Jön a vonat!

A hosszú és érthetetlen közbeszerzési huzavona után a MÁV vezetői hétfőn aláírták a motorvonatkoról szóló szerződést a svájci Stadlerral.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Közleményt bocsátott ki a MÁV Rt. - mintegy abszolút hivatalossá téve - a szerződéskötés tényét, s ezzel látszólag végérvényesen befejeződött a többszörösen is leállított, megakadályozott versenyezetési folyamat.   A lefolytatott ártárgyalások során a vasúttársaság az induló ajánlatokhoz képest mintegy 40 milliárd forint megtakarítást ért el a szerződéses ár tekintetében.

A MÁV Rt. szerződést kötött az összességében mintegy 13 milliárd forinttal olcsóbb és korszerűbb motorvonatokra ajánlatot tevő Stadlerrel - juttatta el közleményét a társaság a Piac & Profithoz. Tehát augusztus 15-én a megszületett a megállapodás a 2004. április 30-án kiírt 30 elővárosi villamos motorvonat beszerzéséről és karbantartásáról.  A közbeszerzési pályázat során ajánlatot benyújtó svájci Stadler Bussnang Részvénytársaság nyerte el az üzletet.

A 2005. augusztus 4-én kihirdetett döntést követő 8 napon belül a Közbeszerzési Döntőbizottság nem emelt kifogást, ezzel kinyilvánította, hogy a rendelkezésére álló dokumentumok alapján nem lát jogsértésre utaló körülményeket, amelyek indokolhatnák az ideiglenes intézkedést. A MÁV Rt. vezetése és a tulajdonosi jogokat gyakorló gazdasági és közlekedési miniszter egyeztetett álláspontja alapján a motorvonatok szállítására és karbantartására vonatkozó szerződések abban az esetben lépnek hatályba, amennyiben a MÁV Rt. a beszerzés finanszírozására vonatkozó Finanszírozási Szerződést a finanszírozó pénzügyi szervezettel megköti, valamint ha ezen időpontig a Közbeszerzési Döntőbizottság folyamatban lévő eljárásaiban nem minősíti a MÁV Rt. közbeszerzési eljárását és az azt lezáró döntését jogsértőnek.

A szerződés hatályba lépését követően az első motorvonatok várhatóan 2006 tavaszán érkeznek Magyarországra, a teljes flotta leszállítására 24 hónapon belül kerül sor. A járműflotta a Déli pályaudvarról induló három elővárosi vonalon fog közlekedni, Pusztaszabolcs, Székesfehérvár és Tatabánya irányába.  A Stadler a vonatok karbantartására és tisztítására Pusztaszabolcson fenntartó bázist hoz létre a MÁV használaton kívüli teherkocsi-javító műhely területének és infrastruktúrájának megvásárlásával és fejlesztésével.

A svájci cég szerint a  FLIRT motorvonat alacsonyabb árával, gazdaságosabb műszaki megoldásaival, nagyobb utaskényelmével és biztonságával nyert a több mint egy évig tartó pályázaton.

A Stadler Rail magyar partnerével a Ganz Transelektróval azon lesz, hogy technológiai transzferrel segítse a magyar vasúti járműgyártási hagyományok újraélesztését és a magyar munkahányad fokozatos és folyamatos növelésével új magyar munkahelyek létrejöttét a projekt folyamán.

(A Népszabadásban hétfőn megjelent értesülés a fentiek fényében talán meg sem történt.)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo