Hétfőn adta be mindkét pályázó a karbantartásra, tisztításra és egyéb karbantartási költségekre vonatkozó ajánlatát a MÁV Rt.-nek. A Stadler nem kívánt élni a MÁV Rt. által felajánlott lehetőséggel, így megismételte 2005. május 23-án benyújtott dokumentumban foglaltakat, s kijelentette: a korábban benyújtott ajánlata az egyetlen érvényes ajánlat. Nem változtatott a Bombardier sem, azaz a cég a karbantartás és tisztítás költségekre változatlanul 1 eurócent/férőhely/év (vagyis 2,5 forint) adatot adott meg.
Tekintettel arra, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) határozatában rögzítette, hogy a 0,01 eurós ajánlatok nem biztosítják a verseny tisztaságát, a két pályázó ajánlatának összehasonlíthatóságát a MÁV Rt.-nek ragaszkodnia kellett a Bombardier változatlan "ajánlatának" értékelésekor a KD határozatához. A KD határozatában rögzítette, hogy a nem valós árelemek megadása jogsértő helyzetet idéz elő, az ilyen ajánlat értékelése jogszerűen nem valósítható meg. A MÁV vezetése ezért érvénytelennek nyilvánította a Bombardier ajánlatát - közölte a vasúttársaság.