Itt vannak az új vezetők

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter bemutatta kedden Budapesten sajtótájékoztatón a tárca új felsővezetését, amely július 1-jével kezdi meg munkáját.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

   A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium infrastruktúra szakállamtitkára Felsmann Balázs lett, aki korábban a minisztérium vagyongazdálkodási főosztályvezetője volt. Balogh András, a Magyar Telekom korábbi központi stratégiai igazgatója lett a nemzetközi gazdasági kapcsolatok szakállamtitkára, míg a gazdaságfejlesztési szakállamtitkárságot Egyed Géza vezeti majd, aki korábban az EU fejlesztési alapokért felelős helyettes államtitkárként dolgozott a tárcánál.

 A miniszter helyettese a GKM államtitkára, Garamhegyi Ábel, ő korábban a minisztérium külgazdaságért felelős helyettes államtitkára volt. A miniszter szerint az struktúrában 3+1 szakállamtitkár és 25 főosztály működik. A főosztályok vezetőit pályázaton választják ki. A gazdasági főigazgatóságot vezető szakállamtitkár Mészárosné Peredy Gabriella lett, aki korábban az IT Információs Társadalom Kht. gazdasági vezetője volt.

Csepeli György egyetemi tanár, az Informatikai és Hírközlési Minisztérium korábbi politikai államtitkára közpolitikai igazgató lett a GKM-ben. A kabinetfőnök személye nem változott, Kákosy Csaba maradt. A stratégiai és kommunikációs igazgató pedig továbbra is Merényi Miklós.

Kóka János elmondta, hogy céljuk, hogy javítsák a minisztériumnál a közszolgáltatás minőségét az üzleti szféra érdekeit képviselve. Nem a támogatások dúsításával, hanem a közszolgáltatás minőségének javításával kívánnak jobb pozíciót elérni a befektetőkért folyó versenyben - tette hozzá. A minisztérium három stratégiai területre fókuszál, így a vasúti reformra, ami együtt jár a tömegközlekedés összehangolásával, az energiapolitikára, valamint a tudásgazdaságra. Kóka János hangsúlyozta, hogy céljuk az üzleti környezet dinamizálása.

A miniszter közölte, hogy a jelenlegi 800 fős tárcánál a jövő év elejére 25 százalékos, másfél év múlva pedig további 50 százalékos létszámleépítést tervez.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo