Szombaton benyújtották az Országgyűlésnek a regisztrációs adó mértékéről szóló törvényjavaslatot. E szerint az áfa 2006-től már nem terheli az adónemet, viszont jelentős emelésre kell számítani minden kategóriában.
A jövedéki adótervezet szerint az Euro 4-es kategóriába tartozó motorok adója 60-90 százalékkal emelkedik, az Euro 3-as motoroké nagyjából 140 - 180 százalékkal lesz magasabb, míg a legkörnyezettszennyezőbb Euro 2-es motorok után fizetett adó 110-150 százalékkal nő, és nagyjából kétszerese lesz az Euro 4-es adójának.
A gázüzemű autók adója egységesen 380 ezer forint, míg az elektromos, illetve hibrid meghajtásúaké 190 ezer Ft lesz.
A motorok adótétele nagyjából 20 százalékkal nő.
Tiltakozás
A Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete szerint a magyar törvényhozók két éve folyamatosan és szándékosan megsértik az Uniós jogot.
Jövőre sem lesz ez másként, ha hétfőn a honatyák megszavazzák a regisztrációs adóról szóló módosításokat. Az ügy pikantériája, hogy a részletes vitát követően október 24-én a képviselők már megszavazták az egységes álláspontot, ami így már csak a mai zárószavazásra vár.
Pénteken, az utolsó pillanatban a kormány egy merőben új módosítással rukkolt elő, törvénytelen módon felrúgva ezzel a Parlament házszabályát. A módosítás lényege, hogy a legnépszerűbb autókat, az un. Euro3-as motorral szerelt kocsikat (0-5 éves) további 40 %-os adóemeléssel sújtja. Ezek az autók teszik ki ma az új és a használt autók behozatalának közel 70%-át. Jövőre viszont új autót csak Euro4-es motorral lehet forgalomba állítani, ezért az új autósok nagy lehetőséget láttak arra, hogy a használt autókat importálókat végleg lesöpörjék azzal, hogy az Euro3-as autókra + 50%-os büntetést szabnak ki. Fontos itt megemlíteni, hogy az Euro4-es norma az Unió többi tagországaiban is csak 2006-tól lesz kötelező, ezért ilyeneket használtként behozni szinte lehetetlen. Ezen túlmenően továbbra is ellentétes lesz a regisztrációs adó kivetésének módja az Uniós joggal, de úgy látszik, hogy ez a magyar Kormányt egyáltalán nem zavarja. A sokat hangoztatott környezetvédelemnek is nagy pofont ad hiszen a 2-3 éves autók adóját átlagosan 68%-al emeli meg a jelenlegi irreálisan magashoz képest is.
Ha a Parlament ma megszavazza a kormány pénteki törvénytelen módosítását, akkor jövőre megszűnik a használt autók importja, amely mint ismeretes a hazai használt autó árakra is döntő hatással bír. A hazai márkakereskedések monopolhelyzete tovább növekszik, a közel kétezer használt autókereskedő kisvállalkozás működése ellehetetlenül. - írja a lobbiszervezet közleményében.