Főleg váratlan kiadásokra, lakásra, gyerekek jövőjére gyűjtünk

A lakosság közel fele rendelkezik megtakarított pénzzel. Legtöbben váratlan kiadásokra tartalékolnak, majd a célok között a lakásvásárlás, gyerekek támogatása és üdülés következik. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a pénzintézetek ügyfeleiről végzett vizsgálata során, 2000 decemberben, a felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fű személyes megkérdezése alapján.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az átlagot meghaladó mértékben tesznek félre a diplomások, havi 100 ezer forintnál nagyobb nettó jövedelmű háztartásban élők, 49 évesnél idősebbek és 50 000 lakosúnál nagyobb városokban élők.

A válaszadók érdekes módon oszlanak meg a spórolás különböző céljai szempontjából. Különösen életkor szerint nagyok az eltérések abban, hogy ki, mire gyűjt.

A legfiatalabb, 15–19 éves korosztály fő motívuma az üdülés, utazás. Ezt a célt az ő körükben háromszor annyian nevezték meg, mint a megkérdezettek átlaga.

A lakásra való megtakarítás kimondottan az utánuk következő korosztályra jellemző. Mégpedig a 20–29 évesek háromszor, a 30–39 évesek kétszer annyian nevezték meg ezt a célt, mint az országos átlag.

A 30–49 éves korosztály a gyerekek jövőjére takarékoskodik az átlagot jóval meghaladó mértékben.

A váratlan kiadások azért kerültek országosan az első helyre, mert ez a megtakarítási célja az 50–59 évesek közel felének, és az 59 évesnél idősebbek kétharmadának.
A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek 45 százaléka rendelkezik valamilyen megtakarítással.

Közülük egyharmad még mindig a készpénzt részesíti előnyben, és kétharmad tartja bankban a megtakarításait. Utóbbiak körében továbbra is kimagaslóan legnépszerűbb a forintbetét, amit jóval kisebb aránnyal az életbiztosítás, majd az értékpapír követ.

Valamilyen banki ügyfélkapcsolattal a megkérdezettek kétharmada rendelkezik. Fő bankjuknak legtöbben az OTP Bankot tartják, majd a Takarékszövetkezetek következnek és a Postabank, ahogyan már évek óta.

Megváltozott viszont a bankok ismertségének mértéke. Például 1998 decemberben a válaszadók tíz százaléknál kisebb része ismerte spontán módon az ABN Amro Bankot vagy Citibankot, múlt év decemberében pedig már 12, illetve 10 százalékuk. A névről ismert bankokra irányuló kérdésre spontán a válaszadók szintén 12 százaléka nevezte meg az Erste Bankot 2000-ben. Némileg csökkent viszont az elmúlt két év során a CIB Bank spontán ismertsége, 18-ról 14 százaléka.

Ugyanakkor az öt legismertebb bank sorrendje évek óta változatlanul OTP Bank, Postabank, Takarékszövetkezetek, Budapest Bank, Kereskedelmi és Hitelbank.

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo