Graboplast: egyenes út az évi 100 millió eurós bevételhez

A lakásbelső padlóburkolókat gyártó, győri székhelyű Graboplast Rt. eddigi történetének legsikeresebb félévét zárta 2004. június 30-án. A társaság 20 százalékos forgalomnövekedéssel 9,7 milliárd forint árbevételt ért el. Ennél is meggyőzőbb az üzemi eredményben megjelenő teljesítmény, ami 67 százalékos növekedéssel eléri a 731 millió forintot.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az I. félévi forgalom termékcsoportonkénti változása – a sport, jármű és intézményi – szakmai elnevezéssel: objekt - PVC-padlók piacán elérte a 67 százalékos emelkedést. A lakossági padlóértékesítés 33 százalékkal, a parketta 23 százalékkal növekedett. Ennél is jobbak a II. negyedéves adatok, melyek szerint az objekt padlók értékesítése 96 százalékkal, a parketta 42 százalékkal a lakossági padló 39 százalékkal volt magasabb a bázishoz viszonyítva. A piacok tekintetében tovább nőtt az export jelentősége, eléri a termelés 84 százalékát. A gyártmányok 29 százalékát európai uniós országokban, 34 százalékát az orosz-ukrán piacon, 21 százalékát a tengerentúli és egyéb európai országokban, 16 százaléka belföldön értékesítették.

A Grabopalst 2004-ben kapacitásbővítő beruházásokat hajtott végre tatabányai és győri egységeiben. Ennek következtében évente 18-20 millió négyzetméter lakossági, 2,5-3 millió négyzetméter objekt, azaz speciális igényeket kielégítő PVC-padlót képes gyártani. A Graboplastnál a 2004. évet a lakossági padló évének tekintik, hisz a kapacitás növelés révén előállított többlet terméket a piac „felszívta”.

A következő esztendő a parkettagyártás éve lesz, hiszen a termelés növekedés hátterét milliárdos nagyságrendű beruházással kívánja megteremteni a társaság. Jövőre 1,7 millió négyzetméter szalagparketta-gyártó kapacitással rendelkezik majd a társaság kecskeméti gyára, amely így megduplázza termelését. Az úgynevezett speciális padlók piacán az elmúlt öt évben 300 százalék növekedést ért el a cégsoport. A sport, intézményi és járműipari célokat szolgáló PVC-padlók iránti kereslet hihetetlen növekedést mutat, s ez stratégiai jelentőségű döntéseket kíván a Graboplastól. Ennek megfelelően a társaságnál már most a speciális padlók évének minősítik a 2006-os esztendőt.

A Graboplast tavaly nyilvánosságra hozott stratégiájában azt célozta meg, hogy 2008-ig a társaság eléri az európai uniós versenyképességhez szükséges évi 100 millió eurós árbevételt. A 2004-es I. félévi eredmények azt mutatják, hogy a társaság olyan növekedési potenciállal rendelkezik, mellyel a jelenlegi stratégia már 2005 végéig megvalósul. Jancsó Péter elnök-vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy a Graboplast az évtized végéig évi 15 százalékot meghaladó forgalomnövekedéssel számol.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo