbb fiatal autót szeretne vásárolni a következő 5 évben (43 százalék), ezt követik az utazási tervek (39 százalék). Sokan szeretnének ingatlant venni (30 százalék), valamint a családalapításra és esküvőre szánt költségekkel is kalkulálnak a húszas éveik végére (26 százalék, 24 százalék). Ezekre a tervekre a megkérdezettek többsége azonban az infláció miatt jóval kevesebbet tud idén félretenni, mint tavaly: a pályakezdők 28 százaléka le is mondott költségesebb terveiről vagy elhalasztotta azokat. A válaszadók 23 százaléka felelte azt, hogy az infláció ellenére is szeretné megvalósítani a nagyobb kiadásait.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo