A köz- és a magánszféra együttműködésén alapuló pénzügyi konstrukció (Public Private Partnership - PPP) kezdeti hibáiból tanulva Magyarország már sikeresen alkalmazza ezt a finanszírozási formát - mondta Tátrai Miklós, a Pénzügyminisztérium államtitkára, és hozzátette, hogy a kormány elkötelezett a további alkalmazása mellett. A 2009 közepéig megépülő kormányzati negyed is PPP konstrukcióban valósul meg. Az ilyen projekteknél többlépcsős, szigorú eljárásrend biztosítja, hogy a finanszírozási forma ne járjon olyan kötelezettségekkel, amely a következő kormányok, illetve az adófizetők jövőbeni életét tenné az indokoltnál nehezebbé.
Minden potenciális PPP projektnek illeszkednie kell a szakmapolitikai prioritásokhoz, a becsült állami kiadásoknak pedig egy előre megadott pénzügyi korlát alatt kell maradniuk. Ezt követően minden egyes projektnél össze kell hasonlítani a megvalósítás költségeit a különböző lehetséges konstrukciók szerint. Csak akkor lehet a PPP mellett dönteni, ha az kedvezőbb a kizárólag állami finanszírozásnál, illetve a bérleti, és lízing konstrukcióknál. Így épül például autóút 2010 tavaszáig Dunaújváros és Pécs között, körülbelül 200 milliárd forintos költséggel.
Tátrai Miklós kitért arra is, hogy a projektek finanszírozásánál a megosztott üzleti kockázatok mellett a kormánynak mérlegelnie kell a politikai kockázatokat is. Magyarországon a lakosság egy része ferde szemmel tekint a magánszféra közreműködésével megvalósuló projektekre. Sokan nehezen értik meg, hogy egy-egy szerződéskötésnél 20-30 évnyi kötelezettség ára jelenik meg, így az többnek tűnhet, mint a más konstrukcióban, a kezdeti kiadásokban nem szereplő, de később fokozatosan jelentkező költség.