Követendő példa a Széchényi kártya

Az Európai Unióban széles körben követendő, jó példának értékelte a Széchenyi kártya pénzügyi konstrukciót a zsűri az Európai Vállalkozási Díjpályázaton.

Az erről szóló elismerést csütörtök este Portóban, a 2007. évi európai vállalkozói díjakat kiosztó ünnepségen vette át Egyed Géza, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) gazdaságfejlesztési szakállamtitkára, Parragh László, a vállalkozói hitelkártyát működtető KA-VOSZ Zrt felügyelőbizottságának elnöke és Szép Zoltán, a KA-VOSZ fejlesztési igazgatója.

A Széchenyi kártya mellett hasonló minősítést kapott egy észt program is, amelynek a segítségével 12 perc alatt be lehet jegyeztetni egy céget az interneten.

Az ünnepségen a bürokrácia visszaszorítása kategóriában - amelyben a Széchenyi kártya és az észt pályázat is indult - nem osztottak ki díjat.

A 2007. évi Európai Vállalkozási Díjpályázaton a fődíjat egy bilbaói pályázat nyerte el, amely munkahelyeket teremtett helyi kisvállalkozásoknak a baszkföldi település felújított városközpontjában. A fődíjon kívül négy kategóriában hirdettek nyertest.

Háromszáz projekt közül

A pályázaton az EU-tagországok több mint háromszáz projektet nyújtottak be, a zsűri 48 projektet juttatott tovább a középdöntőbe, ezek közül került ki a 13 döntős résztvevő, amelyek közül a magyar konstrukció kivívta az uniós elismerést. A kiváló minősítéssel azoknak a munkáját is elismerték, akik úgy döntöttek, hogy szükség van Magyarországon a kis- és középvállalkozásokat támogató pénzügyi konstrukcióra - mondta a szakállamtitkár. (Korábban Magyar Minőség Háza Díjat kapott a Széchenyi Kártya.)

Krisán László, a Ka-VOSZ vezérigazgatója úgy értékelte, hogy az elismerés mögött a program minden részvevőjének a teljesítménye húzódik meg. Hozzátette, a pályázat révén egyre többen ismerik meg a Széchenyi kártyát az EU-tagállamokban; a terméket külön is bemutatták a díjkiosztás kísérő csütörtöki konferencián. A vezérigazgató úgy vélte, a termék közérthetősége miatt könnyen adaptálható más országokban.

A magyar vállalkozások húsz százaléka használja   

A kártya bevezetése óta eltelt öt évben 127 ezer igénylést regisztráltak, 82 ezer kártyát már ki is adtak. A Széchenyi kártya révén 415 milliárd forint hitelt helyeztek ki. (A sikert jelzi, hogy jövőre megújul a konstrukció.)

Parragh László, a KA-VOSZ felügyelőbizottságának elnöke, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) vezetője elmondta, az EU-ban 23 millió kisvállalkozás működik, olyan programra van szükség, amely ezt a vállalkozói kört segíti. A Széchenyi kártya szavai szerint már bizonyított, mert a magyar vállalkozások mintegy 20 százalékát már elérte.

A magyarországi programok közül a KA-VOSZ Széchenyi kártya konstrukciójának a bürokrácia visszaszorítása kategóriában elért döntős helyezése mellett a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei kereskedelmi és iparkamara Kárpátok Üzleti Akadémia programja ért el sikert; az úttörő szellem a vállalkozásban kategóriában az elődöntőbe került.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo