Kicsit több kiskereskedelmi üzlet

Az előzetes adatok szerint, 2002. I. negyedévben – 2001 decemberéhez képest – a kiskereskedelmi üzletek száma 419 üzlettel (0,3%-kal) emelkedett, amely kismértékben meghaladta az előző év azonos időszakában megfigyelt növekedést.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!


Az üzletszámbővülés 7 ezer új üzlet nyitásának és 6 ezer 600 megszűnésének egyenlegeként jött létre. Így 2002. március 31-én, 109 ezer 900 gazdasági szervezet 161 ezer kiskereskedelmi üzletet működtetett Magyarországon.
Területi bontásban vizsgálva az első negyedévben elért üzletszámnövekedés (419) több mint háromnegyede a közép-magyarországi régióban, ezen belül 65%-a Budapesten valósult meg. A két alföldi és az észak-magyarországi régió üzlethálózata mérsékelten bővült, míg a közép- és dél-dunántúli régióban 2002. március végén kevesebb üzlet működött, mint az előző év végén.

Az első negyedév végén az országos üzlethálózat 28%-a a közép-magyarországi régióban (ezen belül Budapesten 18%-a) koncentrálódott, míg a többi régió az üzletállomány 11–15 %-ával rendelkezett.
Üzlettípusonkénti bontásban, az első negyedévben, a legnagyobb számban a gépjármű- és járműalkatrész-szaküzletek, az iparcikk jellegű vegyes üzletek és a bútor-, műszaki és vasáruüzletek gyarapodtak. Csökkenés egyedül az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes üzletek számában következett be. Az 1948 üzletnyitás és 2064 zárás egyenlegeként 2002. március 31-én 116 élelmiszer- és élelmiszer jel-legű vegyes üzlettel kevesebb működött az országban, mint 2001 végén. A régiók közül egyedül a közép-magyarországiban, ezen belül Budapesten nőtt ezen üzletek száma. A legjelentősebb (50 üzletes) csök-kenés a dél-dunántúli régióban következett be.

2002. március 31-én az ország kiskereskedelmi üzlethálózatának 32%-át az élelmiszer- és élelmi-szer jellegű, közel 25%-át a kultúr- és egyébiparcikk-üzletek, 18%-át a textil-, ruházati és lábbeliüzletek, 12%-át a bútor-, műszaki és vasáruüzletek tették ki. A gépjárműüzemanyag-töltő állomások, az illatszer-, a használtcikk-, az iparcikk jellegű vegyes, továbbá a gépjármű- és járműalkatrész-szaküzletek 1–5% részarányt képviseltek.
2002 első negyedévben 917-tel (85,5 ezerre) nőtt a társas vállalkozások által üzemeltetett üzle-tek száma, így március végére az országos üzletállományon belüli részesedésük meghaladta az 53%-ot. Az egyéni vállalkozások által üzemeltetett boltok száma ugyanakkor 457-tel (75 ezerre) csökkent. Eb-ben az időszakban az új üzletek 41%-ának (2,9 ezer) és a megszűntek 51%-ának (3,4 ezer) üzemeltetője volt egyéni vállalkozó. Az üzlethálózat átalakulásának egyik jellemzője a kisvállalkozások (főként egyé-ni vállalkozók) által üzemeltetett kis élelmiszerboltok számának csökkenése. Erre utal az, hogy míg az újonnan nyílt élelmiszer- és élelmiszer jellegű üzletek 48%-át működtették egyéni vállalkozások, ará-nyuk a bezárt üzletek között 57%-ot ért el.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo