"Infóbiznisz" sújtja a tanácsadókat

Messze alulteljesített az idén a tanácsadó cégek többsége a tavalyi év hasonló időszakához képest, ennek azonban nem csak a válság az oka, szerepet játszik benne az internetes tanácsadók számának növekedése, a piac átrendeződése is - véli Wolf Gábor, a Marketing Commando szakértője.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden hagyományos szegmensben visszaesett a tanácsadói szolgáltatások és termékek megrendelési volumene, még a nagyvállalati szektor felé szolgáltató cégek esetében is. Valójában több piaci folyamat együttesen játszik szerepet abban, hogy a tanácsadói szektort az átlagosnál jobban érinti a válság - állapítja meg Wolf Gábor, aki szerint a változások katalizátora az internet és az úgynevezett "infóbiznisz".

Az elmúlt években ugrásszerűen növekedett az internetes tanácsadók száma, ezzel olyan tudásanyag került ki ingyenesen elérhetően a világhálóra, melynek hatására átalakult a kereslet.

Az új tanácsadói üzleti modellek révén - elsősorban az online marketing és az infóbiznisz miatt - korábban névtelen tanácsadók komoly piaci részesedést szereztek a szakértő szerint. Emellett a tanácsadó cégeknek szembe kell néznie azzal is, hogy amíg korábban egy elbocsátott, vagy távozó tanácsadó "csak" a know-how-t tudta elvinni a cégből, most viszi az ügyféllistát, vagy az internet segítségével gyorsan képes konkurenciaként fellépni.

A kicsiknek kell tanácsot adni

A szakértő szerint azok a tanácsadó cégek, akik nem reagálnak e változásokra, az eddiginél is nagyobb nehézségekre számíthatnak. Tovább nehezíti a helyzetet, hogy a hagyományos tanácsadó cégek elsősorban a multinacionális cégekre, a nagyvállalatokra fókuszálnak, pont arra a vállalati körre, amelyben a legerősebb a tanácsadói költések visszafogása. Ezzel szemben az új üzleti modellel rendelkező tanácsadók a legjobban növekvő lakossági és kkv-piacon dolgoznak, így nem érinti őket olyan érzékenyen a válság.

A Marketing Commando szakértője szerint azok a cégek lesznek képesek a leginkább kiaknázni a válság után újraéledő gazdaság kínálta előnyöket, amelyek átalakítják üzleti modelljüket, kiegészítve a legújabb marketing stratégiákkal, új termékekkel és szolgáltatásokkal.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo