Az I. félévi forgalom termékcsoportonkénti változása – a sport, jármű és intézményi – szakmai elnevezéssel: objekt - PVC-padlók piacán elérte a 67 százalékos emelkedést. A lakossági padlóértékesítés 33 százalékkal, a parketta 23 százalékkal növekedett. Ennél is jobbak a II. negyedéves adatok, melyek szerint az objekt padlók értékesítése 96 százalékkal, a parketta 42 százalékkal a lakossági padló 39 százalékkal volt magasabb a bázishoz viszonyítva. A piacok tekintetében tovább nőtt az export jelentősége, eléri a termelés 84 százalékát. A gyártmányok 29 százalékát európai uniós országokban, 34 százalékát az orosz-ukrán piacon, 21 százalékát a tengerentúli és egyéb európai országokban, 16 százaléka belföldön értékesítették.
A Grabopalst 2004-ben kapacitásbővítő beruházásokat hajtott végre tatabányai és győri egységeiben. Ennek következtében évente 18-20 millió négyzetméter lakossági, 2,5-3 millió négyzetméter objekt, azaz speciális igényeket kielégítő PVC-padlót képes gyártani. A Graboplastnál a 2004. évet a lakossági padló évének tekintik, hisz a kapacitás növelés révén előállított többlet terméket a piac „felszívta”.
A következő esztendő a parkettagyártás éve lesz, hiszen a termelés növekedés hátterét milliárdos nagyságrendű beruházással kívánja megteremteni a társaság. Jövőre 1,7 millió négyzetméter szalagparketta-gyártó kapacitással rendelkezik majd a társaság kecskeméti gyára, amely így megduplázza termelését. Az úgynevezett speciális padlók piacán az elmúlt öt évben 300 százalék növekedést ért el a cégsoport. A sport, intézményi és járműipari célokat szolgáló PVC-padlók iránti kereslet hihetetlen növekedést mutat, s ez stratégiai jelentőségű döntéseket kíván a Graboplastól. Ennek megfelelően a társaságnál már most a speciális padlók évének minősítik a 2006-os esztendőt.
A Graboplast tavaly nyilvánosságra hozott stratégiájában azt célozta meg, hogy 2008-ig a társaság eléri az európai uniós versenyképességhez szükséges évi 100 millió eurós árbevételt. A 2004-es I. félévi eredmények azt mutatják, hogy a társaság olyan növekedési potenciállal rendelkezik, mellyel a jelenlegi stratégia már 2005 végéig megvalósul. Jancsó Péter elnök-vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy a Graboplast az évtized végéig évi 15 százalékot meghaladó forgalomnövekedéssel számol.
Graboplast: egyenes út az évi 100 millió eurós bevételhez
A lakásbelső padlóburkolókat gyártó, győri székhelyű Graboplast Rt. eddigi történetének legsikeresebb félévét zárta 2004. június 30-án. A társaság 20 százalékos forgalomnövekedéssel 9,7 milliárd forint árbevételt ért el. Ennél is meggyőzőbb az üzemi eredményben megjelenő teljesítmény, ami 67 százalékos növekedéssel eléri a 731 millió forintot.
Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?
Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia
2025. november 4., Budapest
Véleményvezér

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője
Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?

Trump akkorát odavert Putyinnak, amit még Biden sem tett meg, feloldotta Ukrajna rakétahasználatának korlátozását
Eszkalálódik az ukrajnai háború.

Burgonya kilója 30 forintért
A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.

Hatalmas szerencsétlenséghez vezetett Ukrajna hintapolitikája, amikor egyszerre akart megfelelni Oroszországnak és a Nyugatnak
Nem olcsó az orosz olaj, politikai ára van.

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét
A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.