Gumimérleg

Az alapanyagár drágulást át tudta hárítani a vevőkre a Goodyear, s így rendhagyóan jó utolsó negyedévet zárt a múlt esztendőben.

Nyereséggel és rekordeladással zárta 2004 utolsó negyedévét a Goodyear, s 55-65 százalékkal növelte az egy részvényre jutó profitot a negyedik negyedévben.  A cég 4,8 milliárd dollár bevételt remél a tavalyi utolsó negyedévtől. Elemzők szerint az eladási adatok javulásának hátterében mindenekelőtt két Goodyear-leányvállalat konszolidációja, a nagyobb forgalom, az árazási és termékpolitika javulása, valamint a Goodyear szempontjából kedvező valutaárfolyam áll. A Goodyear a negyedik negyedéves adózás előtti nyeresége tartalmaz egy 157 millió dolláros biztosítási és egy 22 millió dolláros peres megállapodásból befolyó összeget is. A kiadások között szerepel egyebek között 26 millió dollárnyi általános és termékfelelősséggel kapcsolatos költség. Az állóeszközök értékesítéséből 11 millió dollár folyt be, beleértve a gumiültetvények állóeszköz-állományának leírását is. Bár a Goodyear szerint az utolsó negyedévben a nyersanyagárak a vártnál nagyobb mértékben emelkedtek, ennek negatív hatását bőven ellensúlyozták a magasabb értékesítési árak, a termék-márka-vevő kapcsolat javulása, amelynek húzóereje a cég új termékeinek igen pozitív fogadtatása volt. A vállalat úgy számol, hogy 2005-ben a nyersanyagárak további 4-6 százalékkal nőnek.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo