"Infóbiznisz" sújtja a tanácsadókat

Messze alulteljesített az idén a tanácsadó cégek többsége a tavalyi év hasonló időszakához képest, ennek azonban nem csak a válság az oka, szerepet játszik benne az internetes tanácsadók számának növekedése, a piac átrendeződése is - véli Wolf Gábor, a Marketing Commando szakértője.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden hagyományos szegmensben visszaesett a tanácsadói szolgáltatások és termékek megrendelési volumene, még a nagyvállalati szektor felé szolgáltató cégek esetében is. Valójában több piaci folyamat együttesen játszik szerepet abban, hogy a tanácsadói szektort az átlagosnál jobban érinti a válság - állapítja meg Wolf Gábor, aki szerint a változások katalizátora az internet és az úgynevezett "infóbiznisz".

Az elmúlt években ugrásszerűen növekedett az internetes tanácsadók száma, ezzel olyan tudásanyag került ki ingyenesen elérhetően a világhálóra, melynek hatására átalakult a kereslet.

Az új tanácsadói üzleti modellek révén - elsősorban az online marketing és az infóbiznisz miatt - korábban névtelen tanácsadók komoly piaci részesedést szereztek a szakértő szerint. Emellett a tanácsadó cégeknek szembe kell néznie azzal is, hogy amíg korábban egy elbocsátott, vagy távozó tanácsadó "csak" a know-how-t tudta elvinni a cégből, most viszi az ügyféllistát, vagy az internet segítségével gyorsan képes konkurenciaként fellépni.

A kicsiknek kell tanácsot adni

A szakértő szerint azok a tanácsadó cégek, akik nem reagálnak e változásokra, az eddiginél is nagyobb nehézségekre számíthatnak. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a hagyományos tanácsadó cégek elsősorban a multinacionális cégekre, a nagyvállalatokra fókuszálnak, pont arra a vállalati körre, amelyben a legerősebb a tanácsadói költések visszafogása. Ezzel szemben az új üzleti modellel rendelkező tanácsadók a legjobban növekvő lakossági és kkv-piacon dolgoznak, így nem érinti őket olyan érzékenyen a válság.

A Marketing Commando szakértője szerint azok a cégek lesznek képesek a leginkább kiaknázni a válság után újraéledő gazdaság kínálta előnyöket, amelyek átalakítják üzleti modelljüket, kiegészítve a legújabb marketing stratégiákkal, új termékekkel és szolgáltatásokkal.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo