Az affinitási (lojalitási) kártyák ezzel szemben olyan egyéneket kötnek össze, akik valamilyen módon - érdeklődési körük, hobbijuk, világnézetük szerint - egy csoportba sorolhatók, vagy ugyanazon szervezet tagjai. Mindkét esetben a siker záloga egy erős partnermárka, valamint a versenyképes ár és a különleges termékelőnyök egyesítése. A 2004-ben bevezetett konstrukciók 61%-a társmárka, 39%-a affinitási kártya program.
A 2005. év 'MasterCard Társmárka Partnere Díj nyertes programjai:
- Citibank - Megafon MasterCard,
- Barclaycard - SkyCard,
- Marks and Spencer - "&More" kártya az M&S Money-tól,
- AKBank - Axess MasterCard
"Legjobb start program 2004/5"
Citibank - Megafon MasterCard
A Citibank Megafon MasterCard bankkártyát tavaly májusban vezették be a dinamikusan növekvő orosz kártyapiacra. Ez volt az első társmárka program, amely fizetési haladékot kínál az ország vezető mobilszolgáltatójával (Megafon) együttműködve. Ügyfelek ezreinek segíti kényelmét azzal, hogy biztosítja a kártyabirtokosok számára mobiltelefon számláik közvetlen, kártyával történő kiegyenlítését.
#page#
"A technológia leginnovatívabb használata"
Barclaycard - SkyCard
A SkyCard a bankkártyák egy teljesen új típusa, amelyet 2005. április 15-én vezettek be az Egyesült Királyságban. Nemcsak külső jegyeiben különbözik a többi bankkártyától, hanem elsőként interaktív televíziós fizetéseket és szórakoztatás alapú díjakat kínál. A Barclaycard szerint a program egy olyan világszintű társmárka kapcsolat, amely eredményesen demonstrálja, hogyan kapcsolható össze egy bankkártya a Sky márkával és szolgáltatásaival. A világon ez az első interaktív bankkártya TV top box-ban.
"Leggyakoribb használatú vagy fejlődő program 2004/5"
Marks and Spencer - "&More" kártya az M&S Money-tól
Az M&S Money 2005 áprilisa és augusztusa között indította el új programját, melynek keretén belül minden kártyát újra kibocsátanak chip és PIN alkalmassággal. A kártya mögött egy olyan átfogó stratégia áll, amely virtuálisan, személyre szabottan célzott meg minden ügyfelet egyedi ajánlatokkal a Customer Relationship Management-en (CRM) keresztül. Az újra-kibocsátással párhuzamosan futott a marketing kampány is, amely magába foglalt a televízióreklámoktól az eladáshelyi promócióig valamennyi marketing tevékenységet.
"Életműdíj"
AKBank - Axess MasterCard
2000 elején, AKBank felülvizsgálta kártyastratégiáját és infrastruktúráját, hogy jobban igazodjon a piaci igényekhez. Ennek a stratégiának a keretében, az Axess-t 2001. novemberében vezették be egy eredményes kampány keretében, mely egymillió kártya kibocsátását eredményezte nyolc hónap alatt. 2005 közepére az országban kibocsátott kártyák száma átlépte a három milliót. A chip technológia lehetővé teszi a kártyabirtokosok aktív megismerését és a vásárló igényeihez igazított ajánlatokról készült folyamatos értesítést. A program azzal különbözteti meg magát versenytársaitól, hogy készpénzre beváltható pontokat ajánl.