LNX Lias-Networx Hálózatingtegrációs Kft.

1135 Budapest, Hun u. 2. Tel.: (1) 452-1400, fax: 452-1401 Kommunikációs mobil: (06 30) 966-7644 E-mail: [email protected] http://www.lnx.hu

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csak tökéletesen szabad

Az elmúlt 8-10 éves időszakban nagyot fejlődött a hálózati infrastruktúra-építési piac Magyarországon. Megjelentek a külföldi multinacionális cégek, így ma már csak világszínvonalú, professzionális tudással, szakembergárdával lehet talpon maradni az öldöklő küzdelemben. A piacon csakis azok a cégek lehetnek hosszú távon is sikeresek, amelyek a mind komplexebb felhasználói igényeket a hálózatok teljes életciklusa során képesek magas színvonalon kielégíteni. Jaskó István kommunikációs és Menyhért Zoltán stratégiai igazgatóval arról beszélgetünk, hogy hogyan igyekszik az LNX az üzleti világ ilyen igényeit kiszolgálni.

A BSRIA, egy londoni székhelyű, Kelet-Európára fókuszáló cég felmérésének előzetes eredménye szerint a magyar piacon az LNX megőrizte vezető szerepét a hálózatintegráció és infrastruktúra-építés területén. Az LNX a KFKI Csoport tagjaként több mint 10 éve megkezdett működésének egy újabb szakaszához érkezett.
– Az elmúlt évi átszervezés és intenzív szakemberképzés után most az üzleti életben bekövetkezett külső hatásokra koncentrálunk erősebben, aminek eredményeképpen bizonyos technológiák – mint például az IP telefónia – kerültek előtérbe – kezdi a beszélgetést Jaskó István, az LNX kommunikációs igazgatója.

Az LNX, a Cisco kiemelt partnere, alakította ki az ország első üzleti Cisco IP telefonrendszerét a vállalaton belüli kommunikáció bonyolítására az Union Biztosítónál. A rendszer egyik legfőbb előnye, hogy a vállalaton belül nem válik ketté az adat- és hangkommunikáció, és hogy egy kézbe kerül az üzemeltetés.
– A rendszer lehetőséget teremt további alkalmazások használatára, például a weboldalak megjelenítésére a telefonkészülékeken vagy a PC-kről indított hívások kezelésére – mondja Menyhért Zoltán stratégiai igazgató. – Így a technológia által teljes körűvé válik a hang-, adat- és internetes alkalmazások integrációja, vagyis eszköz és alkalmazása összeolvad költség- és időmegtakarítást eredményezve a felhasználónak.

A hálózatintegrációs piac mára sokszereplőssé vált, és minden résztvevője igyekszik valahogyan megkülönböztetni magát versenytársaitól. Az LNX legfőbb erénye a magas műszaki felkészültségű szakembergárdájában és a leszállított rendszerek támogatásában van. A vállalat az elmúlt években nagy összegeket fordított vevőszolgálatának kiépítésére és a szakmai továbbképzési programokra. Több százmillió forint értékű eszközkészlet, és folyamatos (heti hét napban 24 órás) ügyeleti rendszer áll a partnerek rendelkezésére az ország bármely pontján.

– Ma már elmondhatjuk, hogy az általunk kiépített rendszerek esetében a teljes életciklus során támogatást tudunk nyújtani – mondja Jaskó István.

A szakmai minőségre való törekvés két fontos mérföldköve az LNX életében, hogy ma már nemzetközi szinten is elismerik az általa nyújtott szolgáltatás szakmai színvonalát. Az országban elsőként szerezte meg a Cisco „IP telefon specialista” minősítését, amelynek hátterében a megfelelő mennyiségű és minőségi tudással rendelkező mérnöki létszám áll.

Az LNX a Cisco szigorú követelményrendszerén belül – többek között az egyes egyéni tanulmányi címek megszerzése során – a Brüsszelben tartott vizsgáján is bizonyította felkészültségét, valamint azt, hogy tevékenységének minden területén – vevőszolgálat, értékesítés, forgalom – megvannak a megkövetelt mennyiségi és minőségi kvóták. Ennek megfelelően a magyar vállalat rendelkezik a Cisco Gold Partneri címével, amely 2001-ben megújult követelményrendszerén keresztül tanúsítja, hogy az LNX a hagyományos hálózatintegrációs tevékenysége mellett minősítetten foglalkozik IP telefóniával, hálózatbiztonsági, valamint hang-adat integrációs megoldásokkal is.

– Egy beruházás életciklusának minden egyes fázisában minősített mérnöki szakértelemmel követjük a partnerünket – emeli ki Jaskó István. Az LNX ügyfeleivel együtt gondolkodik, és az igényeiknek legmegfelelőbb háttértámogatást igyekszik biztosítani. Ennek a szemléletmódnak az eredménye az a nagyszámú rendelkezésre állási és karbantartási szerződés, amivel a vállalat rendelkezik. A fejlettebb országokban már lezajlott folyamatok azt mutatják, hogy a jövőben a távmenedzsment egyre meghatározóbbá válik.

– Az LNX – bízva abban, hogy nálunk is hasonló tendencia fog érvényesülni – forrásokat csoportosít ennek kialakítására, és szándékai szerint a jövőben erre a területre is fókuszál – fejti ki Menyhért Zoltán. – Ha ez a tendecia Magyarországon is megvalósul, a felhasználónak többé nem kell saját szakembereket fenntartania, azt a partnerszolgáltató megteszi helyette.

A 2001-es év sikerének tekinthető, hogy a vállalat megújította az ISO minősítését, valamint teljesítette az AQAP-110-et, a NATO minőségbiztosítási rendszere kiegészítő követelményeit is. A kritériumok teljesítésével az LNX ez évtől minősített NATO beszállítóvá vált.

***


Inter- és intranet LNX módra

A korszerű, már integrált rendszerekben gondolkozó vállalkozások nem piacképesek szigetszerű informatikai támogatásokkal. A Lias – Networx Hálózatintegrációs Kft. (LNX) a heterogén környezetek és technológiák integrálásához és zavartalan működtetéséhez kínál megoldásokat – ismerteti a cég vállalati filozófiáját Turchányi Piroska stratégiai igazgatóhelyettes.

Az LNX a KFKI Számítástechnikai Csoport tagja, vezető magyar hálózatintegrátor. A 100 millió forint tőrzstőkéjű, csaknem 150 munkatársat foglalkoztató cég éves forgalma 1999-ben elérte a 4,3 milliárd forintot. A 2000-re tervezett 5,8 milliárd forintos bevételt már most meghaladta a vállalkozás.

Az LNX a hálózattelepítés valamennyi rétegében otthonos. Profiljában szerepel a hálózat építésétől a különböző hálózati alkalmazásokon keresztül az infrastruktúra-menedzsmentig átfogóan számos terület. Olyan rendszereket szállít, amelyek tetszés szerint konfigurálhatók, platformfüggetlenek, és a kommunikáció lehetőségei a legrugalmasabbak a vállalaton belül éppúgy, mint a külvilág felé.

Az LNX a Microsoft- és a Lotus Notes-megoldások alkalmazásával épít ki különböző inter- és intranetmegoldásokat, alakít ki a vevő igényeihez igazított irodaautomatizálási rendszereket, a csoportmunkát támogató programokat. Saját fejlesztésű, de más vállalkozások számára is használható elektronikus jelenlétiív-programja a Microsoft outlook rendszerhez kapcsolódva automatikusan kiszámítja és nyilvántartja a dolgozók ledolgozott idejét, illetve a szabadságon vagy táppénzen töltött időszakokat. Az LNX az elektronikus kereskedelemhez EDI-megoldásokkal járul hozzá.

Az utóbbi időben a cég egyre inkább az infrastruktúra- és ügyfélkapcsolati menedzsment alkalmazások felé fordult. Az általa forgalmazott Remedy helpdesk rendszer a hálózati infrastruktúra problémáinak megoldásához nyújt támogatást. A rendszer számos csatornán – elektronikus úton, telefonon, írásban — képes bejelentéseket fogadni, központilag feldolgozni, a hibaelhárítást megszervezni és az ügyfél felé a választ továbbítani. Az így regisztrált felhasználói problémáknak nemcsak a megoldására kínál lehetőséget a technológia, hanem a felmerült kérdések összesítésével és feldolgozásával mód nyílik például az alkatrészek raktárkészletének optimalizálására, az ügyfeleknél működő rendszerek nyomon követésére, a meghibásodásokról eseménynaptár készítésére, vagy a tapasztalatok alapján akár a szolgáltatás módosítására is – mutat rá a Remedy előnyeire az igazgatóhelyettes. Az LNX szolgáltatásán keresztül könnyűvé válik a hibabejelentés, és gyorsul az elhárítás. Az ügyfél akár az LNX Kft., akár más cég által kiépített hálózati rendszer esetén rábízhatja a rendszer felügyeletét az LNX-re, vagy saját informatikai egységén keresztül is menedzselheti, célszerűen az LNX által testreszabott helpdesk szoftver segítségével.

A helpdesk körből nő ki az LNX ügyfélkapcsolati menedzsmenthez (CRM) kötődő tevékenysége. „A vállalkozás értéke a fejlettségi szintjében nyilvánul meg. Ennek több összetevője van, kezdve a pénzügyi helyzettől a belső működési folyamatokig. A gördülékeny vállalati működésben meghatározó az alkalmazottak tudása. Előre ismerni kell a várható ügyfélkört, azok milyen igényeket fogalmazhatnak meg felénk, és hogyan tudjuk őket folyamatosan ügyfelünknek megtartani. A CRM: dinamikus reakció a jól meghatározott ügyfélkör igényeire” – fogalmazta meg a szolgáltatás filozófiáját Turchányi Piroska. A KFKI csoport tagjai sok szempontból kínálnak CRM-megoldásokat ügyfeleiknek. A technológiai alapok közül az LNX a call center és a customer care kiépítésére specializálódik.

Az újabb call center-szolgáltatással az ügyfél bármilyen kommunikációs csatornán lép is kapcsolatba a szolgáltató céggel, könnyen eljut a kompetens ügyintézőhöz. Amennyiben egy már folyamatban lévő ügyben érdeklődik, nem kell minden esetben minden részletet ismertetnie, mivel a rendszer lehetővé teszi az ügy történetének elektronikus nyomon követését. Ezzel az ügyintézés folyamata könnyebbé, gyorsabbá és olcsóbbá válhat. Nemcsak az adott ügymenetről, de magáról az ügyfélről is lehetőség van információk gyűjtésére, tárolására és csoportosítására. A tervek szerint a közeljövőben Cisco termékkörre épülve akár IP (számítógéphálózat) alapú call center-szolgáltatás is integrálható a vállalati CRM-stratégiába az LNX segítségével.

A customer care-szolgáltatás az általános helpdesk, vagyis infrastrukturális problémamegoldásokon túl ügyfélgondok kezelésére is alkalmas szoftver telepítését jelenti. Ez a rendszer azonosítja az ügyfelet, rögzíti az igényeit, és a megfelelő ügyintézőhöz irányítja. Az ügyfélről a rendszerben létező összes információ megjelenik az ügyintéző — aki lehet személy vagy automatizmus – előtt.

Az LNX nemcsak partnereinél tartja rendkívül fontosnak a modern ügyfélkapcsolatok kialakulását, de belső folyamataiban maga is hasznosítja a CRM technikáját. Ennek megfelelően ügyfeleit gyors, hatékony kiszolgálásban részesíti, minden projektben kiemelt jelentőséget tulajdonítva a rendelkezésre állási, megbízhatósági és adatbiztonsági követelményeknek.

***


LNX – a megbízható győztes

Kezdetben volt a KFKI. Most viszont van a KFKI Számítástechnikai Csoport, s azon belül is az LNX, teljes nevén a LIAS-NETWORX Hálózatintegrációs Kft., amely vezető hálózati integrátor-szerepet tölt be a rohamosan bővülő hazai információtechnikai piacon. Az LNX csodagyereknek számít az elmúlt évtized magyar gazdaságtörténetében, mert nem csupán évi 30–50 százalékos bevételnövekedést mondhat magáénak, hanem azt is, hogy ezt egy szerves belső fejlődés eredményeként, kizárólag hazai tőkével érte el.

Az LNX, illetve többségi tulajdonosa, a már említett KFKI Számítástechnikai Rt. ma is magyar tulajdonú, mint ahogy magyar szakemberek azok, akik világszínvonalú szolgáltatásaikkal nyerték és nyerik el megrendelőik bizalmát. Hogy csak néhányat említsünk elöljáróban, az LNX szállította a Belügyminisztériumnak azt az informatikai hálózatot, amely az okmányprojekt megvalósításának számítástechnikai hátterét biztosította, vagyis azt, hogy gyorsan és megbízhatóan – ennek a szónak meghatározó jelentősége van az LNX életében –, lehessen egy közös adatbázis alapján az állampolgárok személyi okmányait kezelni az ország teljes területén. De a megrendelők közt szerepel az Országos Egészségbiztosítási Pénztár vagy a Tiszai Vegyi Kombinát is, hogy csupán néhány eltérő profilú intézményt említsünk. S ha már a megrendelőknél tartunk, Jaskó István, az LNX marketingigazgatója elmondta, ügyfeleik túlnyomó többsége vissza-visszajáró partner, s érdekességként tette hozzá, hogy bevételeik 85 százalékát az első 20 adja a több mint 250-ből. Ez utóbbi adat egyben a cég piaci stratégiájának egyik fontos elemét is jelzi: jelesül azt, hogy az LNX a kicsit is megbecsüli, de figyelmét elsősorban a nagyokra koncentrálja. Igaz ez a cég partnereire is. Az LNX olyan infokom világmárkákkal kooperál, mint a Cisco, az IBM vagy a Hewlett-Packard, hogy a Microsoftot vagy a Lucent Technologiest – ma már AWAYA – ne is említsük. Azért tegyük hozzá, az LNX gyarapodó bevételeinek majd felét, hozzáadott értékként, saját dolgozóik szürkeállományának köszönhetik. A 150 embert – ebből 130 mérnököt – foglalkoztató LNX igazán nem panaszkodhat piaci helyzetére, hisz múlt év végére már 4,3 milliárd forintos bevételt tudhatott magáénak, idén pedig, az 5,8 milliárdos terv időarányos részét már túl is teljesítette. Igaz, ezt részben már egy megújult piaci stratégiának is köszönhetik. A megújulás lényege – bármennyire is szokványosnak tűnik – a vevőközpontúság. Az információs forradalom kellős közepén, amikor a technikák, eljárások, megközelítések szinte naponta változnak, a vevőközpontúság kiemelt jelentőséggel bír.

– Arról van szó – magyarázza Jaskó István –, hogy e felgyorsult folyamat a vevőket új és új kihívások elé állítja, hisz az tud talpon maradni, aki képes a modern, kifinomult, egyre specializáltabb információs technikát is szolgálatába állítani. És itt van a mi szerepünk abban, hogy mint hálózatintegrációs piaci vezető cég, akár jelenlegi, akár potenciális partnereink számára egy szorosabb kapcsolattartást, komplexebb, testreszabottabb megoldáscsomagokat kínáljunk. Ne a piac kopogjon az ajtónkon, hanem mi kopogjunk lehetséges megrendelőink, partnereink ajtaján – mondja a marketingigazgató.

Az LNX szakított a korábbi, technológiák köré szerveződő, központosított üzletpolitikával. A megújult cég részben új menedzsmentje a cég vevőkörét négy területre osztotta: állam- és közigazgatás, infokom és közművek, pénzügyi szolgáltatók, ipar és kereskedelem. A területekhez pedig egy-egy front-office szervezet kapcsolódik, amely egyfelől a közvetlen kapcsolatot tartja – mintegy „előemészti” a partner igényeit –, másfelől, átadja a back-office-nak az így előkészített információkat. A back-office „tudásközpont” kidolgozza annak műszaki, jogi, pénzügyi vonatkozásait, megvalósítási feltételeit, szerződés esetén vállalja a kivitelezést. Ezáltal a vevő igényeit rugalmasan, pontosan és magas színvonalon kiszolgáló szervezet tud működni, meglehetős önállósággal, aminek hátterében azért megtalálhatók a hagyományos vállalati infrastruktúrát biztosító részlegek, mint a stratégia/fejlesztés, a pr/marketing, a pénzügyek és a minőségügy. Ez utóbbihoz kapcsolódva említjük, szinte csak zárójelben, hogy az LNX az ISO 9001-es szabvány szerint működik, s ha már a minőségnél tartunk, a cég egyebek közt a Cisco Gold Partner, a Lotus Premier Partner és az IBM BESTeam Partner cím tulajdonosa is.

Az LNX éppúgy testreszabottan hozza a világszínvonalat a strukturált kábelezés tervezése és kivitelezése terén, mint a telephelyek számítógép-és telefonhálózatának építésében vagy az optikai adatátviteli rendszerek építésében, adat-hang integrációban. Megbízhatóságát – a szó technikai és morális értelmében egyaránt – mutatja, hogy például a Teve utcai Rendőrségi Igazgatási Központ teljes telefon- és számítógép-hálózatának kiépítését rájuk bízták. De ügyfeleik közt tudhatják a Miniszterelnök Hivatalt, az Állami Számvevőszéket, a Külügyminisztériumot vagy éppenséggel a Paksi Atomerőmű Rt.-t.

A kezdetektől Horvai Mátyás vezette LNX kiemelkedő teljesítményt nyújt a magyar informatikai páston. Még nem említettük ugyanis, hogy a cég névadó szponzora a Budapesti Honvéd vívószakosztályának – Honvéd–LNX –, amely ugyancsak sikerágazat a maga területén.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo