Jó termés, árszintcsökkenéssel

A mezőgazdasági termékek termelői árszintje 2004. novemberben 12,9 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal tájékoztatásából. A termelők jövedelmi helyzete 2004 első tizenegy hónapjában 13,2 százalékkal gyengült

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A mezőgazdasági termékek termelői árszintje 2004. novemberben 12,9 százalékkal alacsonyabb volt, mint egy évvel korábban - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal tájékoztatásából.

A kiemelkedően jó termés hatására a mezőgazdasági árak július óta csök­kentek, ennek következtében a január-novemberi átlagos árindex is (3,9 százalékot) csökkent. A háttér­ben azonban ellentétes folyamatok állnak: a növénytermesztési és kertészeti termékek ára 11,1 százalékkal csökkent, az állatoké és állati termékeké 3,8 százalékkal nőtt 2003 első tizenegy hónapjához képest. 2004. január-novemberben a mezőgazdasági termeléshez felhasznált termékek és szolgáltatások ára 10,8 százalékkal magasabb volt, mint egy évvel korábban. Az árviszonyok változása következtében a termelők jövedelmi helyzete 2004 első tizenegy hónapjában 13,2 százalékkal gyengült.

A gabonafélék árszintje 2004. január-novemberben 18,0 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy évvel ko­rábban. A novemberi árszínvonal 37 százalékkal elmaradt az előző évitől. A takarmánykukoricáért tonnánként 38 százalékkal (12 400 Ft-tal) kevesebbet fizettek, de a 2003. novemberi mennyiség több mint kétszeresét vásárolták fel.

A burgonya ára 2004 első tizenegy hónapjában 12,4 százalékkal, novemberben pedig már 46,9 százalékkal ala­csonyabb volt, mint egy évvel korábban. A zöldségfélék ára 2004 január-novemberében 5,5 százalékkal emel­kedett, a gyümölcsféléké 25,6 százalékkal csökkent 2003 hasonló időszakához képest.

A vágóállatok termelői ára 2004-ben 9,9 százalékkal nőtt 2003. január-novemberhez képest, ezen belül a vágósertés termelői ára 13,7 százalékkal, a vágóbaromfié 5,7 százalékkal emelkedett. A tej termelői ára 9,9 százalékkal ala­csonyabb, a tyúktojás ára 14,7 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál.

2004. január-novemberben a takarmányok - az év első felében tapasztalt magas takarmányárak következtében - 17,4 százalékkal drágultak az előző év azonos időszakához képest, azonban októbertől a havi árak már csökkentek 2003 azonos hónapjához képest (novemberben 7 százalékkal). A mezőgazdasági termelés­hez felhasznált energia 2004 első tizenegy hónapjában 17,7, a tizenegyedik hónapban 21,9 százalékkal volt magasabb, mint 2003 azonos időszakában. A növényvédő szerek ára 3,0 százalékkal, a műtrágyáké pedig 6,2 százalékkal emelkedett 2003 január-novemberéhez képest. A mezőgazdasági folyó termeléshez felhasznált termékek és szolgáltatások ára 11,6 százalékkal, a mezőgazdasági rendeltetésű beruházási javaké 6,0 százalékkal nőtt.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo