Gyorsan kihevertük a metrófelújítást

A budapestiek a 2-es metró rekonstrukciós munkálatai által okozott nehézségek ellenére kedvezően viszonyulnak a metrófelújításhoz, és az új megállókkal is elégedettek. A többi között ez derült ki a Studio Metropolitana Urbanisztikai Kutató Központ Kht. legújabb közvélemény-kutatásából.

A Studio Metropolitana közvélemény-kutatása1 a nyári hónapokban megkezdett közlekedési felújítási munkálatok kapcsán elsőként arra keresett választ, hogy a budapestiek milyennek érezték ezekben a hónapokban a fővárosi közlekedést. A tömegközlekedés illetve a gyalogos, a biciklis és az autós közlekedés közül a fővárosiak elsősorban az autós közlekedéssel elégedetlenek. A tömegközlekedés előnyösebb megítélés alá esik, főként a tömegközlekedést használók nyilatkoztak pozitívan a szolgáltatásról.

2006-ban a nagyobb forgalomkorlátozással járó útfelújítások illetve a 2-es metró rekonstrukciós munkálatai által okozott nehézségeket összevetve egyértelműen a piros metró felújítása okozott leginkább problémát a fővárosiak számára. A kellemetlenségeket tekintve a 2-es metróval kapcsolatos munkálatokat az Üllői út felújítása követi, majd a Lajos utca és végül a Szilágyi Erzsébet fasor és a Balatoni út felújítása következik. Mindenképpen fontos kiemelni azonban azt, hogy az említett felújítások egyike sem okozott igazán jelentős nehézséget a fővárosiak számára.

Tavaly kevesebb

A 2-es metró felújítása által okozott kellemetlenségekre adott válaszok alapján elmondhatjuk, hogy a tavalyi évhez képest valamivel nagyobbnak, 2004-hez képest valamivel kisebbnek érezték a fővárosiak a metrórekonstrukcióhoz kapcsolódó nehézségeket. Nem meglepő, hogy 2005-höz képest a budapestiek idén nehezebben viselték a metrófelújítást, hiszen most a legfontosabb csomópont, a Deák téri metróállomás is része volt a munkálatoknak. Ugyanakkor az, hogy 2004-ben, a felújítás első évében okozta a metrófelújítás a legnagyobb problémát, azt jelzi, hogy az évek alatt megszokottá és elfogadottá váltak a nyári felújítások.

Egyre elfogadottabb

A fővárosiaknak alapvetően tetszenek az új állomások. Az előző évihez hasonlóan idén is a legtöbb válaszadónak a Blaha Lujza téri és a Kossuth Lajos téri metrómegálló tetszett, az idén felújított állomások közül a Deák Ferenc téri megállóról gondolták legtöbben, hogy az a legszebb állomás.

A fővárosiak legnagyobb arányban a Deák Ferenc teret említették az idén felújított állomások között, ugyanakkor a Déli pályaudvar megállóról csupán a megkérdezettek alig több mint egytizede tudta, hogy benne volt az idei rekonstrukciókban. Úgy tűnik, hogy az egyre több megújuló megálló következtében a budapestiek egyre kevésbé követik, hogy aktuálisan éppen melyek újulnak meg.

Az évek során egyre nőtt az új arculat elfogadottsága, a fővárosiaknak az évek múlásával egyre inkább tetszenek a felújított metrómegállók. A budapestiek az átadott állomások minőségével alapvetően elégedettek: azok körében, akik már jártak a felújított állomásokon, negyven százalék az aránya azoknak, akik szerint jó minőségben, húsz százalékuk szerint pedig nagyon jó minőségben adták át az állomásokat.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo