Daymond Johnnak mindössze 40 dollárja volt, amikor megalapította vállalkozását a FUBU-t. Magánvagyonát ma 250 millió dollárra becsülik.
1. Fukarság
Amikor elindítják vállalkozásukat, a leendő milliomosok nagyon meggondolják, mire adjanak ki pénzt. A kezdeti pénztelenség előhozza az ember kreativitását, hiszen az embernek még a munkaerőt sem nagyon van pénze megfizetni. A kreativitás azt eredményezi, hogy túllépnek a megszokott sémákon és újszerűen gondolkodnak. John fontosnak tartja, hogy az ember akkor se hagyja el a "szegénység tudatállapotát", amikor már vagyonos. Ez a kulcsa annak, hogy nem fogja szórni a pénzt baromságokra. Lehet, hogy a milliomosok egymilliót is elköltenek egy partira, mert annak megvan a haszna a kapcsolati tőke erősítésében, gyarapításában, de egy startup vállalkozásra, amelynek életképessége közel sem biztos, alig fognak költeni.
(fotó: freeimages.com)
2. Mindent leírnak
Az ember sokszor azt hiszi, hogy úgyis emlékezni fog arra, ami fontos. Ez azonban sajnos tévedés. Sőt, sokszor valamiről nem is gondoljuk, hogy fontos lett volna. A milliárdosok a régi, múlt évszázadi (évezredi) szokásnak hódolnak. Mindent lejegyeznek arra a bizonyos papírlapra. Johnnak egyszer egy milliárdos azt mondta: "A legbutább ceruza is mindig többre fog emlékezni, mint a legélesebb elme." Nagyon megmaradt benne ez a mondat. Richard Branson, a Virgin-csoport alapítója is a jegyzetelésre esküszik és szerinte ennek köszönheti első cégei sikerét.
3. Nagyban gondolkodnak
Csakis globális méretekben gondolkodnak, semmi más, ami kisebb volumenű, nem izgatja őket. Ezért van meg bennük a képesség, hogy felturbózzák a vállalkozásukat és a saját piaci szegmensükben piacvezetővé váljanak.