Fiatalok és a bankkártya

Több, mostanában megjelent kutatás arra világít rá, hogy a fiatalok vágyait leginkább a fogyasztás határozza meg, de a fizetés módja is egyre nagyobb hangsúlyt kap.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A bankjegyautomatákból felvett készpénz üzletekben való elköltéséről a közvetlenül, kártyával történő vásárlásra térnek át, legyen az élelmiszerüzlet, butik, benzinkút, vagy például a Sziget Fesztivál. A rendezvény történetében immár második éve bankkártyát elfogadó elektronikus POS terminálokban idén több mint 5 000 vásárlási műveletet hajtottak végre a látogatók, ami forgalmi értékben meghaladta a 46 millió forintot.

Mihalszky Anikó, a MasterCard Europe Magyarországért és Horvátországért felelős marketing menedzsere elmondta: „Egy mostanában közzé tett, 10 európai országra kiterjedő kutatás eredményei szerint a mai fiatalok, jellemzően a 18-25 éves korosztály, több mindenben hasonlít egymásra, mint amennyiben különbözik. Ezt látjuk beigazolódni a Sziget Fesztiválokon is, ahol a törzsközönség közel 80%-át ez a célcsoport képviseli. Az európai fiatalokat az őket szó szerint testközelből körülvevő márkák fogyasztása érdekli, ezért évről-évre emelkedik a fogyasztási cikkekkel bírók aránya. A divatos ruha, autó, és műszaki cikkek mellett egyre nagyobb szerepet kap a bankkártya is, mint a „trendi” fizetési eszköz.”

Európa legnagyobb zenei rendezvényére, a Szigetre látogatók 72%-a rendelkezik legalább egy plasztikkal, amelyet a MasterCard Europe felmérése szerint aktívan használ is. „A folyamatos célcsoport kutatásainkból kitűnik, hogy első körben a fiatalok a bankjegyautomaták kezelését sajátítják el, és havonta átlagosan 2-3 alkalommal vesznek fel készpénzt, amely zömét az üzletek pénztáraiban költik el. Ezt követi a kártyás vásárlással való megismerkedés, mint a fizetés közvetlenebb, gyorsabb és kényelmesebb módja.” – tette hozzá.

Az idei Sziget Fesztiválon látványosan emelkedett a bankkártyájukat jegy- és italvásárlásra használók aránya: míg 2003-ban „csak” 660 műveletet jegyeztek, idén a tranzakciók száma 780%-kal emelkedett, és meghaladta az ötezret. Ennél nagyobb mértékben nőtt a forgalmi érték, a tavalyi 5 millió forintról több mint 46 millióra ugrott. Bár a tranzakciók 68%-át belföldön kibocsátott kártyákkal bonyolították le, a külföldi vásárlók a plasztikkal elköltött összeg felét adták. A napi átlag 730 művelet 96%-át a 6 jegypénztár, a fennmaradó részt az idén sikerrel debütált MasterCard Bár jegyezte. A napi belépőjüket MasterCard, MasterCard Electronic vagy Maestro márkájú kártyákkal megváltott plasztikbirtokosok automatikusan ajándékban részesülhettek, és 1 500-an éltek is e lehetőséggel.

„A Sziget Fesztivál kiváló alkalmat szolgál a fiatalokkal kapcsolatos kutatásaink helyességének igazolására. A MasterCard, MasterCard Electronic és Maestro kártyabirtokosainknak idén is szerettük volna megköszönni, hogy a Sziget 2004 Fesztiválon is a MasterCard termékeit választották. Külön örömünkre szolgált, hogy az összes tranzakció 61%-át külföldi és belföldi márkabirtokosaink jegyezték, és a napijegyüket MasterCard termékkel megvásárlók 52%-a kereste fel sátrunkat a rendezvényen.” – összegezte Mihalszky Anikó.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo