Letudjuk az elhalasztott vásárlásokat

A szórakoztató elektronikai termékek fogyasztói ára továbbra is csökken, ami egyebek között a piacért folytatott küzdelemnek köszönhető - állapítja meg a GfK közzétett tanulmánya.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK Hungária Piackutató Intézet napokban nyilvánosságra kerülő jelentése részletesen tárgyalja a magyarországi szórakoztató elektronikai piac jellemzőit.  Ebből kiderült, a termékek eladási listáit a távol-keleti gyártók márkái vezetik, mely termékekből a szakkereskedelemben értékesítik a legtöbbet. Általában jellemző a piacra az árubőség, s a szórakoztató elektronikai piac 2005/2006-ra prognosztizált legfeljebb 5 százalékos növekedésének mozgatórugói elsősorban a DVD termékek és a digitális videokamera, valamint az MP3 lejátszók.

Az adatok tanúsága szerint a hazai piac növekedésének üteme 2004-ben mind értékben, mind pedig az eladott termékek darabszámát tekintve jelentősen csökkent, a piac növekedése megtorpant. Ezzel párhuzamosan hazánkban is jól érezhető a modern technológiát reprezentáló termékcsoportok piaci erősödése, hiszen például projektoros televízióból 2004. február-májusi időszakhoz képest 2005. azonos időszakában több mint kétszer annyit értékesítettek (növekedés: 135 százalék), s a megnövekedett értékesítésből származó bevételek is közel megkétszereződtek (növekedés: 88,49 százalék). Ezzel együtt jelentősen bővült a DVD lejátszók és felvevők, valamint a házimozi rendszerek piaca is. A termékek fogyasztói ára továbbra is csökken, ami köszönhető részint a piacért folytatott küzdelemnek, illetve annak hogy a csúcstechnológiás termékek egyre kevésbé számítanak újdonságnak. Az eladott darabszámokban bekövetkezett növekedés oka a szakértők szerint az EU-csatlakozást követően a lakossági fogyasztás struktúrájának átalakulásában, a fizetőképes kereslet jelentős csökkenésében, és a gyors technológiai fejlődés miatt elhalasztott vásárlásokban keresendő.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo