Kevesebben vásárolnak égetett szeszt

A tavalyinál kevesebb égetett szeszes italt vásárolnak a háztartások. Idén az első kilenc hónapban mennyiségben 13, értékben pedig 7 százalékkal kevesebbet vettek az élelmiszerboltokban, mint az előző év hasonló időszakában. A háztartások mennyiségi beszerzései kilenc hónap alatt meghaladták a 75 000 litert. Többek között ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet a háztartások fogyasztásának folyamatos nyomon követésével.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

 A negatív trend egyik oka, hogy csökken az égetett szeszes italt fogyasztó családok száma. Főleg az önálló kis boltokból és a szupermarketekből maradnak el a termékcsoport vevői.

Változatlan viszont a vásárlási gyakoriság. Ahogyan a múlt évben, úgy idén is a háztartások átlagosan hétszer vettek boltban égetett szeszes italt kilenc hónap alatt. A bolttípusok közül leggyakrabban a diszkontot keresték fel, majd a hipermarket következik.

Ennek ellenére a bolttípusok közül a hipermarketre jut a háztartások összes beszerzett mennyiségéből 27 százalék, a diszkontokra pedig 24 százalék. Ez a két modern kereskedelmi csatorna viszi el a forgalom több mint felét.

Értékben hasonló a sorrend: a 12 milliárd forintot meghaladó kilenc hónapi eladásokból legnagyobb hányad a hipermarketre jut, majd a diszkont következik. Harmadik helyen mind mennyiségben, mind értékben az önálló kis boltok állnak, amelyek továbbra is az égetett szeszes italok piacának jelentős szereplői.

Véleményvezér

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo