Hogy harcoljunk a maximális kezdőfizetésért II.

Milyen trükkökkel lehet kiharcolni a cég által ajánlottnál magasabb fizetést? Jó néven veszi a leendő munkaadó az alkudozást? Hányadik ajánlatot érdemes elfogadni? A Pályacsúcs Magazin cikkében Juhos Andrea karrier-tanácsadó ad tippeket a bértárgyalás sikeressé tételéhez.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A bértárgyalás során a pályázó úgy tehet szert előnyre, ha eléri, hogy először a cég képviselője adjon ajánlatot. Az illetékesek kívánt bérre vonatkozó kérdéseit Juhos Andrea szerint a jelölt elháríthatja többek között arra hivatkozva, hogy egyelőre nem ismeri a munkakörhöz tartozó béreket - mivel még nem dolgozott ilyen területen - , illetve mondhatja azt, nincsenek pontos információi arról, más vállalatoknál milyen jövedelemszintek vannak, mivel hosszú ideig állt ugyanazon vállalat alkalmazásában.

Tisztázza a munka során felmerülő költségek finanszírozását

Ha ezen kijelentésekkel sem sikerül elérnie a jelöltnek, hogy a cég tegye meg először ajánlatát, akkor az ajánlattétel előtt mindenképp érdemes tisztáznia a fizetésen kívüli juttatásokat, és a munkavégzés során felmerülő költségek (telefon, utazási stb.) finanszírozását is. Így kaphat teljes képet jövedelem-csomagjáról.

Ne fogadjuk el az első ajánlatot

Számos munkavállaló bizonytalan abban, hogy a cégnek valóban rá van-e szüksége, és ezért nem mer alkudozni a tárgyaláson, elfogadja az első ajánlatot. Kis odafigyeléssel azonban megbizonyosodhat szükségességéről. "Ha az illetékesek bizalmas üzleti információkat adnak ki a cégről, a jelölt szinte biztos lehet abban, hogy az első három lehetséges választott között van. Ugyanez a helyzet, ha egy komolyabb feladat, prezentáció elvégzésére kérik fel" - mondta el Juhos Andrea.

Ha azonban nem közölnek bizalmas információt az interjúztatók, az első javaslatot akkor sem érdemes elfogadni. A tapasztalatok szerint ugyanis a cégek először általában a munkakörhöz tartozó fizetési sáv alsó harmadához tartozó összeget ajánlják fel.

A cég ajánlatánál 10-15 százalékkal magasabbat javasoljon

"Az első ajánlaton még lehet javítani. A jelölt érvelhet például azzal, hogy jelenlegi fizetése ennél az összegnél magasabb, ezért szeretné, ha egy kicsit javítanának az ajánlaton. A pályázónak egyébként a vállalat által javasolt összegnél maximum 10-15 százalékkal magasabb fizetést érdemes megcéloznia" - mondta el a karrier-tanácsadó, aki hozzátette: Abban az esetben érdemes elfogadni az első ajánlatot, ha az messze meghaladja a remélt összeget.

A megegyezést követően tanácsos írásba foglaltatni az elhangzottakat. A munkaszerződés a munkaköri feladatokon, felelősségi körökön felül tartalmazza a megbeszélt jövedelem csomagot is. Ez hasznos lehet, ha párhuzamosan egy másik céggel is tárgyal a bérről: a magasabb fizetés kiharcolásakor érvelhet a konkurens kedvezőbb ajánlatával.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo