Graboplastos új piac Törökország, Kína, India , Amerika, Ukrajna

Évi 13 %-os forgalombővüléssel és az üzemi eredmény 30%-os növekedésével számol 2007-ig minden évben a Graboplast Rt., ám a múlt évben - szól a cég önértékelése - rácáfolt önmagára a győri székhelyű társaság.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 A tényekből - melyek az elmúlt évet reprezentálják - kitetszik, hogy az üzemi eredmény tekintetében a várakozásokat is felülmúlóan teljesített a Graboplast Rt. 2004-ben.  Egyébiránt minden a cég stratégia forgatókönyvében elhatározottak szerint alakult, a Piac & Profitot a Graboplast PR-vezetője, Mónus Ágnes arról tájékoztatta, hogy a  társaság 2007-ig szóló  évi 13 %-os forgalombővüléssel és az üzemi eredmény 30%-os növekedésével számol.  A Graboplast Padlógyártó Rt. elmúlt évi teljesítményében a világ gazdaságának kiszámítható volta is szerepet játszott. Voltak ugyan regionális konfliktusok, melyek átmenetileg kedvezőtlenül hatottak a világ gazdaságra, de ezekkel számolt a társaság és  jól kezelte azokat.

A cég 2003. évi 17,7 milliárd forintos árbevétele és az 1 milliárdot meghaladó üzemi eredménye már jelezte, hogy jó az  irány. A 2004. év mindenben megerősítette a stratégiában megfogalmazott várakozásokat, hisz a vállalkozás elérte a 20 milliárd forintos árbevételt, ami 13 százalékos növekedésnek felel meg. Az üzemi eredmény közel ötven százalékos növekedést mutat: eléri az 1,5 milliárd forintot. Ez az eredmény még többre értékelhető, ha figyelembe vesszük a forint-euró árfolyam, az exportőröket sújtó negatív hatását. A Graboplast összes termelésének 84 %-a exportra kerül, és az erős forint valóban kedvezőtlenül hatott az elmúlt évben. A  folyamatos termelékenység növelésével és  az átgondolt pénzügyi műveletekkel ezeket a nemkívánatos hatásokat ellensúlyozni volt képes a társaság.

A múlt évben igen jelentős események történtek  a Grabo-csoport életében, olyanok, amelyek előrevetítik a növekedést, és egymást is erősítik.   A Grabofloor Kft. tatabányai gyárában a második gyártósor megépítésével  olyan kapacitásbővítő beruházás készült el, melynek köszönhetően évi 20 millió négyzetméter PVC-padló gyártására  képes a társaság. A megnövekedett termékkibocsátással az értékesítés is lépést tudott tartani, hiszen  az év második felében negyven százalékkal nőtt a  padlóeladás.  A 2004-es események sorában fontos elem, hogy a négy éve elhatározott döntés értelmében megszüntette valamennyi textilipari tevékenységét a vállalkozás. Befejeződött a vlies-gyártás, a Soproni Szőnyeggyárat értékesítették, s így valóban a padlógyártásra helyeződött a hangsúly. Ez a törekvés a névváltoztatásban is kifejeződött, hisz 2004 novemberétől Graboplast Padlógyártó Részvénytársaságként működ a csoport.

Az elmúlt év történetéhez sorolandó  a kecskeméti parkettagyárban megvalósítandó kapacitásnövelő beruházásáról született döntés. Ennek értelmében az 1,7 milliárd forintos invesztíció révén megduplázza a termelését a Graboparkett Kft.

A 2004. esztendőt a PVC-padló évének nevezték a Grabo-csoportnál,  2005. a parketta éve lesz. A beruházás kivitelezése megkezdődött, és június végére teljesen elkészül, és ezzel  Magyarország legnagyobb parkettagyára évi 1,7 millió négyzetméter termék előállítására lesz képes. A múlt év a Grabo Kft. életében is meghatározó jelentőségű volt. Sikerült a társaságot jó pályára állítani, s meghatározni a jövőbeni fejlődésének fókuszát. A speciális padlók piacán érzékelhető igen látványos fejlődés óriási lökést jelentett a győri társaság számára. A tavaly megvalósított 400 millió forint értékű kapacitás bővítés csak az első láncszeme annak a folyamatnak, ami 2006-ban fog kiteljesedni. Akkor kezdődik a speciális padlók éve, s a tervek szerint akkor valósul meg egy olyan volumenű fejlesztés, aminek révén évi 5 millió négyzetméter speciális padlót tud majd gyártani a cég. A felkészülés megkezdődött, melynek keretében  a társaság erősíti kutatás-fejlesztési tevékenységét, hogy  mind a sport, mind a jármű  padlók tekintetében ütőképes termékkörrel rendelkezzen.

Összeségében 2,1 milliárd forint értékű beruházás valósult meg 2004-ben, ami közel duplája az előző évinek.

A Grabo-csoport valamennyi termék körében látszik a fejlődés útja. Új, nagy lehetőségek rajzolódnak Törökországban, Kínában, Indiában, Amerikában, a meglévő piacokon - köztük a Ukrajnában -  dinamikus a bővülés. A  Graboplast stratégia már nemcsak 2007-ig fogalmazza meg a törekvéseket, hanem 2010-ig mutat irányt. Ennek a stratégiának az alapgondolata a jelenlegi tevékenység megduplázása, beruházások megvalósításával, akvizíciókkal. Így válhat a társaság Közép-Európa legnagyobb padlógyártójává.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo