Az első alkalommal 2003-ban publikált GfK Leaflet Monitor elmúlt két és fél éves adatainak elemzése után megállapítható, hogy 2005. első felében az akciós újságok piaca változatlan dinamikájú. Az év első felében a kiadott akciós újságok száma stagnált, és a hirdetett termékek száma egyes kategóriákban csökkent főleg amiatt, hogy a kereskedők a hirdetett termékek száma helyett nagyobb hangsúlyt fektetnek az átláthatóbb és strukturáltabb megjelenésre. Az akciós lapok disztribúciója is egyre szofisztikáltabb.
A hipermarket és cash&carry kiadványokban a legnagyobb - akár 50 százalékos - hányadot a non-food termékek teszik ki. Jellemző a szezonális akciós újságok megjelenése, különösen az iskolakezdéshez, karácsonyhoz, szilveszterhez és húsvéthoz kapcsolódóan. Egyre nagyobb jelentőségre tesznek szert a szürethez kapcsolódóan hazai és külföldi pincészetek nemes borai mellett a nélkülözhetetlen kiegészítőket (sajt, poharak) is bemutató igényes kiadványok.A szupermarketek, diszkontok, drogériák és vegyesboltok akciós újságjaiban is megtalálhatók a non-food termékek, de lényegesen (10-20 százalék) kisebb arányban.
A láncok akciós újságjaik megjelenésének időpontját általában a versenytársak újságjainak megjelenéséhez igazítják, és tekintettel a magyar fogyasztók vásárlási szokásaira, érvényességük általában két hétvégét is felölel.
A saját márkás termékek jelenléte az akciós újságokban egyre hangsúlyosabb, bár az idei év első felében e tekintetben is stagnálás volt megfigyelhető. Általánosságban igaz, hogy az év első felében mindig több saját márkás termék jelenik meg az akciós újságokban, mint július-december viszonylatában. A saját márkás termékek jelenléte az élelmiszerek, majd a zöldség- és gyümölcskonzervek, a felvágottak és üdítőitalok kategóriájában a legerőteljesebb.
Az akciós újságokban hirdetett FMCG termékek 75 százalékos arányban az élelmiszerkategóriák, 25 százalékos arányban pedig a vegyi áruk kategóriáiból kerülnek ki. Az élelmiszerek közül hagyományosan az ital kategóriákat hirdették legtöbbet a kereskedők, második helyen a húsáru áll, a rangsorban harmadik helyét pedig stabilan őrzi a tartós élelmiszer kategória (mint például cukor, cereáliák, gabonakészítmények..stb.). A vegyi áru kategóriák közül legnagyobb (mintegy 50 százalékos) arányt a kozmetikai termékek teszik ki, őket követik a mosó- és tisztítószerek