Hat százalék akar hatmilliós autót

2005 elején a háztartások csupán 1,5%-a (56 ezer háztartás) gondolta úgy, hogy várhatóan egy éven belül új személygépkocsit vásárol. További 3,8% (143 ezer háztartás) tervez használt autó vásárlását a következő egy évben.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A GKI Gazdaságkutató Rt. negyedévente felméri a gépkocsi-piac várható alakulását a háztartások és a vállalatok körében. Hosszú idő óta a tavalyi volt az első év, amikor nem nőtt az eladott új autók száma, az szinte megegyezett az előző évvel (208 ezer db).

2005 elején a háztartások csupán 1,5%-a (56 ezer háztartás) gondolta úgy, hogy várhatóan egy éven belül új személygépkocsit vásárol. További 3,8% (143 ezer háztartás) tervez használt autó vásárlását a következő egy évben. A gépkocsi vásárlást tervezők 84%-a gondolta úgy, hogy 3 millió forintnál kevesebbet, 10%-a 3-6 millió forint között, 6%-a pedig 6 millió forint feletti összeget költ a gépjármű megvásárlására. A személyautó vásárlását tervezők 30%-a a teljes vételárat egy összegben kívánja kifizetni, míg 55%-a várhatóan részletfizetés mellett dönt. A vásárlók 10%-a akarja a finanszírozást lízing formájában megoldani, 5% választott egyéb formát.

A 2005-ben várható értékesítés megítélése nehéz. Minden adott ahhoz, hogy a gépkocsi-kereskedők jó év elé nézzenek. A GKI Rt. előrejelzése szerint a lakosság nettó keresete 8%-kal növekszik 4% körüli infláció mellett. A személygépkocsi-árak 2005 januárjában gyakorlatilag változatlanok maradtak, noha a regisztrációs adó emelése a drágulás irányába hatott, ráadásul 2005. január 1-től bekerült az áfa-alapba. Ugyanakkor az erős forint mérsékelte az árfelhajtó hatást. A fogyasztói árak változatlansága az jelenti, hogy a kereskedők akciók keretében ellensúlyozták az állami intézkedések árfelhajtó hatását.

A GKI Rt. felméréseiben - ahogy azt az ábra is mutatja - növekedett a személygépkocsi vásárlást fontolgató háztartások aránya. A forintkamatok 2005 során várhatóan csökkennek, igaz, a gépjármű finanszírozásban gyakoribb euró kamatok előreláthatólag emelkedni fognak. A külső feltételek azonban összességében kedvezőek a személygépjármű-piac szempontjából.

A fenti tényezők ellenére is megfigyelhetők a fizetőképes kereslet telítődésének jelei Magyarországon. Ezt támasztja alá a 2004-ben stagnáló piac, mely annak ellenére nem bővült, hogy a gépjármű kereskedők a hitelbírálatnál csekély szigort mutattak. A 2005. évi kilátásokat rontja a januári igen alacsony értékesítés, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete adatai szerint mindössze 10740 darab személygépkocsi talált gazdára az év első hónapjában. (Igaz, az év első néhány hónapja hagyományosan rossz időszak.) A GKI Rt. várakozása szerint idén szerény mértékben, de valamelyest, kb. 1%-kal mégis tovább nőhet az eladott személygépkocsik mennyisége.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo