Karrier - de nem bármi áron

Legkevésbé az olaszok válogatnak az eszközökben, ha a munkahelyi előremenetelről van szó. Az európai munkavállalóknak átlagosan 22 százaléka gondolja, hogy érdemes félretenni minden elvet, ha ezzel lendíthetnek karrierjükön.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A StepStone internetes fejvadász cég német, dán, norvég, svéd, olasz, francia, belga és holland polgárok közt végzett felmérése szerint a többség nem kíván minden áron sikereket elérni. Az európaiknak igen fontos, hogy a magánéletükkel foglalkozhassanak: a megkérdezettek 26 százalékának fontosabb a stabil egzisztencia és a megfelelő mennyiségű szabadidő, mint az, hogy jobb álláshoz jusson.

A 2004 végén végzett felmérés szerint az olaszok koncentrálnak leginkább a karrierjükre: egyharmaduk bármi áron a csúcsra akar jutni. A legkevésbé a hollandok törtetőek, csak 9 százalékuk állítja, hogy képes lenne mindent megtenni az előbbrejutásért, és 35 százalékuk számára fontosabb a kellő mennyiségű és minőségű szabadidő, mint hogy mi történik a munkahelyükön.

A norvég, svéd és dán munkavállalók 80 százaléka számára fontos a karrier, de többségük nem tenne meg mindent egy csúcsszintű pozícióért. A skandinávoknak kevésbé fontos a kikapcsolódás, mint a délebbi polgároknak: csak 20 százalékuk életének középpontjában van a magánéletük, háttérbe szorítva a karriert.

Bár a StepStone felmérésében a magyarok nem vettek részt, a Jobpilot egy korábbi körkérdéséből kiderül, a hazai alkalmazottaknak nagy szükségük lenne arra, hogy a magánéletüket és a munkát jobban kiegyensúlyozhassák. A megkérdezetteknek csak 40 százaléka érzi úgy, marad ideje és kedve a családi életére, a többség szerint a karrier építése minden energiáját felemészti.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo