Fordulat jöhet az autóipari vállalatok finanszírozásában

Tavaly a járműipar szinte egyedüliként volt képes növekedést felmutatni az egyébként túlnyomórészt recesszióba süllyedő feldolgozóipari ágazatok között. A szektor motorját a folyamatosan érkező nagyberuházások hajtják, a keresleti oldalon ugyanakkor kihívásokkal néz szembe az autópiac. Az új autók értékesítését a jövőben egyre inkább felfutó nyílt végű lízingelés dobhatja meg – derült ki az MBH Bank ágazati kitekintő rendezvénysorozatának járműipari trendekről szóló sajtóbeszélgetésén. A magyar gazdaság különböző szektorait górcső alá helyező szakmai eseményeken a bank az épp vizsgált ágazat gazdasági környezetének elemzése mellett betekintést enged a terület finanszírozása során nyert üzleti tapasztalataiba is.

„A hitelezéssel kapcsolatban jelentős lépéselőny számunkra, hogy az egymilliárd forintot meghaladó árbevételű járműipari cégek 40 százaléka rendelkezik MBH Bankos kapcsolattal és bankszámlával, így vezető piaci pozíciónknak köszönhetően első kézből, korai fázisban értesülünk az ügyfelek igényeiről, melyekre a hatékony szervezeti struktúránkra támaszkodva gyorsan tudunk megoldással, tanácsadással szolgálni” – mutatott rá Záhonyi Ádám.

Évről évre egyre népszerűbb a lízingelés

A hazai lízingpiac aktuális trendjeit a sajtóbeszélgetés keretében Hanczár Zsolt, az MBH-csoporthoz tartozó Euroleasing Zrt. gépjármű divíziójának vezetője foglalta össze. Ennek alapján alapvetően pozitív képet mutat, hogy a lízingkihelyezések volumene Magyarországon 2020 óta évről évre emelkedik. A Lízingszövetség statisztikája szerint tavaly az – autók mellett mezőgazdasági gépeket, nagyhaszongépjárműveket és építőipari eszközöket is tartalmazó – összesített kimutatás alapján megközelítőleg 910 milliárd forint volt a lízing kihelyezések nagyságrendje. Ennek az összegnek közel a felét az autófinanszírozás teszi ki, mely – a flottakezelők állományával együtt – önmagában 441 milliárd forintra rúgott 2023-ban.

„Tavaly a lízingpiac három legnagyobb területén, az autó, a nagyhaszongépjármű és a mezőgazdasági gép szegmensben is az Euroleasing helyezte ki a legtöbb új finanszírozást. Társaságunk piacrésze ezen területek mindegyikén 20 százalék feletti – de az idei év célja, hogy ezt a mutatót minden szegmensben 30 százalék fölé emeljük” – húzta alá Hanczár Zsolt.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo