Kereskedelmi és Hitelbank Rt.

1051 Budapest, Vigadó tér 1. Tel.: 328-9000, fax: 328-9696

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még több helyen és szélesebb kínálattal
A K&H az ügyfelek szolgálatában


A cégbíróság 2001. július 1-jével bejegyezte az új Kereskedelmi és Hitelbankot. A hazai bankszektorban zajló konszolidációs folyamat ezzel elérkezett eddigi legfontosabb állomásához: az egyesüléssel megszületett Magyarország legnagyobb vállalati bankja, amely a lakossági banki szolgáltatások terén is élvonalbeli piaci szereplő. A fúzióról és az új pénzintézet kínálta lehetőségekről dr. László Csaba vezérigazgató-helyettessel beszélgettünk.

– A Kereskedelmi és Hitelbank és az ABN-AMRO Magyar Bank egyesülésével vezető univerzális pénzügyi és befektetési szolgáltatócsoport született. Mondana néhány szót az előzményekről?

– Tavaly novemberben jelentette be a belga KBC Bank és Biztosítási Csoport és a holland ABN-AMRO Bank, hogy egyesítik magyarországi tevékenységüket. A 2001. február 8-ától – a PSZÁF és a Versenyhivatal engedélyével – megvalósult közös irányítás már lehetővé tette a működési folyamatok harmonizációját és a jogi egyesülésre való felkészülést. Végül, a cégbíróság július 1-jével bejegyezte az új Kereskedelmi és Hitelbankot.

– A jelenlegi tulajdonosi struktúra miként alakul?

– A KBC 59,01, az ABN-AMRO 40,23, a kisrészvényesek pedig 0,76 százalékos részesedéssel rendelkeznek az új bankban.

– Az ügyfelek számára miért előnyös az egyesülés?

– A bank stabilitása, tőkeereje, tulajdonosi háttere önmagában is előny, és lehetővé teszi, hogy többet fordítsunk termékfejlesztésre és a technikai háttér erősítésére. Ezenkívül a két bank termékkínálata szerencsésen kiegészíti egymást, így az egyesülést követően a szolgáltatások szinte teljes köre az ügyfelek rendelkezésére áll. A K&H például nagyon erős a kártyaüzletág, a folyószámla, a lakáshitelek és betétek tekintetében, míg az ABN-AMRO a személyi és euró személyi kölcsönökkel, valamint a kis- és közepes vállalkozásoknak nyújtott hitelekkel járt az élen. A két bank már tavasszal megkezdte egymás termékeinek értékesítését, és ez a folyamat, a jogi fúziót követően, jelentősen felgyorsult. Szolgáltatásainkat 175 fiókon keresztül kínáljuk, az ország minden nagyobb városában jelen vagyunk.

– A lakossági szolgáltatások köre hogyan módosult?

– A pénzügyi kultúra alapvetően megváltozott az elmúlt három évben, és ebben a K&H-nak is szerepe volt. Gondolok itt a kártyaüzletágra, amelyhez hozzátartoznak az üzleti kártyák, a VISA és a MasterCard különböző típusai, valamint a SuperShop törzsvásárlói kártya, illetve a SuperShop Maestro bankkártya. Ez utóbbi mögött az első olyan összetett törzsvásárlói program működik, amelyet ismert kereskedők és szolgáltatók hoztak létre. Hiteltermékeink közül kiemelném az euró- és forintalapú személyi kölcsönt, illetve a Bástya lakáshiteleket, amelyek között mind az állami támogatással, mind pedig a tisztán piaci alapon építkezők megtalálják a számukra legmegfelelőbb konstrukciókat. Trambulin ifjúsági programunk a hazai bankpiacon elsőként kínál a különböző fiatal korosztályok eltérő igényeihez igazított megoldásokat. Kiemelném még megtakarítási betétszámlánkat, amely abszolút rugalmas feltételekkel működik. Mindezekhez pedig csökkentett adminisztrációval hozzá lehet jutni a K&H-nál.

– Mit jelent az, hogy a K&H a legnagyobb vállalati bank?

– Például egyszerűbb elérhetőséget, hiszen minden megyeszékhelyen és a fővárosban működik vállalati fiókunk, kirendeltségünk. Másrészt jelzi az erős nemzetközi hátteret, amelyet külföldi tulajdonosaink kiterjedt értékesítési hálózata és jelentős ügyfélbázisa biztosít. A két anyabank ügyfélkörébe tartozó multinacionális cégeknek sok esetben Magyarországon is működnek érdekeltségei, így számukra a K&H a tökéletes megoldás. Termékek tekintetében pedig nemcsak hogy rendelkezünk a hagyományos szolgáltatásokkal, hanem testre is szabjuk ezeket a sajátos igényű, jellemzően nemzetközi hátterű cégek számára. Kiemelném még, hogy nagyhitelkorlátunk lényegesen tágabb, mint a két elődbank esetében. Végül, de nem utolsósorban, a vállalati ügyfelek “személyre szóló” kiszolgálásában bankunknak jelentős tapasztalata van, mely – úgy vélem – külön piaci érték.

– Univerzális szolgáltatásokat nyújtó bankcsoportként mit kínál még a K&H?

– Nem csak a klasszikus banki szolgáltatásokat tudjuk nyújtani. A bankcsoporthoz tartozik egy piacvezető lízingcsoport és egy vagyonkezelő is, amelyet a piac legjobb öt szereplője között jegyeznek. Faktoringtevékenységgel foglalkozó vállalatunk a piac több mint egyharmadát lefedi, brókercégünk a tőzsdei prompt részvényforgalom alapján a harmadik helyen áll, és – 130 ezres taglétszámával, 26 milliárd forintnyi vagyonával – nyugdíjpénztárunk is meghatározó a piacon.

– Úgy tudom, az elektronikus szolgáltatások terén szintén tudtak újat hozni.

– A K&H belépett az e-bank világába, megnyitotta virtuális bankfiókját, és ehhez olyan professzionális partnert talált, mint a Matáv Rt. Amitől mindez más, mint a Magyarországon elérhető hasonló szolgáltatások, az a kiemelkedő biztonság, amelyet a többrétegű védelem szavatol.

– A jogi egyesüléssel lezárult a fúzió?

– Folyamatban van még egy új, egységes számítástechnikai rendszer létrehozása, amely nagyon nagy projekt, és éppen ezért hosszabb időt vesz igénybe.

– Mit érzékelhetnek mindebből az ügyfelek?

– Az új K&H arra törekszik, hogy az ügyfelek számára csupán az egyesülés előnyei legyenek érzékelhetők, a szélesebb termékkínálat, a könnyebb elérhetőség. Mindkét korábbi pénzintézet ügyfeleinek bankszámlaszámai változatlanul élnek, a megkötött szerződések (bankszámla, hitel, betét stb.) hatályban maradnak, a bankkártyák az eddigi szolgáltatási tartalommal használhatók, és az egyesült bankban elhelyezett betétekre továbbra is érvényben marad az OBA-garancia. Amennyiben bármilyen, az ügyfeleket közvetlenül érintő változásra kerül sor, arról a bank minden esetben közvetlenül értesíti az érintetteket.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo