A bankjegyautomatákból felvett készpénz üzletekben való elköltéséről a közvetlenül, kártyával történő vásárlásra térnek át, legyen az élelmiszerüzlet, butik, benzinkút, vagy például a Sziget Fesztivál. A rendezvény történetében immár második éve bankkártyát elfogadó elektronikus POS terminálokban idén több mint 5 000 vásárlási műveletet hajtottak végre a látogatók, ami forgalmi értékben meghaladta a 46 millió forintot.
Mihalszky Anikó, a MasterCard Europe Magyarországért és Horvátországért felelős marketing menedzsere elmondta: Egy mostanában közzé tett, 10 európai országra kiterjedő kutatás eredményei szerint a mai fiatalok, jellemzően a 18-25 éves korosztály, több mindenben hasonlít egymásra, mint amennyiben különbözik. Ezt látjuk beigazolódni a Sziget Fesztiválokon is, ahol a törzsközönség közel 80%-át ez a célcsoport képviseli. Az európai fiatalokat az őket szó szerint testközelből körülvevő márkák fogyasztása érdekli, ezért évről-évre emelkedik a fogyasztási cikkekkel bírók aránya. A divatos ruha, autó, és műszaki cikkek mellett egyre nagyobb szerepet kap a bankkártya is, mint a trendi fizetési eszköz.
Európa legnagyobb zenei rendezvényére, a Szigetre látogatók 72%-a rendelkezik legalább egy plasztikkal, amelyet a MasterCard Europe felmérése szerint aktívan használ is. A folyamatos célcsoport kutatásainkból kitűnik, hogy első körben a fiatalok a bankjegyautomaták kezelését sajátítják el, és havonta átlagosan 2-3 alkalommal vesznek fel készpénzt, amely zömét az üzletek pénztáraiban költik el. Ezt követi a kártyás vásárlással való megismerkedés, mint a fizetés közvetlenebb, gyorsabb és kényelmesebb módja. tette hozzá.
Az idei Sziget Fesztiválon látványosan emelkedett a bankkártyájukat jegy- és italvásárlásra használók aránya: míg 2003-ban csak 660 műveletet jegyeztek, idén a tranzakciók száma 780%-kal emelkedett, és meghaladta az ötezret. Ennél nagyobb mértékben nőtt a forgalmi érték, a tavalyi 5 millió forintról több mint 46 millióra ugrott. Bár a tranzakciók 68%-át belföldön kibocsátott kártyákkal bonyolították le, a külföldi vásárlók a plasztikkal elköltött összeg felét adták. A napi átlag 730 művelet 96%-át a 6 jegypénztár, a fennmaradó részt az idén sikerrel debütált MasterCard Bár jegyezte. A napi belépőjüket MasterCard, MasterCard Electronic vagy Maestro márkájú kártyákkal megváltott plasztikbirtokosok automatikusan ajándékban részesülhettek, és 1 500-an éltek is e lehetőséggel.
A Sziget Fesztivál kiváló alkalmat szolgál a fiatalokkal kapcsolatos kutatásaink helyességének igazolására. A MasterCard, MasterCard Electronic és Maestro kártyabirtokosainknak idén is szerettük volna megköszönni, hogy a Sziget 2004 Fesztiválon is a MasterCard termékeit választották. Külön örömünkre szolgált, hogy az összes tranzakció 61%-át külföldi és belföldi márkabirtokosaink jegyezték, és a napijegyüket MasterCard termékkel megvásárlók 52%-a kereste fel sátrunkat a rendezvényen. összegezte Mihalszky Anikó.
Fiatalok és a bankkártya
Több, mostanában megjelent kutatás arra világít rá, hogy a fiatalok vágyait leginkább a fogyasztás határozza meg, de a fizetés módja is egyre nagyobb hangsúlyt kap.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Donald Trump hivatalos közösségi oldalán pápának öltözve látható, sokan kiakadtak
Rossz vicc, vagy egy politikusi tréfa?

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből
Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát
Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek
Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.