Letudjuk az elhalasztott vásárlásokat

A szórakoztató elektronikai termékek fogyasztói ára továbbra is csökken, ami egyebek között a piacért folytatott küzdelemnek köszönhető - állapítja meg a GfK közzétett tanulmánya.

A GfK Hungária Piackutató Intézet napokban nyilvánosságra kerülő jelentése részletesen tárgyalja a magyarországi szórakoztató elektronikai piac jellemzőit.  Ebből kiderült, a termékek eladási listáit a távol-keleti gyártók márkái vezetik, mely termékekből a szakkereskedelemben értékesítik a legtöbbet. Általában jellemző a piacra az árubőség, s a szórakoztató elektronikai piac 2005/2006-ra prognosztizált legfeljebb 5 százalékos növekedésének mozgatórugói elsősorban a DVD termékek és a digitális videokamera, valamint az MP3 lejátszók.

Az adatok tanúsága szerint a hazai piac növekedésének üteme 2004-ben mind értékben, mind pedig az eladott termékek darabszámát tekintve jelentősen csökkent, a piac növekedése megtorpant. Ezzel párhuzamosan hazánkban is jól érezhető a modern technológiát reprezentáló termékcsoportok piaci erősödése, hiszen például projektoros televízióból 2004. február-májusi időszakhoz képest 2005. azonos időszakában több mint kétszer annyit értékesítettek (növekedés: 135 százalék), s a megnövekedett értékesítésből származó bevételek is közel megkétszereződtek (növekedés: 88,49 százalék). Ezzel együtt jelentősen bővült a DVD lejátszók és felvevők, valamint a házimozi rendszerek piaca is. A termékek fogyasztói ára továbbra is csökken, ami köszönhető részint a piacért folytatott küzdelemnek, illetve annak hogy a csúcstechnológiás termékek egyre kevésbé számítanak újdonságnak. Az eladott darabszámokban bekövetkezett növekedés oka a szakértők szerint az EU-csatlakozást követően a lakossági fogyasztás struktúrájának átalakulásában, a fizetőképes kereslet jelentős csökkenésében, és a gyors technológiai fejlődés miatt elhalasztott vásárlásokban keresendő.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo