Hazai piacra dolgoznak a kiscégek

A német kis- és középvállalatok (KKV) negyede tervezi a nemzetközi piacra lépést - derül ki a Commerzbank kezdeményezésére készült tanulmány szerint.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elsősorban a hazai piacukon aktívak a német kis- és középvállalatok (KKV) - derül ki a Commerzbank AG kezdeményezésére indult "UnternehmerPerspektiven" (Vállalkozói Perspektívák) kutatási projekt negyedik tanulmányából.

A frankfurti pénzintézet KKV-szektorra specializálódott részlege, a Commerzbank-Mittelstandsbank által készíttetett kutatásból kiderül, hogy míg a 2,5 millió euró alatti éves árbevétellel rendelkező cégek további 23 százaléka lát esélyt a nemzetközi megmérettetésre, addig 24 százalékuk a jövőben is kizárólag a belső piacra koncentrál. A "Középvállalatok - növekedés a nemzetközivé váláson keresztül" címet viselő tanulmányt a TNS Infratest 4000 érintett vállalkozás megkérdezésével készítette, és a legjelentősebb ilyen jellegű projektek közé tartozik Németországban.

Minden negyedik németnek elég a hazai piac

A német vállalkozások csak abban az esetben gondolkodnak el a nemzetközi piacra történő kilépésről, ha legfontosabb ügyfeleik, illetve vásárlóik már megtették ezt a lépést, és ugyanezt várják el, sőt egyes esetekben meg is követelik beszállítóiktól és partnereiktől. "Nálunk a cégek gyakran nem gondolkoznak geostratégiai módon" - értékeli a németországi helyzetet Martin Blessing, a Commerzbank AG igazgatósági tagja. "Inkább sodródnak a nemzetközi hullámmal, mintsem a nemzetközivé válás motorjai lennének." E magatartást nem lehet arra visszavezetni, hogy a cégek nem tartanák minőségileg versenyképesnek termékeiket. A megkérdezettek 88 százaléka mondta azt, hogy a "made in Germany" továbbra is minőségi garanciának számít.

Más kihívásokat illetve nehézségeket azonban túlértékelnek a német KKV-k. A megkérdezettek 72 százaléka azért habozik kilépni a nemzetközi piacra, mert a jogbiztonság terén lát hiányosságokat. Hozzávetőleg ugyanennyien (73 százalék) bizonytalankodnak azért, mert úgy gondolják, hogy nem ismerik eléggé a külföldi célpiacokat. A gyakorlatban azonban a külföldön terjeszkedő cégeknek csupán mintegy fele (54 illetve 52 százalék) találkozott ilyen problémával. Kizárólag a szellemi termékek védelme esetében találkozik a vélekedés a valós helyzettel: a megkérdezettek 28 százaléka tart ilyen problémáktól és a 27 százalékuknak valóban akadt is gondja a plágiumokkal.

"Már-már úgy tűnik, hogy a német cégek a saját bátorságuktól tartanának" - véli Martin Blessing. "Magától értetődik, hogy a sikeres külföldi tevékenységet meg kell előznie a lehetőségek és a veszélyek józan mérlegelésének. Ugyanakkor ennek alapvetően azt kellene szolgálnia, hogy miként lehet a lehetőségekkel élni, és nem azt, hogy miként lehet a kockázatot elkerülni."

Az ötletek gyors megvalósítására van szükség

Másfelől viszont a megkérdezett vállalatok mintha nem lennének tisztában azzal a veszéllyel, hogy az együttműködésen alapuló "nemzetközi karrier" miatt elveszthetik vezető pozíciójukat a gyártástechnológia, a know-how területén. Csak 19 százalékuk tudja elképzelni, hogy partnereik utánzásra illetve ötleteik "ellopására" készülnének. A globális játékosok azonban - akik árbevételük több mint felét a nemzetközi piacokon realizálják és ezáltal kellő tapasztalattal rendelkeznek - szkepticizmussal tekintenek a nemzetközi partnerségekre, 36 százalék a rossz élménnyel rendelkezők aránya.

Szinte teljesen egybehangzó véleményük szerint a másolatok elleni harcban az egyetlen hatékony eszköz az ötletek gyors megvalósítása termékek illetve piacképes szolgáltatások révén. A védjegy és a szabadalmi oltalom csak 62 százalék szerint alkalmas arra, hogy a versenytársakat távol tartsák maguktól. "A németországi cégek régen felismerték, hogy a gyorsaság versenyelőnyt jelent" - állapítja meg Martin Blessing. "Mégis ez a KKV-k Achilles-sarka. A túlságosan hosszú megvalósítás jelenti a központi problémát az innovációk piacra dobásakor."

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo