Kisiklott a Siemens-ajánlat

A Siemens nélkül folytatódnak a MÁV-nál a tárgyalások a motorvonatok beszerzéséről. A német cég nem a vasúttársaság követelményeinek megfelelő ajánlatot nyújtott be. A versenyben három céggel folytatják a tárgyalásokat.

A Siemens Rt. ajánlatában olyan típus gyártása szerepelt, amilyen az előírt követelményeknek nem minden tekintetben felelt meg - tette közzé a MÁV Rt. azt a döntés, amely miatt érvénytelennek minősítették a német cég tenderszereplését. A motorvonat beszerzési tender ajánlatainak műszaki értékelése után 2004. január 17-én a MÁV Rt. arról döntött, hogy a továbbiakban az Alstom, a Bombardier és a Stadler cégekkel kívánja folytatni a tárgyalásokat. A döntés hátterében a kormány 1001/2004. számú, a motorvonat beszerzéssel kapcsolatos határozata állt. Az abban megjelölt célok és határidők ismeretében a MÁV Rt. nem kívánja meg a gyártóktól új járműtípus fejlesztését, hanem valamely Európában már gyártásban lévő, korszerű motorvonatot kíván beszerezni, ezzel csökkentve a szállítási időt és a költségeket. A vasúttársaság és a Siemens együttműködése azonban nem szakad meg, a MÁV Rt. Igazgatósága az eddig forgalomban lévő 13, és a már leszerződött 5 Siemens Desiro típusú diesel motorvonat mellett a minap további 5 Desiro opcionális lehívásáról döntött.

A MÁV Rt. 2004. április 30-án indította el azt a programot, amelynek során összességében mintegy 40 milliárd forint értékben 30+30 darab elővárosi villamos motorvonatot szerez be.  A MÁV Rt ezért két közbeszerzési eljárást indított, melynek lebonyolítása párhuzamosan zajlik.  A beszerzés finanszírozására jelentkezett pénzintézetek közül a MÁV Rt. a július 9-i eredményhirdetésen hat jelentkezőt kért fel ajánlattételre: HVB, MFB, VR Leasing, KFW, Citibank, ImmoRent GF. A bankokkal a tárgyalások a beszállító kiválasztásáig szünetelnek. A motorvonatok szállítására és karbantartására hat gyártó jelentkezett: az Alstom, a Bombardier, CAF, Mitsui, Siemens és a Stadler. Az előminősítést követően tavaly szeptemberben végül négy pályázó adott be ajánlatot: az Alstom, a Bombardier, a Siemens és a Stadler. A tárgyalásos eljárás első lépéseként a beérkezett ajánlatokat műszaki szempontból értékelte a MÁV Rt., elsősorban az utaskényelem, a biztonság, az üzemeltetési jellemzők és a nemzetközi szabványok betartása szempontjából. Mivel azok több ponton nem feleltek meg a kívánalmaknak, a MÁV Rt. módosításokat kért az ajánlattevőktől annak érdekében, hogy a járművek valamennyi paramétere megfelelő legyen a hazai üzemeltetés feltételeinek.

Véleményvezér

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo