A GfK Hungária Piackutató Intézet napokban nyilvánosságra kerülő jelentése részletesen tárgyalja a magyarországi szórakoztató elektronikai piac jellemzőit. Ebből kiderült, a termékek eladási listáit a távol-keleti gyártók márkái vezetik, mely termékekből a szakkereskedelemben értékesítik a legtöbbet. Általában jellemző a piacra az árubőség, s a szórakoztató elektronikai piac 2005/2006-ra prognosztizált legfeljebb 5 százalékos növekedésének mozgatórugói elsősorban a DVD termékek és a digitális videokamera, valamint az MP3 lejátszók.
Az adatok tanúsága szerint a hazai piac növekedésének üteme 2004-ben mind értékben, mind pedig az eladott termékek darabszámát tekintve jelentősen csökkent, a piac növekedése megtorpant. Ezzel párhuzamosan hazánkban is jól érezhető a modern technológiát reprezentáló termékcsoportok piaci erősödése, hiszen például projektoros televízióból 2004. február-májusi időszakhoz képest 2005. azonos időszakában több mint kétszer annyit értékesítettek (növekedés: 135 százalék), s a megnövekedett értékesítésből származó bevételek is közel megkétszereződtek (növekedés: 88,49 százalék). Ezzel együtt jelentősen bővült a DVD lejátszók és felvevők, valamint a házimozi rendszerek piaca is. A termékek fogyasztói ára továbbra is csökken, ami köszönhető részint a piacért folytatott küzdelemnek, illetve annak hogy a csúcstechnológiás termékek egyre kevésbé számítanak újdonságnak. Az eladott darabszámokban bekövetkezett növekedés oka a szakértők szerint az EU-csatlakozást követően a lakossági fogyasztás struktúrájának átalakulásában, a fizetőképes kereslet jelentős csökkenésében, és a gyors technológiai fejlődés miatt elhalasztott vásárlásokban keresendő.