társaság tájékoztatása szerint a MÁV Zrt. vezérigazgatója január 11-én, pénteken megkapta a január 2-i "menetrendváltozás ügyében" lefolytatott szakmai vizsgálat jegyzőkönyvét, amelynek a személyi felelősségre vonatkozó megállapításai alapján több fegyelmi eljárást kezdeményezett. Heinczinger István felkérte a MÁV-START Zrt. vezetését, hogy a leányvállalat is folytassa le a szükséges fegyelmi eljárásokat a szakmai vizsgálat alapján.
A MÁV Zrt. közölte: a vizsgálat alapján visszautasít minden olyan állítást, amely azt sugalmazza, hogy a vasúttársaságok között nem történt meg a felelősség és hatáskörök szétválasztása, nem kielégítő a belső utasítási rendszer a két vállalaton belül. Éppen a rendezett feltételrendszer tette lehetővé, hogy a lefolytatott szakmai vizsgálat hatékonyan tárta fel, milyen személyes mulasztások idézték elő a január 2-i helyzet kialakulását.
Vezetés csődje
Kákosy Csaba gazdasági és közlekedési miniszter január 3-án kezdeményezte a MÁV-START Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a felügyelő bizottság megújítását és az utastájékoztatásért felelős vezetők személyes felelősségre vonását, mert "az év első munkanapján kis híján összeomlott a fővárosi elővárosi közlekedés".
A MÁV korábbi közölése szerint a havazásra tekintettel a Budapest-Piliscsaba, a Budapest-Martonvásár, a Százhalombatta-Budapest, a Budapest-Vác, a Budapest-Vácrátót-Vác, a Gödöllö-Budapest, a Budapest-Mende, illetve Sülysáp-Budapest, valamint a Monor-Budapest vonalakon a rövidtávú úgynevezett elővárosi vonatok január 2-án, szerdán nem indultak el. Erről azonban kedden és szerdán több eltérő tájékoztatás volt.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) arra kérte Kákosy Csabát, hogy "tegyen rendet az államvasútnál és nevezze meg a felelősöket", amiért január 2-án nem közlekedtek a budapesti elővárosi vonatok. Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője január 2-án azt közölte az MTI-vel: a Fidesz azonnali vizsgálatot követel a kormánytól a vasúti közlekedésben okozott káosz miatt.