Kína a világ élén az elektromobilitásban összefüggésben 5G hálózatuk fantasztikus terjedésével

Az elektromobilitás a nehéz gazdasági helyzet és a globálisan akadozó ellátási láncok ellenére is virágzik a Roland Berger friss elemzése szerint. A tanácsadócég Automotive Disruption Radar (ADR) című felmérésében 23 ország 26 autóipari mutatóját vizsgálja félévente.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A legújabb kutatásból kiderül, hogy közel 5 százalékkal nőtt az elektromos járművek és plug-in hibridek eladási aránya 2021-ben, a 2020-as 4,6 százalékról 9,5 százalékra. Az elektromos járművek térhódítása várhatóan folytatódik, ugyanis a potenciális autóvásárlók 60 százaléka gondolkodik EV-k vételén a hagyományos, robbanómotoros autók helyett. Kína újra a csúcson Két év kihagyás után Kína ismét az ADR-rangsor élére került, megelőzve Hollandiát. Ennek oka többek között az, hogy a vezető elektromosjármű-iparral rendelkező ország nyitottabb az új vezetési technológiák iránt. Ráadásul közel 500 millió kínai már most hozzáféréssel rendelkezik az 5G-mobilhálózathoz, ami elengedhetetlen az autonóm járművek számára. Kínában elérkezett a fordulópont: az 5G-hálózat megelőzte a 4G-t, ezzel pedig megnyílt a kapu az autonóm vezetés elterjedése előtt.

Az önvezető járművek és az 5G hálózatok terjedése szorosan összefügg (Fotó: depositphotos)
Hollandia a második helyen szerepel a rangsorban, többek között azért, mert az ország kormánya az elsők között döntött arról, hogy 2030-tól betiltja a belsőégésű motorral hajtott járművek értékesítését. A harmadik Szingapúr, majd Norvégia és Svédország következik, osztozva a negyedik helyen. Dél-Korea a hatodik, Németország és az Egyesült Királyság pedig a hetedik helyen osztozik. Németország 2022 májusában fogadta el azt a törvényt, amely lehetővé teszi, hogy a 4. szintű autonóm vezetésre képes (emberi beavatkozás nélküli) járművek közlekedhessenek a közutakon. Ez számít jelenleg az autonóm vezetésre vonatkozó legprogresszívebb nemzeti szabályozásnak. „Ha csökkenteni akarjuk a globális széndioxid-kibocsátást, segíteni kell az olyan innovációk elterjedését, mint az autonóm vezetés és az elektromobilitás," – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere. "Bár számos ország tett már lépéseket és vállalásokat, a modern mobilitás tekintetében még csak most kezdünk közeledni a fordulóponthoz. A feladat most az, hogy a meglévő technológiákat a következő szintre emeljük. Az autóipari szereplőknek ezt a kihívást lehetőségként kell felfogniuk, hogy erősíteni tudják versenyképességüket” – tette hozzá. Nagy az érdeklődés, növekednek az eladási számok A globális kínálat minden eddiginél nagyobb, 550 különböző elektromos járművel (EV) és plug-in hibrid (PHEV) model érhető el, és egyre növekszik a kereslet is. A számokat tekintve Kína áll az első helyen, közel 3,4 millió eladott elektromos- és PHEV-járművel. A második helyen Németország áll, 691 ezer eladott elektromos járművel, az elektromos, plug-in hibrid és üzemanyagcellás autók piaci penetrációját tekintve Norvégia (76 százalék), Svédország (41 százalék) és Hollandia (25 százalék) vezet. A hagyományos OEM-ek lemaradhatnak A Roland Berger kutatása rámutatott, hogy a kizárólag elektromos járműveket gyártó, és így magukat zéró emissziójúként pozícionálni képes új, specializált gyártók jelentős előnnyel rendelkeznek a hagyományos autógyártókkal (OEM) szemben. A válaszadóknak csupán 12 százaléka mondta azt, hogy elektromos autó vásárlása esetén ragaszkodna a hagyományos OEM-ekhez. Ezzel szemben több mint háromszor annyian (38 százalék) mondták, hogy csak a kizárólag elektromos meghajtású autók gyártóitól vásárolnának EV-t.

Ha az OEM-ek nem alkalmazkodnak gyorsan az új piaci feltételekhez és nem alakítják át üzleti modelljüket mind pénzügyi, mind technológiai szempontból, akkor a konkurencia le fogja őket előzni – fogalmazott Schannen Frigyes.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo