Geszti a tőzsdét népszerűsíti

Szemléletformáló kampányt indít jövő hónaptól a Budapesti Értéktőzsde. A pályázatot a Geszti Péter nevével fémjelzett Akció-Nxs Reklámügynökség nyerte el.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Novembertől a tőkepiacot és a részvénybefektetést népszerűsítő imázskampányt indít a BÉT - hangzott el a tőzsdét működtető cég mai sajtótájékoztatóján. Az akció célja, hogy növeljék a részvénypiac ismertségét és elfogadottságát úgy a lakossági, mint a vállalati körökben. A kampány lebonyolítására 2005 júliusában kiírt meghívásos, két fordulós tendert az Akció-Nxs Reklámügynökség nyerte el.


Szalay-Berzeviczy Attila, a Budapesti
Értéktőzsde elnöke és Geszti Péter
A Budapesti Értéktőzsde megbízásából készült felmérés kimutatta, hogy a háztartások kevesebb, mint egyharmada rendelkezik befektetésekkel, megtakarításokkal. Hosszú távú megtakarításokban, befektetésekben a magyar társadalom többsége nem gondolkozik, a pénzügyi kultúra Magyarországon régiós viszonylatban is elmaradott. Az átlagmagyar éves szinten alig egy-két órát foglalkozik pénzügyeinek tudatos tervezésével, ami a magyar megtakarítási szerkezet jelenlegi állapotán is nyomot hagy.

A rendszerváltást követően megjelent modern pénzügyi megtakarítási formákat az emberek többsége gyanakodva szemléli és nem bízik bennük, ami természetesen a tőzsdére is igaz. A kutatások szerint a 18-60 év közötti lakosság kétharmada teljes mértékben elutasító a tőzsdézéssel, részvényvásárlással szemben. A tőzsdézést fővárosi úri huncutságnak, vagy kaszinónak tekintik, ahol mesés vagyonok cserélnek gazdát, vagy simlis brókerek tüntetik el a gyanútlan emberek nehezen megkeresett pénzét. Ismeretlennek és idegennek találják ezt a világot, túl magasnak értékelik a kockázatot, rövidtávon gondolkodnak befektetésekben, míg a korábban tőzsdézők közül sokan megégették magukat az átmeneti válsághelyzetekben. A BÉT felmérése szerint az emberek jelentős része szerint csak nagy összeggel van értelme elkezdeni a tőzsdézés, ugyanakkor amennyiben 100 milliós összeghez jutnának (például a lottón), akkor is inkább a bankbetétet, illetve az ingatlanbefektetést választanák. A - jellemzően kismértékben - elfogadók között felülreprezentáltak a férfiak, a fiatalabb korosztályok tagjai és a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők. A részvénybefektetések népszerűsítése mellett a BÉT fontos célja a megtakarítások volumenének, megtakarító háztartások arányának növelése, valamint az öngondoskodás eszméjének hirdetése.

#page#A BÉT novembertől induló imázskampánya alapvetően két fő célt szolgál. Egyrészről a középvállalatok tulajdonosait, pénzügyi vezetőit kívánja meggyőzni cégük tőzsdei bevezetésének előnyeiről, hasznáról és a tőkepiaci forrásbevonás fontosságáról: hogy a tőzsdei bevezetés és forrásbevonás ne egzotikum, hanem reális, vonzó és követendő alternatíva legyen.

Másik fontos cél, a teljes magyar társadalom elérése az öngondoskodás eszméjének és a hosszú távú megtakarítások propagálásával, a részvénybefektetések népszerűsítésével. A cél, hogy minden magyar állampolgár ráébredjen: kellő fegyelemmel, megfontoltsággal, kis szakértelemmel hosszú távon könnyebben gyarapodhat, mint más, hagyományos befektetésekkel. (Az Egyesült Államokban készült felmérések szerint 15 éves időtávon a jó részvényportfólióba történő befektetés a biztos és egyben a legjövedelemezőbb megtakarítási forma.)

Az Akció-Nxs Reklámügynökség kampánya 2005 novemberétől a vállalatokat, míg jövő év januárjától a lakosságot célozza meg. A reklámhadjárat a média legkülönfélébb területein jelentkezik majd, így tévécsatornákon, napi- és havilapokban és óriáplakátokon is. Amennyiben az akció sikeres lesz, úgy a BÉT tervei szerint még két, a tőzsdét népszerűsítő hullám indulhat, az egyik jövő szeptember körül, míg a másik 2007 január-februárjában.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo