Lassan kész a pálya az Adriáig...

Megkezdték hétfőn az M7-es autópályát és a horvát A4-es sztrádát összekötő híd pilléreinek betonozását a Murán, Muracsánynál (Gorican) - tájékoztatta az MTI-t a helyszínen a horvát kivitelező.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A zágrábi Hidroelektra Niskogradnja d. d. építésvezetője elmondta: a szeptemberben indult alapozási és cölöpverési munkálatokat követően az első pillérek betonozását kezdték meg. A 216 méter hosszú, a leállósávokkal együtt kétszer három sávos közúti átkelő hídfői a horvát és a magyar oldalon is elkészültek már. Josip Forko hozzátette: a két hídfő között négy pilléren áll majd a kétszer 14 és fél méter széles, enyhén ívelő útszerkezet. A három műszakban készülő híd építésének következő fázisában a folyóban, a Mura szintje alatt, vízzáró szerkezetekben végzik a további pillérek betonozását, várhatóan a jövő héttől.

Az M7-es autópálya és a horvát A4-es sztráda összeköttetéseként szolgáló híd építését nemzetközi pályázaton nyerte el tavaly a zágrábi cég. A magyar oldalon már elkészült a hídhoz vezető utolsó útszakasz. A horvát oldalon hiányzó 1300 méter megépítésére szóló tender bontása január 25-én lesz - közölte a munkára ugyancsak pályázott Hidroelektra építésvezetője. A sztrádaszakasz és a híd így várhatóan együtt készül el szeptember végére, amikortól Budapest és az Adria partján fekvő Fiume (Rijeka) között teljessé válhat az autópálya-összeköttetés. (És már matricára sincs szükség, bár például Pécsig még 2010-ig nem száguldhatunk. )

A nyolcmillió euró értékű hídberuházást fele-fele arányban a magyar és a horvát állam finanszírozza, a terveket az Uvaterv készítette. A zágrábi kivitelező a horvátországi autópályák építésében már jelentős tapasztalatokat szerzett, az útpálya mellett számos híd és alagút építését végezte. Josip Forko az MTI-nek beszámolt arról is, hogy várhatóan a Hidroelektra Niskogradnja készíti el a Dubrovnik felé vezető tengerparti sztráda egyik legjelentősebb beruházását, a boszniai tengerpartot a vízen kikerülő hidat. A Peljesac-félszigetnél tervezett híd méreteire jellemző, hogy alatta a legnagyobb tengerjáró hajók is átkelhetnek majd.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo