hirdetés

Kína a világ élén az elektromobilitásban összefüggésben 5G hálózatuk fantasztikus terjedésével

Az elektromobilitás a nehéz gazdasági helyzet és a globálisan akadozó ellátási láncok ellenére is virágzik a Roland Berger friss elemzése szerint. A tanácsadócég Automotive Disruption Radar (ADR) című felmérésében 23 ország 26 autóipari mutatóját vizsgálja félévente.
hirdetés

A legújabb kutatásból kiderül, hogy közel 5 százalékkal nőtt az elektromos járművek és plug-in hibridek eladási aránya 2021-ben, a 2020-as 4,6 százalékról 9,5 százalékra. Az elektromos járművek térhódítása várhatóan folytatódik, ugyanis a potenciális autóvásárlók 60 százaléka gondolkodik EV-k vételén a hagyományos, robbanómotoros autók helyett.

Kína újra a csúcson

Két év kihagyás után Kína ismét az ADR-rangsor élére került, megelőzve Hollandiát. Ennek oka többek között az, hogy a vezető elektromosjármű-iparral rendelkező ország nyitottabb az új vezetési technológiák iránt. Ráadásul közel 500 millió kínai már most hozzáféréssel rendelkezik az 5G-mobilhálózathoz, ami elengedhetetlen az autonóm járművek számára. Kínában elérkezett a fordulópont: az 5G-hálózat megelőzte a 4G-t, ezzel pedig megnyílt a kapu az autonóm vezetés elterjedése előtt.

Az önvezető járművek és az 5G hálózatok terjedése szorosan összefügg (Fotó: depositphotos)

Hollandia a második helyen szerepel a rangsorban, többek között azért, mert az ország kormánya az elsők között döntött arról, hogy 2030-tól betiltja a belsőégésű motorral hajtott járművek értékesítését. A harmadik Szingapúr, majd Norvégia és Svédország következik, osztozva a negyedik helyen. Dél-Korea a hatodik, Németország és az Egyesült Királyság pedig a hetedik helyen osztozik. Németország 2022 májusában fogadta el azt a törvényt, amely lehetővé teszi, hogy a 4. szintű autonóm vezetésre képes (emberi beavatkozás nélküli) járművek közlekedhessenek a közutakon. Ez számít jelenleg az autonóm vezetésre vonatkozó legprogresszívebb nemzeti szabályozásnak.

„Ha csökkenteni akarjuk a globális széndioxid-kibocsátást, segíteni kell az olyan innovációk elterjedését, mint az autonóm vezetés és az elektromobilitás," – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere. "Bár számos ország tett már lépéseket és vállalásokat, a modern mobilitás tekintetében még csak most kezdünk közeledni a fordulóponthoz. A feladat most az, hogy a meglévő technológiákat a következő szintre emeljük. Az autóipari szereplőknek ezt a kihívást lehetőségként kell felfogniuk, hogy erősíteni tudják versenyképességüket” – tette hozzá.

Nagy az érdeklődés, növekednek az eladási számok

A globális kínálat minden eddiginél nagyobb, 550 különböző elektromos járművel (EV) és plug-in hibrid (PHEV) model érhető el, és egyre növekszik a kereslet is. A számokat tekintve Kína áll az első helyen, közel 3,4 millió eladott elektromos- és PHEV-járművel. A második helyen Németország áll, 691 ezer eladott elektromos járművel, az elektromos, plug-in hibrid és üzemanyagcellás autók piaci penetrációját tekintve Norvégia (76 százalék), Svédország (41 százalék) és Hollandia (25 százalék) vezet.

A hagyományos OEM-ek lemaradhatnak

A Roland Berger kutatása rámutatott, hogy a kizárólag elektromos járműveket gyártó, és így magukat zéró emissziójúként pozícionálni képes új, specializált gyártók jelentős előnnyel rendelkeznek a hagyományos autógyártókkal (OEM) szemben. A válaszadóknak csupán 12 százaléka mondta azt, hogy elektromos autó vásárlása esetén ragaszkodna a hagyományos OEM-ekhez. Ezzel szemben több mint háromszor annyian (38 százalék) mondták, hogy csak a kizárólag elektromos meghajtású autók gyártóitól vásárolnának EV-t.

Ha az OEM-ek nem alkalmazkodnak gyorsan az új piaci feltételekhez és nem alakítják át üzleti modelljüket mind pénzügyi, mind technológiai szempontból, akkor a konkurencia le fogja őket előzni – fogalmazott Schannen Frigyes.
hirdetés

Véleményvezér

Kielégül-e Kövér László?

Kielégül-e Kövér László?

Kövér László házelnök elvette Hadházy Ákos fizetésének nagy részét, mert a képviselő többször nem jelent meg az üléseken.
Nálunk akkor emelkedik a benzinár, amikor az olajár éves mélypontra esik

Nálunk akkor emelkedik a benzinár, amikor az olajár éves mélypontra esik

Az unortodox magyar gazdaságpolitika csodákat produkál. Mindig fordítva ülünk a lovon.
A vétójogok korlátozására készülnek az Európai Unióban

A vétójogok korlátozására készülnek az Európai Unióban

Földrengéserejű változásokat hoz az Európai Unióban az orosz-ukrán háború. A legbefolyásosabb vezetők egyszerűsíteni és gyorsítani akaják a döntéshozatalt.
A forintárfolyam gyengesége a magyar benzinmizéria mögött

A forintárfolyam gyengesége a magyar benzinmizéria mögött

Lenne benzin, ha nem lenne ársapka. Viszont még ársapka sem kellene, ha nem zuhant volna hatalmasat a forint árfolyama.
Kövér László magánháborút folytat Hadházy Ákos ellen?

Kövér László magánháborút folytat Hadházy Ákos ellen?

Kövér László házelnökről az a benyomása a külső szemlélőnek, hogy legszívesebben be se engedné a parlamentbe az egyik ellenzéki képviselőt, hiába is választották meg teljesen törvényesen a szavazók.
Már jégpálya is van Felcsúton

Már jégpálya is van Felcsúton

Egyik napról a másikra kinőtt a földből.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo