"Infóbiznisz" sújtja a tanácsadókat

Messze alulteljesített az idén a tanácsadó cégek többsége a tavalyi év hasonló időszakához képest, ennek azonban nem csak a válság az oka, szerepet játszik benne az internetes tanácsadók számának növekedése, a piac átrendeződése is - véli Wolf Gábor, a Marketing Commando szakértője.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Minden hagyományos szegmensben visszaesett a tanácsadói szolgáltatások és termékek megrendelési volumene, még a nagyvállalati szektor felé szolgáltató cégek esetében is. Valójában több piaci folyamat együttesen játszik szerepet abban, hogy a tanácsadói szektort az átlagosnál jobban érinti a válság - állapítja meg Wolf Gábor, aki szerint a változások katalizátora az internet és az úgynevezett "infóbiznisz".

Az elmúlt években ugrásszerűen növekedett az internetes tanácsadók száma, ezzel olyan tudásanyag került ki ingyenesen elérhetően a világhálóra, melynek hatására átalakult a kereslet.

Az új tanácsadói üzleti modellek révén - elsősorban az online marketing és az infóbiznisz miatt - korábban névtelen tanácsadók komoly piaci részesedést szereztek a szakértő szerint. Emellett a tanácsadó cégeknek szembe kell néznie azzal is, hogy amíg korábban egy elbocsátott, vagy távozó tanácsadó "csak" a know-how-t tudta elvinni a cégből, most viszi az ügyféllistát, vagy az internet segítségével gyorsan képes konkurenciaként fellépni.

A kicsiknek kell tanácsot adni

A szakértő szerint azok a tanácsadó cégek, akik nem reagálnak e változásokra, az eddiginél is nagyobb nehézségekre számíthatnak. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a hagyományos tanácsadó cégek elsősorban a multinacionális cégekre, a nagyvállalatokra fókuszálnak, pont arra a vállalati körre, amelyben a legerősebb a tanácsadói költések visszafogása. Ezzel szemben az új üzleti modellel rendelkező tanácsadók a legjobban növekvő lakossági és kkv-piacon dolgoznak, így nem érinti őket olyan érzékenyen a válság.

A Marketing Commando szakértője szerint azok a cégek lesznek képesek a leginkább kiaknázni a válság után újraéledő gazdaság kínálta előnyöket, amelyek átalakítják üzleti modelljüket, kiegészítve a legújabb marketing stratégiákkal, új termékekkel és szolgáltatásokkal.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo