Jó évet zártak az építőanyag-iparban

A tavalyi évben az építőanyag-kereskedések havi forgalma rendre 3-10 milliárd forinttal meghaladta a 2016. évi azonos hónapban regisztrált forgalmat – állítja a GfK, építőanyag-kereskedői paneladataira alapozva. A piac összforgalma 24 százalékkal bővült részben az árak, részben pedig a volumennövekedés generálta forgalomnövekedés okán. A kiadott építési engedélyek száma és az Családi Otthonteremtő Program folytatása 2018-ban is pozitív kilátásokra enged következtetni.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Elmondhatjuk, hogy 2017-ben igazán beindult az építőipar. Az építőanyag-kereskedések értékforgalma közel 24 százalékkal növekedett, amihez hozzájárult részben az árak emelkedése, részben pedig egy volumennövekedés kiváltotta forgalomnövekedés is. A GfK építőanyag-kereskedés felmérésében közel 350 milliárdos forgalmat mért, amely megközelítőleg 75-80 százalékos pontossággal fedi a B2C és projektértékesítést, tehát becslései szerint nagyságrendileg 440 milliárd forint ment át ezen a csatornán. Emellett a barkácsáruházak lakásfelújításhoz tartozó termékeinek összforgalma is közel 15 százalékos növekedést mutatott.

fotó: PP archív

Az építőanyag-kereskedések forgalmát havonta vizsgálva jól látszik, hogy 2016-hoz képest 2017-ben minden hónap forgalma 3-10 milliárd forinttal meghaladta a bázisösszeget. Kiugró időszakot március és május jelentett, amikor is az előző hónaphoz képest jelentősen megugrott a forgalom. Amíg 2016 szeptemberéig egy folyamatosan felfelé ívelő görbe látható a forgalomban, addig 2017-ben már érdekesebb a szezonalitás. Főként azt is figyelembe véve, hogy egy enyhe szeptemberi visszaesést követően a piaci forgalom még a júliusi szintre tudott visszatérni.

Továbbra is két nagy szegmens – a szerkezeti anyagok (vasbeton, fal, tető, kémény, nyílászárók) és az építési anyagok (hőszigetelés, burkolás, aljzatképzés, belső felület, illetve homlokzatképzés) – adja a forgalom közel hetven százalékát. Értékben legnagyobb növekedést a vasáru, illetve a hőszigetelő anyagok érték el.

Építőipari árdrágulás – módosítható-e a vállalkozói díj?
Mostanában gyakran halljuk, hogy perek, jogviták sokaságára lehet számítani az építőiparban amiatt, hogy idén is nagymértékben drágultak az építési anyagok, illetve egyre több pénzbe kerül a munkaerő és a háttérszolgáltatások megfizetése. A legtöbb vállalkozó ugyanis 5-7 százalékos árnövekedéssel számolva alakította ki fix vállalási árait, ám eközben átlagosan 25 százalékos, de sok esetben még nagyobb mértékű költségnövekedés következett be. Felmerül a kérdés, hogy ebben az esetben jogosult-e a vállalkozó a vállalkozói díjat módosítani? A KCG Partners Ügyvédi Társulás erre kíván választ adni.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo