Lassan kész a pálya az Adriáig...

Megkezdték hétfőn az M7-es autópályát és a horvát A4-es sztrádát összekötő híd pilléreinek betonozását a Murán, Muracsánynál (Gorican) - tájékoztatta az MTI-t a helyszínen a horvát kivitelező.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A zágrábi Hidroelektra Niskogradnja d. d. építésvezetője elmondta: a szeptemberben indult alapozási és cölöpverési munkálatokat követően az első pillérek betonozását kezdték meg. A 216 méter hosszú, a leállósávokkal együtt kétszer három sávos közúti átkelő hídfői a horvát és a magyar oldalon is elkészültek már. Josip Forko hozzátette: a két hídfő között négy pilléren áll majd a kétszer 14 és fél méter széles, enyhén ívelő útszerkezet. A három műszakban készülő híd építésének következő fázisában a folyóban, a Mura szintje alatt, vízzáró szerkezetekben végzik a további pillérek betonozását, várhatóan a jövő héttől.

Az M7-es autópálya és a horvát A4-es sztráda összeköttetéseként szolgáló híd építését nemzetközi pályázaton nyerte el tavaly a zágrábi cég. A magyar oldalon már elkészült a hídhoz vezető utolsó útszakasz. A horvát oldalon hiányzó 1300 méter megépítésére szóló tender bontása január 25-én lesz - közölte a munkára ugyancsak pályázott Hidroelektra építésvezetője. A sztrádaszakasz és a híd így várhatóan együtt készül el szeptember végére, amikortól Budapest és az Adria partján fekvő Fiume (Rijeka) között teljessé válhat az autópálya-összeköttetés. (És már matricára sincs szükség, bár például Pécsig még 2010-ig nem száguldhatunk. )

A nyolcmillió euró értékű hídberuházást fele-fele arányban a magyar és a horvát állam finanszírozza, a terveket az Uvaterv készítette. A zágrábi kivitelező a horvátországi autópályák építésében már jelentős tapasztalatokat szerzett, az útpálya mellett számos híd és alagút építését végezte. Josip Forko az MTI-nek beszámolt arról is, hogy várhatóan a Hidroelektra Niskogradnja készíti el a Dubrovnik felé vezető tengerparti sztráda egyik legjelentősebb beruházását, a boszniai tengerpartot a vízen kikerülő hidat. A Peljesac-félszigetnél tervezett híd méreteire jellemző, hogy alatta a legnagyobb tengerjáró hajók is átkelhetnek majd.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo