Lassuló, de erőteljes kiskereskedelem

A kiskereskedelmi forgalom 2004. októberében kiigazítás nélkül 3,2%-kal, naptárhatással kiigazítva 4,3%-kal haladta meg az egy évvel korábbi eladási volument. Annak ellenére, hogy a forgalom növekedési üteme csökkent, nemzetközi összehasonlításban meghaladja a 25 EU-tagország átlagos (1,5%-os) növekedési ütemének a kétszeresét. Az első tíz hónapban mért hazai átlagos növekedés 6,4%-os volt.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben az első tíz hónapban folyóáron 4235 milliárd forint, ezen belül októberben 473 milliárd forint értékű árut forgalmaztak.

A volumenindexek növekedésének mérséklődése szinte valamennyi kiskereskedelmi üzletcsoportot érintett.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalma októberben az átlagos növekedési ütemnél lassabban, az előző év azonos hónapjához viszonyítva 1,7%-kal bővült. Az első tíz havi átlagos növekedés 3,1%-os volt.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítése az átlagos növekedési ütemnél gyorsabban, októberben 5,6%-kal, az első tíz hónapban 9,4%-kal bővült. Ezen belül a leggyorsabban - a kis súlyú használtcikk- és csomagküldő forgalom mellett - az illatszer-kiskereskedelem (októberben 19,4%-kal, az
I-X. hónapban 23,4%-kal), valamint a könyv-, újság-, papíráru-kiskereskedelem (októberben 13,5%-kal, az első tíz hónapban 9,2%-kal) eladásai nőttek. A gyógyszer-, gyógyászati termék, valamint a bútor-, háztartási cikk, építőanyag kiskereskedelem értékesítésének volumene 5% feletti ütemben nőtt októberben. Mérsékeltebben bővült az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelem, valamint az egyébiparcikk-kiskereskedelem.

A textil-, ruházati és lábbeliüzletek forgalmának volumene októberben csökkent (98,4%-ra), és az első tíz havi forgalom bővülése is ebben az üzletcsoportban volt a legalacsonyabb (1,6%-os).

Az Európai Unióban októberben mérsékelten bővült a kiskereskedelmi forgalom. Míg a májusban csatlakozott tagországokkal együtt (az EU-25-ben) 1,5%-os, az EU-15-ben 1,4%-os növekedést mértek az egy évvel korábbihoz képest, addig az eurózóna országaiban már harmadik hónapja kismértékű csökkenést jelentenek. Az utóbbi hónapokban a leggyorsabb, két számjegyű növekedést a balti államokban regisztrálták. Dánia, az Egyesült Királyság, Svédország és Szlovákia kiskereskedelmi forgalma 5-10 % között bővült. Folytatódott a kiskereskedelmi dekonjunktúra Németországban és Olaszországban, ahol hónapról hónapra csökkenésről számoltak be.

A hazai kiskereskedelmi forgalom jármű- és üzemanyag-forgalommal együtt számított volumene októberben 3,1%-kal, az I-X. hónapban 6,1%-kal haladta meg az egy évvel korábbit. A gépjármű- és járműalkatrész-kiskereskedelemben az októberi növekedés 3,2%-os, az első tíz havi 7,6%-os, míg a gépjárműüzemanyag-eladásoknál 2,5%-os, illetve 3,1%-os volt.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo