Az akkumulátorok kémiai felépítése is probléma. A legtöbb európai akkumulátor nagy teljesítményű nikkel-mangán-kobalt (NMC) akkumulátor. Noha ezeknek az akkumulátoroknak nagyobb az energiasűrűsége, mégis piacokat veszítenek az olcsóbb kínai lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokkal szemben. Az S&P Global Mobility szerint az elektromos járművek akkumulátorának költsége jelentős tényező az elektromos járművek összárában. Ez arra kényszeríti az autógyártókat, hogy kompromisszumokat kössenek, amikor akkumulátortípust választanak. Az LFP akkumulátorok alacsonyabb költsége és kínálata egyre inkább vonzóvá vált a gyártók és a fogyasztók számára.
Az európai szabályozások nagyon megnehezítik az akkumulátorgyártó létesítmények jóváhagyási folyamatait és az akkumulátorfémek beszerzését. Az új létesítmények jóváhagyásának határideje a projekt összetettségétől függően gyakran három-öt évre is kiterjedhet.
Végül az amerikai támogatások arra csábítják a gyártókat, hogy áthelyezzék létesítményeiket az Egyesült Államokba. Noha ezeket a támogatásokat valószínűleg újraértékeli Donald Trump megválasztott elnök, a meglévő ösztönzők vonzó gyártóközponttá tették az Egyesült Államokat.