Az elmúlt években folyamatosan nőtt az online álláskereső szolgáltatások regisztrált felhasználóknak a száma, jelenleg mintegy 300 000-en használják aktívan ezeket a weboldalakat, hangzott el a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) által az internetes álláskeresésről rendezett kerekasztal-beszélgetésen. Az internetpenetráció további növekedése várhatóan nem csak a felhasználók számát növeli majd, de a kiterjeszti az online álláskeresést a munkaerőpiac alsó szegmenseire is.
A résztvevő szakemberek egyetértettek abban, hogy a közeli jövőben ennek a számnak a további növekedése várható. Arról azonban vita alakult ki, hogy a folyamatosan erősödő felhasználói igényeket hosszabb távon hány álláskereső weboldal fogja majd kiszolgálni.
A vitázók egyetértettek abban, hogy nem várható az egyes szakmákra, szakterületekre koncentrálódó álláskereső weboldalak szaporodása, mivel a magyar piac ehhez túl kicsi. "Általánoságban elmondható, hogy csomó dolog, ami a cseh vagy a lengyel piacon például működik, az nálunk egyáltalán nem." - fogalmazott Buda Szabolcs, a Jobpilot vezetője. Ebben nagy szerepe van a földrajzi mobilitás szinte teljes hiányának.
Lukács Zsolt, a Telkes Tanácsadó Rt. fejvadásza szerint emellett a magyar munkavállalók nyelvi hiányosságai rendkívül hátrányos helyzetbe sodorják őket az egyre nemzetközibbé váló munkaerő-piacon.
Jelen pillanatban elsősorban az úgynevezett fehérgalléros munkavállalóknak van esélyük az interneten állást találniuk. Míg a felsővezetői pozíciókra leginkább a hagyományosnak mondható úton, fejvadász-cégek segítségével keresnek jelölteket, addig a munkaerőpiac alsó, ám legszélesebb szegmensét kitevő fizikai munkákra továbbra is a nyomtatott hirdetések útján lehet a legkönnyebben megfelelő embert találni.