A Siemens Rt. ajánlatában olyan típus gyártása szerepelt, amilyen az előírt követelményeknek nem minden tekintetben felelt meg - tette közzé a MÁV Rt. azt a döntés, amely miatt érvénytelennek minősítették a német cég tenderszereplését. A motorvonat beszerzési tender ajánlatainak műszaki értékelése után 2004. január 17-én a MÁV Rt. arról döntött, hogy a továbbiakban az Alstom, a Bombardier és a Stadler cégekkel kívánja folytatni a tárgyalásokat. A döntés hátterében a kormány 1001/2004. számú, a motorvonat beszerzéssel kapcsolatos határozata állt. Az abban megjelölt célok és határidők ismeretében a MÁV Rt. nem kívánja meg a gyártóktól új járműtípus fejlesztését, hanem valamely Európában már gyártásban lévő, korszerű motorvonatot kíván beszerezni, ezzel csökkentve a szállítási időt és a költségeket. A vasúttársaság és a Siemens együttműködése azonban nem szakad meg, a MÁV Rt. Igazgatósága az eddig forgalomban lévő 13, és a már leszerződött 5 Siemens Desiro típusú diesel motorvonat mellett a minap további 5 Desiro opcionális lehívásáról döntött.
A MÁV Rt. 2004. április 30-án indította el azt a programot, amelynek során összességében mintegy 40 milliárd forint értékben 30+30 darab elővárosi villamos motorvonatot szerez be. A MÁV Rt ezért két közbeszerzési eljárást indított, melynek lebonyolítása párhuzamosan zajlik. A beszerzés finanszírozására jelentkezett pénzintézetek közül a MÁV Rt. a július 9-i eredményhirdetésen hat jelentkezőt kért fel ajánlattételre: HVB, MFB, VR Leasing, KFW, Citibank, ImmoRent GF. A bankokkal a tárgyalások a beszállító kiválasztásáig szünetelnek. A motorvonatok szállítására és karbantartására hat gyártó jelentkezett: az Alstom, a Bombardier, CAF, Mitsui, Siemens és a Stadler. Az előminősítést követően tavaly szeptemberben végül négy pályázó adott be ajánlatot: az Alstom, a Bombardier, a Siemens és a Stadler. A tárgyalásos eljárás első lépéseként a beérkezett ajánlatokat műszaki szempontból értékelte a MÁV Rt., elsősorban az utaskényelem, a biztonság, az üzemeltetési jellemzők és a nemzetközi szabványok betartása szempontjából. Mivel azok több ponton nem feleltek meg a kívánalmaknak, a MÁV Rt. módosításokat kért az ajánlattevőktől annak érdekében, hogy a járművek valamennyi paramétere megfelelő legyen a hazai üzemeltetés feltételeinek.Kisiklott a Siemens-ajánlat
A Siemens nélkül folytatódnak a MÁV-nál a tárgyalások a motorvonatok beszerzéséről. A német cég nem a vasúttársaság követelményeinek megfelelő ajánlatot nyújtott be. A versenyben három céggel folytatják a tárgyalásokat.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
Találkozzunk személyesen!
2024. november 21. 16:00 Budapest
Véleményvezér
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba
Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
A Jobbik volt elnöke megerősítette Magyar Péter állítását, hogy a Fidesz titkosszolgálati eszközöket is használ az ellenzék lejáratására
Régi-új szereplő jelent meg a belpolitikai porondon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten
Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt
A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.