Kereskedelmi és Hitelbank Rt.

1051 Budapest, Vigadó tér 1. Tel.: 328-9000, fax: 328-9696

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Még több helyen és szélesebb kínálattal
A K&H az ügyfelek szolgálatában


A cégbíróság 2001. július 1-jével bejegyezte az új Kereskedelmi és Hitelbankot. A hazai bankszektorban zajló konszolidációs folyamat ezzel elérkezett eddigi legfontosabb állomásához: az egyesüléssel megszületett Magyarország legnagyobb vállalati bankja, amely a lakossági banki szolgáltatások terén is élvonalbeli piaci szereplő. A fúzióról és az új pénzintézet kínálta lehetőségekről dr. László Csaba vezérigazgató-helyettessel beszélgettünk.

– A Kereskedelmi és Hitelbank és az ABN-AMRO Magyar Bank egyesülésével vezető univerzális pénzügyi és befektetési szolgáltatócsoport született. Mondana néhány szót az előzményekről?

– Tavaly novemberben jelentette be a belga KBC Bank és Biztosítási Csoport és a holland ABN-AMRO Bank, hogy egyesítik magyarországi tevékenységüket. A 2001. február 8-ától – a PSZÁF és a Versenyhivatal engedélyével – megvalósult közös irányítás már lehetővé tette a működési folyamatok harmonizációját és a jogi egyesülésre való felkészülést. Végül, a cégbíróság július 1-jével bejegyezte az új Kereskedelmi és Hitelbankot.

– A jelenlegi tulajdonosi struktúra miként alakul?

– A KBC 59,01, az ABN-AMRO 40,23, a kisrészvényesek pedig 0,76 százalékos részesedéssel rendelkeznek az új bankban.

– Az ügyfelek számára miért előnyös az egyesülés?

– A bank stabilitása, tőkeereje, tulajdonosi háttere önmagában is előny, és lehetővé teszi, hogy többet fordítsunk termékfejlesztésre és a technikai háttér erősítésére. Ezenkívül a két bank termékkínálata szerencsésen kiegészíti egymást, így az egyesülést követően a szolgáltatások szinte teljes köre az ügyfelek rendelkezésére áll. A K&H például nagyon erős a kártyaüzletág, a folyószámla, a lakáshitelek és betétek tekintetében, míg az ABN-AMRO a személyi és euró személyi kölcsönökkel, valamint a kis- és közepes vállalkozásoknak nyújtott hitelekkel járt az élen. A két bank már tavasszal megkezdte egymás termékeinek értékesítését, és ez a folyamat, a jogi fúziót követően, jelentősen felgyorsult. Szolgáltatásainkat 175 fiókon keresztül kínáljuk, az ország minden nagyobb városában jelen vagyunk.

– A lakossági szolgáltatások köre hogyan módosult?

– A pénzügyi kultúra alapvetően megváltozott az elmúlt három évben, és ebben a K&H-nak is szerepe volt. Gondolok itt a kártyaüzletágra, amelyhez hozzátartoznak az üzleti kártyák, a VISA és a MasterCard különböző típusai, valamint a SuperShop törzsvásárlói kártya, illetve a SuperShop Maestro bankkártya. Ez utóbbi mögött az első olyan összetett törzsvásárlói program működik, amelyet ismert kereskedők és szolgáltatók hoztak létre. Hiteltermékeink közül kiemelném az euró- és forintalapú személyi kölcsönt, illetve a Bástya lakáshiteleket, amelyek között mind az állami támogatással, mind pedig a tisztán piaci alapon építkezők megtalálják a számukra legmegfelelőbb konstrukciókat. Trambulin ifjúsági programunk a hazai bankpiacon elsőként kínál a különböző fiatal korosztályok eltérő igényeihez igazított megoldásokat. Kiemelném még megtakarítási betétszámlánkat, amely abszolút rugalmas feltételekkel működik. Mindezekhez pedig csökkentett adminisztrációval hozzá lehet jutni a K&H-nál.

– Mit jelent az, hogy a K&H a legnagyobb vállalati bank?

– Például egyszerűbb elérhetőséget, hiszen minden megyeszékhelyen és a fővárosban működik vállalati fiókunk, kirendeltségünk. Másrészt jelzi az erős nemzetközi hátteret, amelyet külföldi tulajdonosaink kiterjedt értékesítési hálózata és jelentős ügyfélbázisa biztosít. A két anyabank ügyfélkörébe tartozó multinacionális cégeknek sok esetben Magyarországon is működnek érdekeltségei, így számukra a K&H a tökéletes megoldás. Termékek tekintetében pedig nemcsak hogy rendelkezünk a hagyományos szolgáltatásokkal, hanem testre is szabjuk ezeket a sajátos igényű, jellemzően nemzetközi hátterű cégek számára. Kiemelném még, hogy nagyhitelkorlátunk lényegesen tágabb, mint a két elődbank esetében. Végül, de nem utolsósorban, a vállalati ügyfelek “személyre szóló” kiszolgálásában bankunknak jelentős tapasztalata van, mely – úgy vélem – külön piaci érték.

– Univerzális szolgáltatásokat nyújtó bankcsoportként mit kínál még a K&H?

– Nem csak a klasszikus banki szolgáltatásokat tudjuk nyújtani. A bankcsoporthoz tartozik egy piacvezető lízingcsoport és egy vagyonkezelő is, amelyet a piac legjobb öt szereplője között jegyeznek. Faktoringtevékenységgel foglalkozó vállalatunk a piac több mint egyharmadát lefedi, brókercégünk a tőzsdei prompt részvényforgalom alapján a harmadik helyen áll, és – 130 ezres taglétszámával, 26 milliárd forintnyi vagyonával – nyugdíjpénztárunk is meghatározó a piacon.

– Úgy tudom, az elektronikus szolgáltatások terén szintén tudtak újat hozni.

– A K&H belépett az e-bank világába, megnyitotta virtuális bankfiókját, és ehhez olyan professzionális partnert talált, mint a Matáv Rt. Amitől mindez más, mint a Magyarországon elérhető hasonló szolgáltatások, az a kiemelkedő biztonság, amelyet a többrétegű védelem szavatol.

– A jogi egyesüléssel lezárult a fúzió?

– Folyamatban van még egy új, egységes számítástechnikai rendszer létrehozása, amely nagyon nagy projekt, és éppen ezért hosszabb időt vesz igénybe.

– Mit érzékelhetnek mindebből az ügyfelek?

– Az új K&H arra törekszik, hogy az ügyfelek számára csupán az egyesülés előnyei legyenek érzékelhetők, a szélesebb termékkínálat, a könnyebb elérhetőség. Mindkét korábbi pénzintézet ügyfeleinek bankszámlaszámai változatlanul élnek, a megkötött szerződések (bankszámla, hitel, betét stb.) hatályban maradnak, a bankkártyák az eddigi szolgáltatási tartalommal használhatók, és az egyesült bankban elhelyezett betétekre továbbra is érvényben marad az OBA-garancia. Amennyiben bármilyen, az ügyfeleket közvetlenül érintő változásra kerül sor, arról a bank minden esetben közvetlenül értesíti az érintetteket.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo