Fiatalok és a bankkártya

Több, mostanában megjelent kutatás arra világít rá, hogy a fiatalok vágyait leginkább a fogyasztás határozza meg, de a fizetés módja is egyre nagyobb hangsúlyt kap.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A bankjegyautomatákból felvett készpénz üzletekben való elköltéséről a közvetlenül, kártyával történő vásárlásra térnek át, legyen az élelmiszerüzlet, butik, benzinkút, vagy például a Sziget Fesztivál. A rendezvény történetében immár második éve bankkártyát elfogadó elektronikus POS terminálokban idén több mint 5 000 vásárlási műveletet hajtottak végre a látogatók, ami forgalmi értékben meghaladta a 46 millió forintot.

Mihalszky Anikó, a MasterCard Europe Magyarországért és Horvátországért felelős marketing menedzsere elmondta: „Egy mostanában közzé tett, 10 európai országra kiterjedő kutatás eredményei szerint a mai fiatalok, jellemzően a 18-25 éves korosztály, több mindenben hasonlít egymásra, mint amennyiben különbözik. Ezt látjuk beigazolódni a Sziget Fesztiválokon is, ahol a törzsközönség közel 80%-át ez a célcsoport képviseli. Az európai fiatalokat az őket szó szerint testközelből körülvevő márkák fogyasztása érdekli, ezért évről-évre emelkedik a fogyasztási cikkekkel bírók aránya. A divatos ruha, autó, és műszaki cikkek mellett egyre nagyobb szerepet kap a bankkártya is, mint a „trendi” fizetési eszköz.”

Európa legnagyobb zenei rendezvényére, a Szigetre látogatók 72%-a rendelkezik legalább egy plasztikkal, amelyet a MasterCard Europe felmérése szerint aktívan használ is. „A folyamatos célcsoport kutatásainkból kitűnik, hogy első körben a fiatalok a bankjegyautomaták kezelését sajátítják el, és havonta átlagosan 2-3 alkalommal vesznek fel készpénzt, amely zömét az üzletek pénztáraiban költik el. Ezt követi a kártyás vásárlással való megismerkedés, mint a fizetés közvetlenebb, gyorsabb és kényelmesebb módja.” – tette hozzá.

Az idei Sziget Fesztiválon látványosan emelkedett a bankkártyájukat jegy- és italvásárlásra használók aránya: míg 2003-ban „csak” 660 műveletet jegyeztek, idén a tranzakciók száma 780%-kal emelkedett, és meghaladta az ötezret. Ennél nagyobb mértékben nőtt a forgalmi érték, a tavalyi 5 millió forintról több mint 46 millióra ugrott. Bár a tranzakciók 68%-át belföldön kibocsátott kártyákkal bonyolították le, a külföldi vásárlók a plasztikkal elköltött összeg felét adták. A napi átlag 730 művelet 96%-át a 6 jegypénztár, a fennmaradó részt az idén sikerrel debütált MasterCard Bár jegyezte. A napi belépőjüket MasterCard, MasterCard Electronic vagy Maestro márkájú kártyákkal megváltott plasztikbirtokosok automatikusan ajándékban részesülhettek, és 1 500-an éltek is e lehetőséggel.

„A Sziget Fesztivál kiváló alkalmat szolgál a fiatalokkal kapcsolatos kutatásaink helyességének igazolására. A MasterCard, MasterCard Electronic és Maestro kártyabirtokosainknak idén is szerettük volna megköszönni, hogy a Sziget 2004 Fesztiválon is a MasterCard termékeit választották. Külön örömünkre szolgált, hogy az összes tranzakció 61%-át külföldi és belföldi márkabirtokosaink jegyezték, és a napijegyüket MasterCard termékkel megvásárlók 52%-a kereste fel sátrunkat a rendezvényen.” – összegezte Mihalszky Anikó.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo