A bank részéről csak olyan csomag merülhet fel, amelyhez kapcsolódó feltételeknek a kérdéses ügyfél a rendelkezésre álló adatok alapján megfelelhet.
A kalkuláció során a banknak az ügyfél valós éves díjkimutatásából kell kiindulnia. Azt kell megnéznie, hogy a nála elérhető, megfelelő csomagok esetében az ügyfélnek milyen költsége merült volna fel, ha úgy bankolna továbbra is, mint azt a díjkimutatás évében tette.
Fontos, hogy a nem teljes évre érvényes kedvezményes díjakkal, illetve azon akciókkal, amelyeknél a feltételeket az ügyfél az eddigi viselkedése alapján vélhetően nem tudja teljesíteni, nem számolhat a bank. Ilyen esetben a kedvezmény nélküli, normál díjjal kell számolnia a pénzintézetnek.
A vizsgálat során a bank olyan bankkártya, illetve kapcsolódó szolgáltatásokkal kell számoljon, amelyek jelenleg is az ügyfél rendelkezésére állnak. (Ha például valaki prémium bankkártyával rendelkezik, akkor az összehasonlítás során szintén egy hasonló kategóriájú prémium kártyával kell kalkulálni.)
Így kiszámolható, hogy a banknál elérhető többi csomag esetén a számlatulajdonosnak mekkora lett volna az éves költsége. Ha több olyan csomag is van, amelynek választásával az ügyfél jobban járna, mint az aktuális csomagjával, akkor a legkedvezőbbről kell a banknak kiküldenie a tájékoztatást.
Az MNB elvárja, hogy a tájékoztatóban szereplő kedvezőbb csomagra az átváltást a bank legalább a kiküldést követő 3 hónapon keresztül biztosítsa.