Ki legyen a bankkártyákon?

A MasterCard Europe az idén hatodik alkalommal Budapesten rendezte meg VI. Co-Branding Konferenciát, melyen a rangos zsűri tizenöt társmárka kártyaprogram közül választotta ki a legjobbakat.

Társmárkákról
A társmárka (co-branding) konstrukciók keretében pénzintézetek szerződnek gazdasági társaságokkal, így a bankok által kibocsátott plasztikokhoz a partnerek által biztosított kedvezmények, nyeremények és egyéb különleges ajánlatok társulnak.
Az affinitási (lojalitási) kártyák ezzel szemben olyan egyéneket kötnek össze, akik valamilyen módon - érdeklődési körük, hobbijuk, világnézetük szerint - egy csoportba sorolhatók, vagy ugyanazon szervezet tagjai. Mindkét esetben a siker záloga egy erős partnermárka, valamint a versenyképes ár és a különleges termékelőnyök egyesítése. A 2004-ben bevezetett konstrukciók 61%-a társmárka, 39%-a affinitási kártya program.
Ebben az évben tizenöt társmárka programot jelöltek a kibocsátók, a társmárka-partnerek és a MasterCard dolgozói. A győztes programokat az egyedi jelleg és a társmárka programban elért innováció alapján választották ki, mely során olyan kritériumok kaptak hangsúlyt, mint a programsajátosság, az innovatív marketing stratégiák és az átfogó kártyaprogram eredmények.

A 2005. év 'MasterCard Társmárka Partnere Díj nyertes programjai:

  • Citibank - Megafon MasterCard,
  •  Barclaycard - SkyCard,
  •  Marks and Spencer - "&More" kártya az M&S Money-tól,
  •  AKBank - Axess MasterCard 

"Legjobb start program 2004/5"

Citibank - Megafon MasterCard

A Citibank Megafon MasterCard bankkártyát tavaly májusban vezették be a dinamikusan növekvő orosz kártyapiacra. Ez volt az első társmárka program, amely fizetési haladékot kínál az ország vezető mobilszolgáltatójával (Megafon) együttműködve. Ügyfelek ezreinek segíti kényelmét azzal, hogy biztosítja a kártyabirtokosok számára mobiltelefon számláik közvetlen, kártyával történő kiegyenlítését.

 

#page#

"A technológia leginnovatívabb használata"

Barclaycard - SkyCard

A SkyCard a bankkártyák egy teljesen új típusa, amelyet 2005. április 15-én vezettek be az Egyesült Királyságban. Nemcsak külső jegyeiben különbözik a többi bankkártyától, hanem elsőként interaktív televíziós fizetéseket és szórakoztatás alapú díjakat kínál. A Barclaycard szerint a program egy olyan világszintű társmárka kapcsolat, amely eredményesen demonstrálja, hogyan kapcsolható össze egy bankkártya a Sky márkával és szolgáltatásaival. A világon ez az első interaktív bankkártya TV top box-ban.

"Leggyakoribb használatú vagy fejlődő program 2004/5"

Marks and Spencer - "&More" kártya az M&S Money-tól

Az M&S Money 2005 áprilisa és augusztusa között indította el új programját, melynek keretén belül minden kártyát újra kibocsátanak chip és PIN alkalmassággal. A kártya mögött egy olyan átfogó stratégia áll, amely virtuálisan, személyre szabottan célzott meg minden ügyfelet egyedi ajánlatokkal a Customer Relationship Management-en (CRM) keresztül. Az újra-kibocsátással párhuzamosan futott a marketing kampány is, amely magába foglalt a televízióreklámoktól az eladáshelyi promócióig valamennyi marketing tevékenységet.

"Életműdíj"

AKBank - Axess MasterCard

2000 elején, AKBank felülvizsgálta kártyastratégiáját és infrastruktúráját, hogy jobban igazodjon a piaci igényekhez. Ennek a stratégiának a keretében, az Axess-t 2001. novemberében vezették be egy eredményes kampány keretében, mely egymillió kártya kibocsátását eredményezte nyolc hónap alatt. 2005 közepére az országban kibocsátott kártyák száma átlépte a három milliót. A chip technológia lehetővé teszi a kártyabirtokosok aktív megismerését és a vásárló igényeihez igazított ajánlatokról készült folyamatos értesítést. A program azzal különbözteti meg magát versenytársaitól, hogy készpénzre beváltható pontokat ajánl.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo