"Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatom, hogy a T-Online Magyarország Rt. az Ön xxxxxxx ügyfélszámú ADSL Otthon előfizetői szerződését az Internet Hozzáférési Szolgáltatásra vonatkozó Általános Szerződési Feltételei 11.2.1 pontja alapján 60 napos felmondási idővel a mai nappal gazdaságossági okokra hivatkozva felmondja" - áll a levélben, melyet mintegy ötven előfizetőjének küldött a T-Online. A Tékozló Homár tanúsága szerint az egyik ügyfél betelefonált az ügyfélszolgálatra, ahol közölték: a felmondás oka, hogy több mint tízszeresét töltötte le a "normális"-nak. Az ügyfél kifogásolta, hogy a korlátlan sávszélesség korlátozásának sem az Általános Szerződési Feltételekben, sem szerződésükben nincs nyoma, illetve hogy semmiféle figyelmezetést nem kapott "extrém" internethasználatára vonatkozóan, és nincs is semmiféle hivatalos információ, ami alapján tartani tudta volna magát a "normális" adatforgalomhoz.
Simó György, a T-Online vezérigazgatója úgy nyilatkozott az Indexnek: a csaknem kétszázezer előfizetőjükből ötven embernek mondták föl a szerződését, azoknak, akik a legextrémebb forgalmat generálták, és havonta akár 150-250 gigabájtot is letöltöttek. Ez napi 1900-6000 darab zeneszám, vagy akár 25 darab film letöltésére elegendő egy hónapon át. A vállalat meggyőződése, hogy többszázezer ügyfelének érdeke semmiképpen sem sérülhet 50 extrém adatforgalmat bonyolító ügyfele miatt. A szerződés felmondása nem valamiféle "büntetés" a nagy forgalomért, nincs arról szó, hogy ezek az ügyfelek megsértették volna a szolgáltatóval kötött szerződést, a lépésre egyszerűen azért került sor, mert ez a néhány ügyfél sokmilliós veszteséget generált havonta a vállalatnak. Simó szerint minden polgárjogi szerződésben szerepel a rendes felmondás fogalma, a cég ebben az esetben ezzel a jogával élt. A vezérigazgató magyarázata szerint azért képződik veszteség a nagy forgalmú ügyfelek miatt, mert a szolgáltató a nagykereskedelemben forgalomkorlátos elszámolás alapján veszi a csomagokat, melyek átlagos, havi 3 gigabájtos forgalomra vannak optimalizálva, és az áruk is eszerint van megállapítva. Azok, akik szélsőségesen sokat töltenek, ezért jelentős pluszköltséget okoznak a vállalatnak, amit végső soron a többi előfizetővel kellene megfizettetni.
Az Externet máris levélben jelezte, hogy sajnálatosnak tartja a T-Online diszkriminatív lépését, ezért minden olyan T-Online előfizetőnek, akinek a szolgáltató "túlzott" letöltés miatt felmondott, egy hónap ingyenes, valóban korlátlan ADSL előfizetést ajánl fel.