Forradalmasítja a sörfogyasztást a Baltika

A nürnbergi sörvásár szentpétervári sajtótájékoztatóján munkatársunk magyar nyelven kapta az írott információkat. A lehető leghatékonyabb kommunikáció azt érzékelteti, hogy a „Brau Beviale 2002” szakvásárral november 13-15. között erőteljesen kívánják támogatni a sör- és italgyártás fellendítését, nemzetközi méretekben.

Az italfogyasztás növekedésével leginkább Kelet-Közép-Európában számolnak, főként Oroszországban. Ezért is hívták meg nyolc ország 24 újságíróját a világ 10. legnagyobb, modern sörgyárába, ahol a Baltika márka forradalmasítja a sörfogyasztást néhány éve. Tíz éve az oroszok egy főre jutó sörfogyasztása 15 liter körül járt, ma 44 liter felé közelednek. A Baltika, mint márka értékesítése Európában az ötödik legnagyobb a Heineken, Amstel, Kronenbourg és Stella Artois után.

Hektoliter-befektetők

- Az alkoholmentes italok fogyasztásának növekedése Kelet-Közép-Európában még messze nem érte el a lehetőségek határait – mondta Petra Trommer, a nürnbergi vásár sajtófőnöke. A verseny az itteni piacok meghódításáért még csak most kezdődött. S aki szeretné a régió sör- és italpiacait áttekinteni, annak érdemes kihasználni a Braua Beviale által nyújtott lehetőséget novemberben, és ellátogatni Nürnbergbe. Hangsúlyozta, hogy a Brau Beviale mint beruházási szakvásár idejekorán kinyitotta kapuit a fejlődő keleti piacok előtt, amelyek földrajzi határai egészen közel nyúlnak Nürnberghez. Egyre bővül az 1500 kiállítót vonzó vásár marketing jellege is, amelyre idén közel 40. 000 látogatót várnak.

A nemzetközi sörkonszernek cégfelvásárlásait nézve azt látjuk, hogy a „hektoliter-befektetők” erősen aktivizálták magukat Kelet-Közép-Európában, állapította meg Petra Trommer. Az 1990. és 2001. közötti években csak a sörnél 62 tranzakciót regisztráltak a bonni AFC Consultants International cég megfigyelői. Ugyanakkor a szénsavas üdítőitaloknál mindössze 23, míg az égetett szeszes italoknál 17, a bornál pedig 10 tranzakció zajlott le. Ennél is kevesebb cégfelvásárlás történt az ásványvíznél, valamint a gyümölcslénél.

- A régió országaiban a csekkfüzettel végzett befektetések, azaz cégfelvásárlások a piac viszonylag magas koncentrációjához vezettek – jelentette ki Petra Trommer. – Most a nemzetközi cégek érdeklődése Ukrajna, Oroszország és Délkelet-Európa felé fordul, mert ott még szabad a vásár, és a vásárlóerő fejlődésével a sörfogyasztás pozitív trendje várható.

Távol-Keleten dupla áron

A vendéglátó Baltika sörgyár részéről Alekszander Dedegkajev termelési igazgató tájékoztatott.


- A kínálatot meghaladó kereslet kielégítésére 1990-ben alapítottak egy szokványosnak induló sörgyárat – foglalta össze röviden a történetet a fiatal igazgató. – Aztán 1992-ben jött a privatizáció, és a svéd Baltic Beverages Holding AB befektetéseinek köszönhetően létrejött a világ egyik legkorszerűbb gyára. Az automatizált sörgyártás megtekinthető, külön a látogatók számára épített útvonalon. Négy műszakban, folyamatosan termelnek. Bár az egész cégnél közel 8 000-en dolgoznak, a gyártásnál embert szinte kizárólag a számítógépeknél láttunk, amint ellenőrzik a különböző folyamatok. A csoportunkhoz tartozó orosz újságírók is csodálkoztak, hogy milyen fejlett technológiával készül új gyárukban a sör. Tavaly a Baltikában 14 millió hektoliter sört gyártottak, szemben az egy évvel korábbi 10,8 millió hektoliterrel.

- A hatalmas kiterjedésű orosz piac optimális ellátása érdekében 21 városban rendelkezünk saját értékesítő szervezettel – mondta a termelési igazgató. - Távol-Keletre, például Vlagyivosztokba is eljutnak a Baltika palackjai. Igaz, a magas szállítási költségek miatt a fogyasztói ár ott kétszerese a szentpétervárinak. A logisztika javítása érdekében a távoli tájak közül Szamarában és Habarovszkban terveznek új sörfőzdéket építeni, egyenként egymillió hektoliteres kapacitással.

A Baltika piaci részesedése Oroszországban 25 százalék. Céljuk 30 százaléknak a megszerzése. A fejlődés másik iránya az export. Egyelőre 410 000 hektoliter sört adtak el külföldre tavaly, 25 különböző országba. Mivel az orosz kereskedők egyéb italokat is elvárnak a nagy sörszállítótól, a Baltika alkoholmentes italokat is gyárt. Hagyományos limonádéból és ásványvízből egyelőre évi 40 000 hektónál tartanak. Márkapolitikájuk érdekessége, hogy kínálatuk 11 számozott Baltika sörből áll, 0-tól 10-ig terjedően. A közelmúltban megjelent alkoholmentes sör jelzése a nulla. Léteznek sörök 8 százalékos alkoholtartalommal is. Azok értékének és élvezetének forrása már nem csak a jótékony szomjoltás, a kóstolás alapján ezt bátran állíthatom.

Bajai Ernő

 

 

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo