Kicsit több kiskereskedelmi üzlet

Az előzetes adatok szerint, 2002. I. negyedévben – 2001 decemberéhez képest – a kiskereskedelmi üzletek száma 419 üzlettel (0,3%-kal) emelkedett, amely kismértékben meghaladta az előző év azonos időszakában megfigyelt növekedést.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt


Az üzletszámbővülés 7 ezer új üzlet nyitásának és 6 ezer 600 megszűnésének egyenlegeként jött létre. Így 2002. március 31-én, 109 ezer 900 gazdasági szervezet 161 ezer kiskereskedelmi üzletet működtetett Magyarországon.
Területi bontásban vizsgálva az első negyedévben elért üzletszámnövekedés (419) több mint háromnegyede a közép-magyarországi régióban, ezen belül 65%-a Budapesten valósult meg. A két alföldi és az észak-magyarországi régió üzlethálózata mérsékelten bővült, míg a közép- és dél-dunántúli régióban 2002. március végén kevesebb üzlet működött, mint az előző év végén.

Az első negyedév végén az országos üzlethálózat 28%-a a közép-magyarországi régióban (ezen belül Budapesten 18%-a) koncentrálódott, míg a többi régió az üzletállomány 11–15 %-ával rendelkezett.
Üzlettípusonkénti bontásban, az első negyedévben, a legnagyobb számban a gépjármű- és járműalkatrész-szaküzletek, az iparcikk jellegű vegyes üzletek és a bútor-, műszaki és vasáruüzletek gyarapodtak. Csökkenés egyedül az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes üzletek számában következett be. Az 1948 üzletnyitás és 2064 zárás egyenlegeként 2002. március 31-én 116 élelmiszer- és élelmiszer jel-legű vegyes üzlettel kevesebb működött az országban, mint 2001 végén. A régiók közül egyedül a közép-magyarországiban, ezen belül Budapesten nőtt ezen üzletek száma. A legjelentősebb (50 üzletes) csök-kenés a dél-dunántúli régióban következett be.

2002. március 31-én az ország kiskereskedelmi üzlethálózatának 32%-át az élelmiszer- és élelmi-szer jellegű, közel 25%-át a kultúr- és egyébiparcikk-üzletek, 18%-át a textil-, ruházati és lábbeliüzletek, 12%-át a bútor-, műszaki és vasáruüzletek tették ki. A gépjárműüzemanyag-töltő állomások, az illatszer-, a használtcikk-, az iparcikk jellegű vegyes, továbbá a gépjármű- és járműalkatrész-szaküzletek 1–5% részarányt képviseltek.
2002 első negyedévben 917-tel (85,5 ezerre) nőtt a társas vállalkozások által üzemeltetett üzle-tek száma, így március végére az országos üzletállományon belüli részesedésük meghaladta az 53%-ot. Az egyéni vállalkozások által üzemeltetett boltok száma ugyanakkor 457-tel (75 ezerre) csökkent. Eb-ben az időszakban az új üzletek 41%-ának (2,9 ezer) és a megszűntek 51%-ának (3,4 ezer) üzemeltetője volt egyéni vállalkozó. Az üzlethálózat átalakulásának egyik jellemzője a kisvállalkozások (főként egyé-ni vállalkozók) által üzemeltetett kis élelmiszerboltok számának csökkenése. Erre utal az, hogy míg az újonnan nyílt élelmiszer- és élelmiszer jellegű üzletek 48%-át működtették egyéni vállalkozások, ará-nyuk a bezárt üzletek között 57%-ot ért el.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo