Félig benne maradt a retro mocsarában a balatoni turizmus

A Balaton hosszú évtizedek óta a magyar turizmus zászlóshajója, a hazai nyaralások szimbóluma. Ugyanakkor van egy réteg, amely már elkerüli a Balatont, mert egyre ritkábban történik olyasmi, ami miatt érdemes volna oda elmennie.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Jó hazai példák is vannak – de kevés

Éskovács szerint: Szerencsére a Balaton környékén is akadnak pozitív kezdeményezések. Keszthely rendszeresen helyet például  ad a magyar balett kiválóságainak, a fellépések rendre telt házat vonzanak. A füredi Anna-bál is jó példa arra, hogy a klasszikus zene és az opera iránt van kereslet: idén például alig lehetett elférni azon a téren, ahol a Magyar Állami Operaház művészei ingyenes koncertet adtak, több ezer érdeklődőt vonzva. Értékes színházi előadások is zajlanak a Balaton körül a Kultkikötőnek köszönhetően, amely már több száz értékes előadást hozott el a tó partjára a hazai kőszinhazakból.

Ám mindez kevés, mert ezek a rendezvények elsősorban alkalmi és lokális jellegűek, nem pedig olyan léptékű, hosszú távon beépített fesztiválok, amelyek nemzetközi hírnevet és gazdasági erőt adhatnának a régiónak. Az egyszeri események megmutatják ugyan, hogy a kereslet létezik, de nem teremtenek folyamatos turisztikai áramlást, nem épül rájuk szállodaipari vagy vendéglátóipari kapacitás, és nem válnak a Balaton brandje szerves részévé. Ráadasul a nemzetközi sztárok hiánya tovább szűkíti a közönséget, így a potenciális külföldi látogatók számára a Balaton nem kerül fel tartósan a magas kultúra nemzetközi térképére.

A retró rövid távú előnyei és hosszú távú kárai

A turisztikai – kommunikációs szakember szerint: Nem vitatható, hogy a retró élmények erős pszichológiai hatással bírnak, a nosztalgia növeli a vásárlási hajlandóságot és erősíti a márkahűséget. Ez magyarázza, miért tűnt korábban sikeres márkapozicionálásnak a Balaton retro-imázsa. A „régi idők” hangulata megőrzi az idősebb generáció lojalitását, és vonzza azokat a turistákat, akik gyerekkori nyaraik élményét keresik.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo