Jól megy a cége? Itt vannak az indiai befektetők!

Számos, különböző tevékenységeket végző indiai cég keres felvásárlási célpontokat Európában, nem kifejezetten a Közép-Kelet-európai régióban, de ha minden kritériumnak megfelelő céget találnak, akkor megvetik lábukat akár Magyarországon is. Az egyik legnagyobb vonzóerőnk a költséghatékony EU megjelenés.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt évek tendenciái azt mutatják, hogy egyre több ázsiai cég telepedik meg Európában is. Eddig inkább a nyugat európai multinacionális szakmai vevők voltak előtérben, de akadtak már indiai befektetők is az elmúlt évek során.

Az érdeklődő indiai cégek - melyek akár 200 millió dollárt is szánnak európai terjeszkedésre - nem kifejezetten földrajzi kitétel szerint keresnek, sokkal inkább a céltársaságok versenyelőnyeit szeretnék megszerezni és azt továbbvinni,(mint pl, gyógyszergyártói engedélyek, autóalkatrész-gyártás, informatika, szállítmányozás, építőipar), vagy megfelelő szakmai emberállomány, esetleg növekedési potenciállal bíró cégeket keresnek. Az indiai cégek opportunisták és minden a stratégiájukba illő és megfelelő méretű céget megvizsgálnak - közölte a Piac és Profit kérdésére Almási Levente, a Magánbankár Financial Advisory Kft. társigazgatója.

Növekedési stratégia

A cégek nem régióban gondolkodnak, hanem növekedési stratégiában. Indiából elsősorban az ottani régiót (Ázsia) célozzák meg, és azon lehetőségek beszűkülése után néznek további piaci lehetőségeket. Közép-Kelet-Európa a  minőségi szakembergárda és a költséghatékony EU megjelenés miatt vonzó számukra.

A társaságok megadják, hogy mennyi legyen a céltársaság árbevétele és nyeresége, illetve a keresett tranzakció mérete. Ezek később változhatnak, az első megközelítés az, hogy a céltársaságnak rendelkeznie kell növekedési potenciállal. Évi legalább 150-200 millió forintos üzemi nyereséggel bíró magyar tulajdonú társaságok "ajánlkozását" keresik, várják.

Magyarországon belül a fővárosi és vidéki cégek is potenciális célpontok lehetnek, néhány befektetőnek befektetőnek fontos lehet a fővárosi fókusz, de inkább az autópályás elérhetőség a fontos - mutatott rá Almási.

Outsource partnerek Indiából

A Gartner kutatócég egy néhány hónappal ezelőtt publikált tanulmányában rámutatott arra, hogy az erőforrás-kihelyezésre szakosodott indiai szolgáltató cégek egyre inkább megvetik lábukat Európán belül, erről azonban az európai partnerek inkább nem nyilatkoznak.

A nagy indiai it-cégek, mint az Infosys Satyam már a tavalyi év során is több mint 16 milliárd dollár feletti bevételt produkáltak. Így nem csoda, hogy a szinte már telített indiai piacon túl terjeszkedve Európát szemelték ki célpontnak. "Az európai partnerek egyre ritkábban számolnak be a nyilvánosság előtt az indiai szolgáltatókkal kötött megállapodásokról" - jelentette ki Claudio Da Rold, a kutatócég elemzője. Véleményük szerint ennek az a legfőbb oka, hogy az európai vezetők a munkaerő moráljára, illetve a cég imázsára nézve aggodalmasnak tartják az ilyen szövetségeket.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo