Italt hirdet a hipermarket

A láncok akciós újságjaik megjelenésének időpontját általában a versenytársak újságjainak megjelenéséhez igazítják, és tekintettel a magyar fogyasztók vásárlási szokásaira, érvényességük általában két hétvégét is felölel.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első alkalommal 2003-ban publikált GfK Leaflet Monitor elmúlt két és fél éves adatainak elemzése után megállapítható, hogy 2005. első felében az akciós újságok piaca változatlan dinamikájú. Az év első felében a kiadott akciós újságok száma stagnált, és a hirdetett termékek száma egyes kategóriákban csökkent főleg amiatt, hogy a kereskedők a hirdetett termékek száma helyett nagyobb hangsúlyt fektetnek az átláthatóbb és strukturáltabb megjelenésre. Az akciós lapok disztribúciója is egyre szofisztikáltabb.


Akciós újságokban hirdetett élelmiszer-kategóriák, 2005. első félév
A hipermarket és cash&carry kiadványokban a legnagyobb - akár 50 százalékos - hányadot a non-food termékek teszik ki. Jellemző a szezonális akciós újságok megjelenése, különösen az iskolakezdéshez, karácsonyhoz, szilveszterhez és húsvéthoz kapcsolódóan. Egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a szürethez kapcsolódóan hazai és külföldi pincészetek nemes borai mellett a nélkülözhetetlen kiegészítőket (sajt, poharak) is bemutató igényes kiadványok.

A szupermarketek, diszkontok, drogériák és vegyesboltok akciós újságjaiban is megtalálhatók a non-food termékek, de lényegesen (10-20 százalék) kisebb arányban.

A láncok akciós újságjaik megjelenésének időpontját általában a versenytársak újságjainak megjelenéséhez igazítják, és tekintettel a magyar fogyasztók vásárlási szokásaira, érvényességük általában két hétvégét is felölel.

A saját márkás termékek jelenléte az akciós újságokban egyre hangsúlyosabb, bár az idei év első felében e tekintetben is stagnálás volt megfigyelhető. Általánosságban igaz, hogy az év első felében mindig több saját márkás termék jelenik meg az akciós újságokban, mint július-december viszonylatában. A saját márkás termékek jelenléte az élelmiszerek, majd a zöldség- és gyümölcskonzervek, a felvágottak és üdítőitalok kategóriájában a legerőteljesebb.

Az akciós újságokban hirdetett FMCG termékek 75 százalékos arányban az élelmiszerkategóriák, 25 százalékos arányban pedig a vegyi áruk kategóriáiból kerülnek ki. Az élelmiszerek közül hagyományosan az ital kategóriákat hirdették legtöbbet a kereskedők, második helyen a húsáru áll, a rangsorban harmadik helyét pedig stabilan őrzi a tartós élelmiszer kategória (mint például cukor, cereáliák, gabonakészítmények..stb.). A vegyi áru kategóriák közül legnagyobb (mintegy 50 százalékos) arányt a kozmetikai termékek teszik ki, őket követik a mosó- és tisztítószerek

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo