Kína a világ élén az elektromobilitásban összefüggésben 5G hálózatuk fantasztikus terjedésével

Az elektromobilitás a nehéz gazdasági helyzet és a globálisan akadozó ellátási láncok ellenére is virágzik a Roland Berger friss elemzése szerint. A tanácsadócég Automotive Disruption Radar (ADR) című felmérésében 23 ország 26 autóipari mutatóját vizsgálja félévente.

A legújabb kutatásból kiderül, hogy közel 5 százalékkal nőtt az elektromos járművek és plug-in hibridek eladási aránya 2021-ben, a 2020-as 4,6 százalékról 9,5 százalékra. Az elektromos járművek térhódítása várhatóan folytatódik, ugyanis a potenciális autóvásárlók 60 százaléka gondolkodik EV-k vételén a hagyományos, robbanómotoros autók helyett. Kína újra a csúcson Két év kihagyás után Kína ismét az ADR-rangsor élére került, megelőzve Hollandiát. Ennek oka többek között az, hogy a vezető elektromosjármű-iparral rendelkező ország nyitottabb az új vezetési technológiák iránt. Ráadásul közel 500 millió kínai már most hozzáféréssel rendelkezik az 5G-mobilhálózathoz, ami elengedhetetlen az autonóm járművek számára. Kínában elérkezett a fordulópont: az 5G-hálózat megelőzte a 4G-t, ezzel pedig megnyílt a kapu az autonóm vezetés elterjedése előtt.

Az önvezető járművek és az 5G hálózatok terjedése szorosan összefügg (Fotó: depositphotos)
Hollandia a második helyen szerepel a rangsorban, többek között azért, mert az ország kormánya az elsők között döntött arról, hogy 2030-tól betiltja a belsőégésű motorral hajtott járművek értékesítését. A harmadik Szingapúr, majd Norvégia és Svédország következik, osztozva a negyedik helyen. Dél-Korea a hatodik, Németország és az Egyesült Királyság pedig a hetedik helyen osztozik. Németország 2022 májusában fogadta el azt a törvényt, amely lehetővé teszi, hogy a 4. szintű autonóm vezetésre képes (emberi beavatkozás nélküli) járművek közlekedhessenek a közutakon. Ez számít jelenleg az autonóm vezetésre vonatkozó legprogresszívebb nemzeti szabályozásnak. „Ha csökkenteni akarjuk a globális széndioxid-kibocsátást, segíteni kell az olyan innovációk elterjedését, mint az autonóm vezetés és az elektromobilitás," – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger magyarországi partnere. "Bár számos ország tett már lépéseket és vállalásokat, a modern mobilitás tekintetében még csak most kezdünk közeledni a fordulóponthoz. A feladat most az, hogy a meglévő technológiákat a következő szintre emeljük. Az autóipari szereplőknek ezt a kihívást lehetőségként kell felfogniuk, hogy erősíteni tudják versenyképességüket” – tette hozzá. Nagy az érdeklődés, növekednek az eladási számok A globális kínálat minden eddiginél nagyobb, 550 különböző elektromos járművel (EV) és plug-in hibrid (PHEV) model érhető el, és egyre növekszik a kereslet is. A számokat tekintve Kína áll az első helyen, közel 3,4 millió eladott elektromos- és PHEV-járművel. A második helyen Németország áll, 691 ezer eladott elektromos járművel, az elektromos, plug-in hibrid és üzemanyagcellás autók piaci penetrációját tekintve Norvégia (76 százalék), Svédország (41 százalék) és Hollandia (25 százalék) vezet. A hagyományos OEM-ek lemaradhatnak A Roland Berger kutatása rámutatott, hogy a kizárólag elektromos járműveket gyártó, és így magukat zéró emissziójúként pozícionálni képes új, specializált gyártók jelentős előnnyel rendelkeznek a hagyományos autógyártókkal (OEM) szemben. A válaszadóknak csupán 12 százaléka mondta azt, hogy elektromos autó vásárlása esetén ragaszkodna a hagyományos OEM-ekhez. Ezzel szemben több mint háromszor annyian (38 százalék) mondták, hogy csak a kizárólag elektromos meghajtású autók gyártóitól vásárolnának EV-t.

Ha az OEM-ek nem alkalmazkodnak gyorsan az új piaci feltételekhez és nem alakítják át üzleti modelljüket mind pénzügyi, mind technológiai szempontból, akkor a konkurencia le fogja őket előzni – fogalmazott Schannen Frigyes.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo