Kisiklott a Siemens-ajánlat

A Siemens nélkül folytatódnak a MÁV-nál a tárgyalások a motorvonatok beszerzéséről. A német cég nem a vasúttársaság követelményeinek megfelelő ajánlatot nyújtott be. A versenyben három céggel folytatják a tárgyalásokat.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Siemens Rt. ajánlatában olyan típus gyártása szerepelt, amilyen az előírt követelményeknek nem minden tekintetben felelt meg - tette közzé a MÁV Rt. azt a döntés, amely miatt érvénytelennek minősítették a német cég tenderszereplését. A motorvonat beszerzési tender ajánlatainak műszaki értékelése után 2004. január 17-én a MÁV Rt. arról döntött, hogy a továbbiakban az Alstom, a Bombardier és a Stadler cégekkel kívánja folytatni a tárgyalásokat. A döntés hátterében a kormány 1001/2004. számú, a motorvonat beszerzéssel kapcsolatos határozata állt. Az abban megjelölt célok és határidők ismeretében a MÁV Rt. nem kívánja meg a gyártóktól új járműtípus fejlesztését, hanem valamely Európában már gyártásban lévő, korszerű motorvonatot kíván beszerezni, ezzel csökkentve a szállítási időt és a költségeket. A vasúttársaság és a Siemens együttműködése azonban nem szakad meg, a MÁV Rt. Igazgatósága az eddig forgalomban lévő 13, és a már leszerződött 5 Siemens Desiro típusú diesel motorvonat mellett a minap további 5 Desiro opcionális lehívásáról döntött.

A MÁV Rt. 2004. április 30-án indította el azt a programot, amelynek során összességében mintegy 40 milliárd forint értékben 30+30 darab elővárosi villamos motorvonatot szerez be.  A MÁV Rt ezért két közbeszerzési eljárást indított, melynek lebonyolítása párhuzamosan zajlik.  A beszerzés finanszírozására jelentkezett pénzintézetek közül a MÁV Rt. a július 9-i eredményhirdetésen hat jelentkezőt kért fel ajánlattételre: HVB, MFB, VR Leasing, KFW, Citibank, ImmoRent GF. A bankokkal a tárgyalások a beszállító kiválasztásáig szünetelnek. A motorvonatok szállítására és karbantartására hat gyártó jelentkezett: az Alstom, a Bombardier, CAF, Mitsui, Siemens és a Stadler. Az előminősítést követően tavaly szeptemberben végül négy pályázó adott be ajánlatot: az Alstom, a Bombardier, a Siemens és a Stadler. A tárgyalásos eljárás első lépéseként a beérkezett ajánlatokat műszaki szempontból értékelte a MÁV Rt., elsősorban az utaskényelem, a biztonság, az üzemeltetési jellemzők és a nemzetközi szabványok betartása szempontjából. Mivel azok több ponton nem feleltek meg a kívánalmaknak, a MÁV Rt. módosításokat kért az ajánlattevőktől annak érdekében, hogy a járművek valamennyi paramétere megfelelő legyen a hazai üzemeltetés feltételeinek.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo