Graboplast: egyenes út az évi 100 millió eurós bevételhez

A lakásbelső padlóburkolókat gyártó, győri székhelyű Graboplast Rt. eddigi történetének legsikeresebb félévét zárta 2004. június 30-án. A társaság 20 százalékos forgalomnövekedéssel 9,7 milliárd forint árbevételt ért el. Ennél is meggyőzőbb az üzemi eredményben megjelenő teljesítmény, ami 67 százalékos növekedéssel eléri a 731 millió forintot.

Az I. félévi forgalom termékcsoportonkénti változása – a sport, jármű és intézményi – szakmai elnevezéssel: objekt - PVC-padlók piacán elérte a 67 százalékos emelkedést. A lakossági padlóértékesítés 33 százalékkal, a parketta 23 százalékkal növekedett. Ennél is jobbak a II. negyedéves adatok, melyek szerint az objekt padlók értékesítése 96 százalékkal, a parketta 42 százalékkal a lakossági padló 39 százalékkal volt magasabb a bázishoz viszonyítva. A piacok tekintetében tovább nőtt az export jelentősége, eléri a termelés 84 százalékát. A gyártmányok 29 százalékát európai uniós országokban, 34 százalékát az orosz-ukrán piacon, 21 százalékát a tengerentúli és egyéb európai országokban, 16 százaléka belföldön értékesítették.

A Grabopalst 2004-ben kapacitásbővítő beruházásokat hajtott végre tatabányai és győri egységeiben. Ennek következtében évente 18-20 millió négyzetméter lakossági, 2,5-3 millió négyzetméter objekt, azaz speciális igényeket kielégítő PVC-padlót képes gyártani. A Graboplastnál a 2004. évet a lakossági padló évének tekintik, hisz a kapacitás növelés révén előállított többlet terméket a piac „felszívta”.

A következő esztendő a parkettagyártás éve lesz, hiszen a termelés növekedés hátterét milliárdos nagyságrendű beruházással kívánja megteremteni a társaság. Jövőre 1,7 millió négyzetméter szalagparketta-gyártó kapacitással rendelkezik majd a társaság kecskeméti gyára, amely így megduplázza termelését. Az úgynevezett speciális padlók piacán az elmúlt öt évben 300 százalék növekedést ért el a cégsoport. A sport, intézményi és járműipari célokat szolgáló PVC-padlók iránti kereslet hihetetlen növekedést mutat, s ez stratégiai jelentőségű döntéseket kíván a Graboplastól. Ennek megfelelően a társaságnál már most a speciális padlók évének minősítik a 2006-os esztendőt.

A Graboplast tavaly nyilvánosságra hozott stratégiájában azt célozta meg, hogy 2008-ig a társaság eléri az európai uniós versenyképességhez szükséges évi 100 millió eurós árbevételt. A 2004-es I. félévi eredmények azt mutatják, hogy a társaság olyan növekedési potenciállal rendelkezik, mellyel a jelenlegi stratégia már 2005 végéig megvalósul. Jancsó Péter elnök-vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy a Graboplast az évtized végéig évi 15 százalékot meghaladó forgalomnövekedéssel számol.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo