A Bombardier nyilvánosságra hozott állításával ellentétben - miszerint "nem tud mit kezdeni a MÁV minden alapot nélkülöző vádjaival" - a MÁV Rt. megítélése szerint nem vádaskodik, hiszen csak a Bombardier képviselőjének, a lobby tevékenységről szóló nyilatkozatát vette alapul állításához.
A vasúttársaságtól kapott információk szerint a Bombardier képviselője még augusztus 24-én maga jelentette ki: "(...) Ilyen nagy szerződés esetén természetesen mindegyik félnek megvan a lehetősége, hogy lobbyzzon, ez különböző dolgokban merülhet ki, értelemszerűen az adott településnek is érdeke lehet az, hogy az azon a településen lévő munkahelyek legyenek biztosítva."
Értelmezhetetlen a Bombardier azon állítása is, miszerint ajánlata 8 milliárd forinttal kedvezőbb, mint a versenytársáé. A Bombardier, amelyik a tender egy éve alatt a pályázati kiírásnak megfelelően a motorvonatok élettartamára (beszerzés, működtetés) adott be ajánlatokat, ezzel elfogadva a kiírás tárgyát, jelen állításával viszont azt a látszatot kelti, mintha a közbeszerzési eljárás csak a motorvonatok beszerzésére vonatkozna, megfeledkezve a működtetésre megajánlott költségekről.
Nem valós a Bombardier azon állítása sem, miszerint a MÁV a "drágább ajánlatot fogadta el". A Stadler mindhárom ajánlata összköltségét tekintve olcsóbb volt, mint a Bombardier-é. A Stadler első ajánlata több, mint 2 milliárddal, a második és harmadik változatlan ajánlata 13 milliárddal volt olcsóbb, mint a versenytársáé.
A motorvonat tender ártárgyalásai során a MÁV 40 milliárdos kedvezményt, illetve állami költségvetési, ezáltal adófizetői megtakarítást ért el.
A tender első induló ajánlata és az árlicit (Közbeszerzési Döntőbizottság előtti szakasz) utolsó ajánlata közötti árejtés (költségvetési, adófizetői) mértéke a teljes megtakarítás háromnegyede. A tender első induló ajánlata és az utolsó ajánlat közötti megtakarítás 40 milliárd forint. A KDB első határozatában döntött, arról, hogy a pályázatot - az árliciteket megelőző szakasztól - meg kell ismételni, de a tender folyamán kialakított versenyhelyzet révén a pályázók megtartották az árlicitben megajánlott ajánlatukat, sőt abból további kedvezményeket adtak. Ebből következően a MÁV által elért jelentős megtakarítás (összesen 40 milliárd forint) a kialakított versenyszemlélet eredménye.
A MÁV Rt. hazai szinten egyedülállóan azon okból építette be a tenderbe a működtetési költségeket, mert a motorvonatok éveken keresztül történő karbantartása, tisztítása megközelíti a beszerzési árat. Ezáltal a MÁV nem csupán az egyszeri költséget jelentő beszerzés árából, hanem a hosszú távon jelentkező működtetési költségek tekintetében is jelentős kedvezményeket kívánt elérni és ért el.
A MÁV Rt., az általa korábban közölt adatok valódiságát továbbra is fenntartja, miszerint a nyertesnek kihirdetett Stadler ajánlata 13 milliárddal olcsóbb, mint a Bombardier ajánlata, valamint, hogy a tender folyamán lefolytatott ártárgyalások révén az állam, ezáltal az adófizetők 40 milliárd forintos megtakarítással juthatnak korszerű villamos motorvonatokhoz.