Az I. félévi forgalom termékcsoportonkénti változása – a sport, jármű és intézményi – szakmai elnevezéssel: objekt - PVC-padlók piacán elérte a 67 százalékos emelkedést. A lakossági padlóértékesítés 33 százalékkal, a parketta 23 százalékkal növekedett. Ennél is jobbak a II. negyedéves adatok, melyek szerint az objekt padlók értékesítése 96 százalékkal, a parketta 42 százalékkal a lakossági padló 39 százalékkal volt magasabb a bázishoz viszonyítva. A piacok tekintetében tovább nőtt az export jelentősége, eléri a termelés 84 százalékát. A gyártmányok 29 százalékát európai uniós országokban, 34 százalékát az orosz-ukrán piacon, 21 százalékát a tengerentúli és egyéb európai országokban, 16 százaléka belföldön értékesítették.
A Grabopalst 2004-ben kapacitásbővítő beruházásokat hajtott végre tatabányai és győri egységeiben. Ennek következtében évente 18-20 millió négyzetméter lakossági, 2,5-3 millió négyzetméter objekt, azaz speciális igényeket kielégítő PVC-padlót képes gyártani. A Graboplastnál a 2004. évet a lakossági padló évének tekintik, hisz a kapacitás növelés révén előállított többlet terméket a piac „felszívta”.
A következő esztendő a parkettagyártás éve lesz, hiszen a termelés növekedés hátterét milliárdos nagyságrendű beruházással kívánja megteremteni a társaság. Jövőre 1,7 millió négyzetméter szalagparketta-gyártó kapacitással rendelkezik majd a társaság kecskeméti gyára, amely így megduplázza termelését. Az úgynevezett speciális padlók piacán az elmúlt öt évben 300 százalék növekedést ért el a cégsoport. A sport, intézményi és járműipari célokat szolgáló PVC-padlók iránti kereslet hihetetlen növekedést mutat, s ez stratégiai jelentőségű döntéseket kíván a Graboplastól. Ennek megfelelően a társaságnál már most a speciális padlók évének minősítik a 2006-os esztendőt.
A Graboplast tavaly nyilvánosságra hozott stratégiájában azt célozta meg, hogy 2008-ig a társaság eléri az európai uniós versenyképességhez szükséges évi 100 millió eurós árbevételt. A 2004-es I. félévi eredmények azt mutatják, hogy a társaság olyan növekedési potenciállal rendelkezik, mellyel a jelenlegi stratégia már 2005 végéig megvalósul. Jancsó Péter elnök-vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy a Graboplast az évtized végéig évi 15 százalékot meghaladó forgalomnövekedéssel számol.
Graboplast: egyenes út az évi 100 millió eurós bevételhez
A lakásbelső padlóburkolókat gyártó, győri székhelyű Graboplast Rt. eddigi történetének legsikeresebb félévét zárta 2004. június 30-án. A társaság 20 százalékos forgalomnövekedéssel 9,7 milliárd forint árbevételt ért el. Ennél is meggyőzőbb az üzemi eredményben megjelenő teljesítmény, ami 67 százalékos növekedéssel eléri a 731 millió forintot.
Véleményvezér

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök
Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb
A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe
Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.