Jön a vonat!

A hosszú és érthetetlen közbeszerzési huzavona után a MÁV vezetői hétfőn aláírták a motorvonatkoról szóló szerződést a svájci Stadlerral.

Közleményt bocsátott ki a MÁV Rt. - mintegy abszolút hivatalossá téve - a szerződéskötés tényét, s ezzel látszólag végérvényesen befejeződött a többszörösen is leállított, megakadályozott versenyezetési folyamat.   A lefolytatott ártárgyalások során a vasúttársaság az induló ajánlatokhoz képest mintegy 40 milliárd forint megtakarítást ért el a szerződéses ár tekintetében.

A MÁV Rt. szerződést kötött az összességében mintegy 13 milliárd forinttal olcsóbb és korszerűbb motorvonatokra ajánlatot tevő Stadlerrel - juttatta el közleményét a társaság a Piac & Profithoz. Tehát augusztus 15-én a megszületett a megállapodás a 2004. április 30-án kiírt 30 elővárosi villamos motorvonat beszerzéséről és karbantartásáról.  A közbeszerzési pályázat során ajánlatot benyújtó svájci Stadler Bussnang Részvénytársaság nyerte el az üzletet.

A 2005. augusztus 4-én kihirdetett döntést követő 8 napon belül a Közbeszerzési Döntőbizottság nem emelt kifogást, ezzel kinyilvánította, hogy a rendelkezésére álló dokumentumok alapján nem lát jogsértésre utaló körülményeket, amelyek indokolhatnák az ideiglenes intézkedést. A MÁV Rt. vezetése és a tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági és közlekedési miniszter egyeztetett álláspontja alapján a motorvonatok szállítására és karbantartására vonatkozó szerződések abban az esetben lépnek hatályba, amennyiben a MÁV Rt. a beszerzés finanszírozására vonatkozó Finanszírozási Szerződést a finanszírozó pénzügyi szervezettel megköti, valamint ha ezen időpontig a Közbeszerzési Döntőbizottság folyamatban lévő eljárásaiban nem minősíti a MÁV Rt. közbeszerzési eljárását és az azt lezáró döntését jogsértőnek.

A szerződés hatályba lépését követően az első motorvonatok várhatóan 2006 tavaszán érkeznek Magyarországra, a teljes flotta leszállítására 24 hónapon belül kerül sor. A járműflotta a Déli pályaudvarról induló három elővárosi vonalon fog közlekedni, Pusztaszabolcs, Székesfehérvár és Tatabánya irányába.  A Stadler a vonatok karbantartására és tisztítására Pusztaszabolcson fenntartó bázist hoz létre a MÁV használaton kívüli teherkocsi-javító műhely területének és infrastruktúrájának megvásárlásával és fejlesztésével.

A svájci cég szerint a  FLIRT motorvonat alacsonyabb árával, gazdaságosabb műszaki megoldásaival, nagyobb utaskényelmével és biztonságával nyert a több mint egy évig tartó pályázaton.

A Stadler Rail magyar partnerével a Ganz Transelektróval azon lesz, hogy technológiai transzferrel segítse a magyar vasúti járműgyártási hagyományok újraélesztését és a magyar munkahányad fokozatos és folyamatos növelésével új magyar munkahelyek létrejöttét a projekt folyamán.

(A Népszabadásban hétfőn megjelent értesülés a fentiek fényében talán meg sem történt.)

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo