Lassan kész a pálya az Adriáig...

Megkezdték hétfőn az M7-es autópályát és a horvát A4-es sztrádát összekötő híd pilléreinek betonozását a Murán, Muracsánynál (Gorican) - tájékoztatta az MTI-t a helyszínen a horvát kivitelező.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A zágrábi Hidroelektra Niskogradnja d. d. építésvezetője elmondta: a szeptemberben indult alapozási és cölöpverési munkálatokat követően az első pillérek betonozását kezdték meg. A 216 méter hosszú, a leállósávokkal együtt kétszer három sávos közúti átkelő hídfői a horvát és a magyar oldalon is elkészültek már. Josip Forko hozzátette: a két hídfő között négy pilléren áll majd a kétszer 14 és fél méter széles, enyhén ívelő útszerkezet. A három műszakban készülő híd építésének következő fázisában a folyóban, a Mura szintje alatt, vízzáró szerkezetekben végzik a további pillérek betonozását, várhatóan a jövő héttől.

Az M7-es autópálya és a horvát A4-es sztráda összeköttetéseként szolgáló híd építését nemzetközi pályázaton nyerte el tavaly a zágrábi cég. A magyar oldalon már elkészült a hídhoz vezető utolsó útszakasz. A horvát oldalon hiányzó 1300 méter megépítésére szóló tender bontása január 25-én lesz - közölte a munkára ugyancsak pályázott Hidroelektra építésvezetője. A sztrádaszakasz és a híd így várhatóan együtt készül el szeptember végére, amikortól Budapest és az Adria partján fekvő Fiume (Rijeka) között teljessé válhat az autópálya-összeköttetés. (És már matricára sincs szükség, bár például Pécsig még 2010-ig nem száguldhatunk. )

A nyolcmillió euró értékű hídberuházást fele-fele arányban a magyar és a horvát állam finanszírozza, a terveket az Uvaterv készítette. A zágrábi kivitelező a horvátországi autópályák építésében már jelentős tapasztalatokat szerzett, az útpálya mellett számos híd és alagút építését végezte. Josip Forko az MTI-nek beszámolt arról is, hogy várhatóan a Hidroelektra Niskogradnja készíti el a Dubrovnik felé vezető tengerparti sztráda egyik legjelentősebb beruházását, a boszniai tengerpartot a vízen kikerülő hidat. A Peljesac-félszigetnél tervezett híd méreteire jellemző, hogy alatta a legnagyobb tengerjáró hajók is átkelhetnek majd.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo