Háború az akkumulátorpiacon

Egy kevésbé protekcionista korszakban Európa és az Egyesült Államok lehetővé tette Kínának, hogy domináns részesedést szerezzen az elektromos járművek akkumulátorainak piacán. Kína hajlandó volt kezelni az ipari termelés környezeti kihívásait, és alacsonyabb árakat tudott kínálni az elektromos járművek akkumulátoraiért, ami csökkentette az akkumulátoros elektromos járművek költségeit, és felgyorsította a modellváltást.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A növekvő erőforrás-nacionalizmus korszakában azonban az Egyesült Államok és Európa Kína dominanciáját az akkumulátorok és az akkumulátorfémek terén iparpolitikájukra nézve fenyegetésként érzékeli.

Európa küzdött a hazai akkumulátoripar fejlesztéséért. Némi előrelépés történt, de a növekedés akadályokba ütközött. Az S&P Global Commodity Insights szerint 10 tervezett akkumulátorgyár terveit törölték Európában 2018-tól 2024 első feléig. Ennek eredményeként az európai elektromos járműgyártók az előrejelzések szerint 72 százalékos akkumulátorhiánnyal néznek szembe, ami az iparágat kiszolgáltatottá teszi a Kínából származó importnak.

Hatalmas a küzdelem az akkumulátorpiacon
Hatalmas a küzdelem az akkumulátorpiacon
Fotó: Pixabay
Az EU 2024. október 30-án vámot vetett ki a Kínából importált akkumulátoros elektromos személygépkocsikra, a kínai kormány által a gyártóknak felajánlott tisztességtelen támogatásokra hivatkozva. Kína a Kereskedelmi Világszervezeten keresztül vitatja a vámokat, és megpróbál tárgyalni az Európai Bizottsággal egy minimális exportárat illetően. Tekintettel a kínai elektromos járművek alacsonyabb áraira, előfordulhat, hogy a vámok nem gyakorolnak jelentős hatást a kínai személygépkocsik európai importjára.

A kínai akkumulátoroktól való függés azonban messze nem az egyetlen probléma, amellyel az európai autóipar szembesül. Az elektromos járművek iránti kereslet lelassult Európában. Az S&P Global Mobility várakozásai szerint az európai akkumulátorkereslet 2028-ban eléri az 1852 GWh-t, ami 22 százalékkal alacsonyabb, mint a 2023 augusztusában előrejelzett 2382 GWh.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo