A negatív trend egyik oka, hogy csökken az égetett szeszes italt fogyasztó családok száma. Főleg az önálló kis boltokból és a szupermarketekből maradnak el a termékcsoport vevői.
Változatlan viszont a vásárlási gyakoriság. Ahogyan a múlt évben, úgy idén is a háztartások átlagosan hétszer vettek boltban égetett szeszes italt kilenc hónap alatt. A bolttípusok közül leggyakrabban a diszkontot keresték fel, majd a hipermarket következik.
Ennek ellenére a bolttípusok közül a hipermarketre jut a háztartások összes beszerzett mennyiségéből 27 százalék, a diszkontokra pedig 24 százalék. Ez a két modern kereskedelmi csatorna viszi el a forgalom több mint felét.
Értékben hasonló a sorrend: a 12 milliárd forintot meghaladó kilenc hónapi eladásokból legnagyobb hányad a hipermarketre jut, majd a diszkont következik. Harmadik helyen mind mennyiségben, mind értékben az önálló kis boltok állnak, amelyek továbbra is az égetett szeszes italok piacának jelentős szereplői.