Geszti a tőzsdét népszerűsíti

Szemléletformáló kampányt indít jövő hónaptól a Budapesti Értéktőzsde. A pályázatot a Geszti Péter nevével fémjelzett Akció-Nxs Reklámügynökség nyerte el.

Novembertől a tőkepiacot és a részvénybefektetést népszerűsítő imázskampányt indít a BÉT - hangzott el a tőzsdét működtető cég mai sajtótájékoztatóján. Az akció célja, hogy növeljék a részvénypiac ismertségét és elfogadottságát úgy a lakossági, mint a vállalati körökben. A kampány lebonyolítására 2005 júliusában kiírt meghívásos, két fordulós tendert az Akció-Nxs Reklámügynökség nyerte el.


Szalay-Berzeviczy Attila, a Budapesti
Értéktőzsde elnöke és Geszti Péter
A Budapesti Értéktőzsde megbízásából készült felmérés kimutatta, hogy a háztartások kevesebb, mint egyharmada rendelkezik befektetésekkel, megtakarításokkal. Hosszú távú megtakarításokban, befektetésekben a magyar társadalom többsége nem gondolkozik, a pénzügyi kultúra Magyarországon régiós viszonylatban is elmaradott. Az átlagmagyar éves szinten alig egy-két órát foglalkozik pénzügyeinek tudatos tervezésével, ami a magyar megtakarítási szerkezet jelenlegi állapotán is nyomot hagy.

A rendszerváltást követően megjelent modern pénzügyi megtakarítási formákat az emberek többsége gyanakodva szemléli és nem bízik bennük, ami természetesen a tőzsdére is igaz. A kutatások szerint a 18-60 év közötti lakosság kétharmada teljes mértékben elutasító a tőzsdézéssel, részvényvásárlással szemben. A tőzsdézést fővárosi úri huncutságnak, vagy kaszinónak tekintik, ahol mesés vagyonok cserélnek gazdát, vagy simlis brókerek tüntetik el a gyanútlan emberek nehezen megkeresett pénzét. Ismeretlennek és idegennek találják ezt a világot, túl magasnak értékelik a kockázatot, rövidtávon gondolkodnak befektetésekben, míg a korábban tőzsdézők közül sokan megégették magukat az átmeneti válsághelyzetekben. A BÉT felmérése szerint az emberek jelentős része szerint csak nagy összeggel van értelme elkezdeni a tőzsdézés, ugyanakkor amennyiben 100 milliós összeghez jutnának (például a lottón), akkor is inkább a bankbetétet, illetve az ingatlanbefektetést választanák. A - jellemzően kismértékben - elfogadók között felülreprezentáltak a férfiak, a fiatalabb korosztályok tagjai és a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők. A részvénybefektetések népszerűsítése mellett a BÉT fontos célja a megtakarítások volumenének, megtakarító háztartások arányának növelése, valamint az öngondoskodás eszméjének hirdetése.

#page#A BÉT novembertől induló imázskampánya alapvetően két fő célt szolgál. Egyrészről a középvállalatok tulajdonosait, pénzügyi vezetőit kívánja meggyőzni cégük tőzsdei bevezetésének előnyeiről, hasznáról és a tőkepiaci forrásbevonás fontosságáról: hogy a tőzsdei bevezetés és forrásbevonás ne egzotikum, hanem reális, vonzó és követendő alternatíva legyen.

Másik fontos cél, a teljes magyar társadalom elérése az öngondoskodás eszméjének és a hosszú távú megtakarítások propagálásával, a részvénybefektetések népszerűsítésével. A cél, hogy minden magyar állampolgár ráébredjen: kellő fegyelemmel, megfontoltsággal, kis szakértelemmel hosszú távon könnyebben gyarapodhat, mint más, hagyományos befektetésekkel. (Az Egyesült Államokban készült felmérések szerint 15 éves időtávon a jó részvényportfólióba történő befektetés a biztos és egyben a legjövedelemezőbb megtakarítási forma.)

Az Akció-Nxs Reklámügynökség kampánya 2005 novemberétől a vállalatokat, míg jövő év januárjától a lakosságot célozza meg. A reklámhadjárat a média legkülönfélébb területein jelentkezik majd, így tévécsatornákon, napi- és havilapokban és óriáplakátokon is. Amennyiben az akció sikeres lesz, úgy a BÉT tervei szerint még két, a tőzsdét népszerűsítő hullám indulhat, az egyik jövő szeptember körül, míg a másik 2007 január-februárjában.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo