A tényekből - melyek az elmúlt évet reprezentálják - kitetszik, hogy az üzemi eredmény tekintetében a várakozásokat is felülmúlóan teljesített a Graboplast Rt. 2004-ben. Egyébiránt minden a cég stratégia forgatókönyvében elhatározottak szerint alakult, a Piac & Profitot a Graboplast PR-vezetője, Mónus Ágnes arról tájékoztatta, hogy a társaság 2007-ig szóló évi 13 %-os forgalombővüléssel és az üzemi eredmény 30%-os növekedésével számol. A Graboplast Padlógyártó Rt. elmúlt évi teljesítményében a világ gazdaságának kiszámítható volta is szerepet játszott. Voltak ugyan regionális konfliktusok, melyek átmenetileg kedvezőtlenül hatottak a világ gazdaságra, de ezekkel számolt a társaság és jól kezelte azokat.
A cég 2003. évi 17,7 milliárd forintos árbevétele és az 1 milliárdot meghaladó üzemi eredménye már jelezte, hogy jó az irány. A 2004. év mindenben megerősítette a stratégiában megfogalmazott várakozásokat, hisz a vállalkozás elérte a 20 milliárd forintos árbevételt, ami 13 százalékos növekedésnek felel meg. Az üzemi eredmény közel ötven százalékos növekedést mutat: eléri az 1,5 milliárd forintot. Ez az eredmény még többre értékelhető, ha figyelembe vesszük a forint-euró árfolyam, az exportőröket sújtó negatív hatását. A Graboplast összes termelésének 84 %-a exportra kerül, és az erős forint valóban kedvezőtlenül hatott az elmúlt évben. A folyamatos termelékenység növelésével és az átgondolt pénzügyi műveletekkel ezeket a nemkívánatos hatásokat ellensúlyozni volt képes a társaság.
A múlt évben igen jelentős események történtek a Grabo-csoport életében, olyanok, amelyek előrevetítik a növekedést, és egymást is erősítik. A Grabofloor Kft. tatabányai gyárában a második gyártósor megépítésével olyan kapacitásbővítő beruházás készült el, melynek köszönhetően évi 20 millió négyzetméter PVC-padló gyártására képes a társaság. A megnövekedett termékkibocsátással az értékesítés is lépést tudott tartani, hiszen az év második felében negyven százalékkal nőtt a padlóeladás. A 2004-es események sorában fontos elem, hogy a négy éve elhatározott döntés értelmében megszüntette valamennyi textilipari tevékenységét a vállalkozás. Befejeződött a vlies-gyártás, a Soproni Szőnyeggyárat értékesítették, s így valóban a padlógyártásra helyeződött a hangsúly. Ez a törekvés a névváltoztatásban is kifejeződött, hisz 2004 novemberétől Graboplast Padlógyártó Részvénytársaságként működ a csoport.
Az elmúlt év történetéhez sorolandó a kecskeméti parkettagyárban megvalósítandó kapacitásnövelő beruházásáról született döntés. Ennek értelmében az 1,7 milliárd forintos invesztíció révén megduplázza a termelését a Graboparkett Kft.
A 2004. esztendőt a PVC-padló évének nevezték a Grabo-csoportnál, 2005. a parketta éve lesz. A beruházás kivitelezése megkezdődött, és június végére teljesen elkészül, és ezzel Magyarország legnagyobb parkettagyára évi 1,7 millió négyzetméter termék előállítására lesz képes. A múlt év a Grabo Kft. életében is meghatározó jelentőségű volt. Sikerült a társaságot jó pályára állítani, s meghatározni a jövőbeni fejlődésének fókuszát. A speciális padlók piacán érzékelhető igen látványos fejlődés óriási lökést jelentett a győri társaság számára. A tavaly megvalósított 400 millió forint értékű kapacitás bővítés csak az első láncszeme annak a folyamatnak, ami 2006-ban fog kiteljesedni. Akkor kezdődik a speciális padlók éve, s a tervek szerint akkor valósul meg egy olyan volumenű fejlesztés, aminek révén évi 5 millió négyzetméter speciális padlót tud majd gyártani a cég. A felkészülés megkezdődött, melynek keretében a társaság erősíti kutatás-fejlesztési tevékenységét, hogy mind a sport, mind a jármű padlók tekintetében ütőképes termékkörrel rendelkezzen.
Összeségében 2,1 milliárd forint értékű beruházás valósult meg 2004-ben, ami közel duplája az előző évinek.
A Grabo-csoport valamennyi termék körében látszik a fejlődés útja. Új, nagy lehetőségek rajzolódnak Törökországban, Kínában, Indiában, Amerikában, a meglévő piacokon - köztük a Ukrajnában - dinamikus a bővülés. A Graboplast stratégia már nemcsak 2007-ig fogalmazza meg a törekvéseket, hanem 2010-ig mutat irányt. Ennek a stratégiának az alapgondolata a jelenlegi tevékenység megduplázása, beruházások megvalósításával, akvizíciókkal. Így válhat a társaság Közép-Európa legnagyobb padlógyártójává.