Korlátozott szabadság

A T-Online hatvannapos határidővel felmondott néhány ügyfelének, akik - hiába rendelkeztek korlátlan internet-hozzáféréssel - állítása szerint túl nagy forgalmat generáltak, többmilliós kárt okozva ezzel a cégnek.

"Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatom, hogy a T-Online Magyarország Rt. az Ön xxxxxxx ügyfélszámú ADSL Otthon előfizetői szerződését az Internet Hozzáférési Szolgáltatásra vonatkozó Általános Szerződési Feltételei 11.2.1 pontja alapján 60 napos felmondási idővel a mai nappal gazdaságossági okokra hivatkozva felmondja" - áll a levélben, melyet mintegy ötven előfizetőjének küldött a T-Online. A Tékozló Homár tanúsága szerint az egyik ügyfél betelefonált az ügyfélszolgálatra, ahol közölték: a felmondás oka, hogy több mint tízszeresét töltötte le a "normális"-nak. Az ügyfél kifogásolta, hogy a korlátlan sávszélesség korlátozásának sem az Általános Szerződési Feltételekben, sem szerződésükben nincs nyoma, illetve hogy semmiféle figyelmezetést nem kapott "extrém" internethasználatára vonatkozóan, és nincs is semmiféle hivatalos információ, ami alapján tartani tudta volna magát a "normális" adatforgalomhoz.

Simó György, a T-Online vezérigazgatója úgy nyilatkozott az Indexnek: a csaknem kétszázezer előfizetőjükből ötven embernek mondták föl a szerződését, azoknak, akik a legextrémebb forgalmat generálták, és havonta akár 150-250 gigabájtot is letöltöttek. Ez napi 1900-6000 darab zeneszám, vagy akár 25 darab film letöltésére elegendő egy hónapon át. A vállalat meggyőződése, hogy többszázezer ügyfelének érdeke semmiképpen sem sérülhet 50 extrém adatforgalmat bonyolító ügyfele miatt. A szerződés felmondása nem valamiféle "büntetés" a nagy forgalomért, nincs arról szó, hogy ezek az ügyfelek megsértették volna a szolgáltatóval kötött szerződést, a lépésre egyszerűen azért került sor, mert ez a néhány ügyfél sokmilliós veszteséget generált havonta a vállalatnak. Simó szerint minden polgárjogi szerződésben szerepel a rendes felmondás fogalma, a cég ebben az esetben ezzel a jogával élt. A vezérigazgató magyarázata szerint azért képződik veszteség a nagy forgalmú ügyfelek miatt, mert a szolgáltató a nagykereskedelemben forgalomkorlátos elszámolás alapján veszi a csomagokat, melyek átlagos, havi 3 gigabájtos forgalomra vannak optimalizálva, és az áruk is eszerint van megállapítva. Azok, akik szélsőségesen sokat töltenek, ezért jelentős pluszköltséget okoznak a vállalatnak, amit végső soron a többi előfizetővel kellene megfizettetni.

Az Externet máris levélben jelezte, hogy sajnálatosnak tartja a T-Online diszkriminatív lépését, ezért minden olyan T-Online előfizetőnek, akinek a szolgáltató "túlzott" letöltés miatt felmondott, egy hónap ingyenes, valóban korlátlan ADSL előfizetést ajánl fel.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo