A magyar tárcavezető részt vett a román-magyar gazdasági vegyes bizottság ülésén, amelynek legfontosabb feladata a november 16-i együttes kormányülés előkészítése volt. A jegyzőkönyv aláírását követően a magyar politikus Codrut Seres román gazdasági és kereskedelmi miniszterrel együtt tartott sajtótájékoztatót. Kóka elmondta: Magyarország kész akár egymilliárd forinttal is hozzájárulni ehhez az alaphoz, amelyből tőkejuttatásként részesülnének román, illetve magyar kis- és középvállalkozások.
A román miniszter elmondta: a feleknek a közös kormányülésig tisztázniuk kell, hogy hogyan és mennyi pénzből jöjjön létre ez az alap. Becslése szerint ideális lenne, ha legtöbb 100 millió eurót sikerülne összegyűjteni román és magyar cégek támogatására. A Budapesten sorra kerülő közös kormányülés kapcsán Kóka kijelentette, hogy Magyarország nem csak szimbolikus, de tartalmi jelentőséget is szán ennek az eseménynek.
Magyarország számára Románia az egyik legfontosabb kereskedelmi partner, hiszen az unión kívül a szomszédos országba exportál a legtöbbet, és közel félmilliárd eurónyi tőkebefektetést eszközöltek magyar cégek Romániában. Kóka szerint utóbbi beruházások értéke két év alatt várhatóan megduplázódik. A vegyes bizottság ülésén számba vették a közös terveket. Ezek között szerepel a román és a magyar földgáz-, illetve villamoshálózat összekötése. Két ilyen projekt is folyamatban van. Az Arad-Szeged földgázvezeték kapcsán a felek megegyeztek, hogy államközi megállapodásban rögzítik szándékukat, a Nagyvárad-Békéscsaba magas feszültségű villamosvezeték megépítése pedig - a román miniszter szerint - várhatóan 2008-ban fejeződik be.
Emellett Kóka szorgalmazta azoknak az autópályáknak a kiépítését is, amelyek nemzetközi logisztikai kapcsolatot teremthetnek Nyugat és Kelet között. A román sajtó kérdésére válaszolva Kóka a Kék Áramlat nevű gázvezeték kapcsán kifejtette: Magyarország nem engedheti meg magának, hogy ne tartson nyitva minden lehetséges alternatívát, vagyis hogy ne támogassa a Nabucco-vezetéket, a Kék Áramlatot és folyékonygáz-terminálok építését egyaránt.
Arra a kérdésre, hogy Magyarország a Kék Áramlat és a Nabucco közül melyiket választja, elmondta: mivel legalább öt évnek kell eltelnie amíg valamelyik vezeték megépülhet, Magyarország még csak vizsgálja ezt a két lehetőséget. Kóka nem lát olyan szakembert, aki előre látna Oroszország, Európa és Közép-Ázsia gázkereskedelmi együttműködése tekintetében, és már most egyértelmű, megnyugtató választ tudna adni arra a kérdésre, hogy melyiket érdemes támogatni.