Hagyó Miklós az értesülést megerősítve szombaton elmondta, hogy január végéig teljesen áttekintik a 4-es metróval összefüggő kérdéseket. A jogi, a pénzügyi, a kivitelezési és a finanszírozási ügyek mellett megvizsgálják a beruházást bonyolító struktúrát és annak hatékonyságát is. A szocialista politikus leszögezte, alapvető cél, hogy határidőre átadhassák a két szakaszban megépülő 4-es metrót. Ehhez elengedhetetlen a beruházás irányításában meglévő párhuzamosságok megszüntetése - tette hozzá.
Példaként említette, hogy a városházán eddig a főpolgármesternél, a városüzemeltetési helyettesnél, a főjegyzőnél és a szakügyosztályon foglalkoztak a 4-es metróval. A jövőben csak egy helyütt, a héten kinevezett metróbiztosnál koncentrálódnak az információk - jegyezte meg.
A főpolgármester-helyettes szólt arról, hogy a január 15-i héten személyesen is részt vesz a helyszínek bejárásán, a pontos tájékozódás érdekében a már zajló munkálatok minden állomását felkeresik. Január 31-ig elkészül az az intézkedési terv, amely felelősök és határidők megjelölésével rögzíti a metróépítés megvalósításának munkafolyamatait a 2009., illetve 2010. december végi határidőig bezárólag.
Az intézkedési terv foglalkozik majd a 4-es metró projektiroda helyzetével, szerepével, illetve a beruházás finanszírozásával is. Ez utóbbi kapcsán Hagyó Miklós elmondta, hogy a 350 milliárd forintos projektet jelenleg 79 százalékban az állam, 21 százalékban a fővárosi önkormányzat finanszírozza, jórészt hitelből.
Közölte, hogy Becker László metróbiztos már tárgyalt Brüsszelben a finanszírozás átalakításáról. Eszerint az állam és az önkormányzat mellett az EU Kohéziós Alapja is bekapcsolódna a metró-finanszírozásba. Erre azért is szükség van, mivel jelenleg az EU az állomások felszíni rendezését nem finanszírozza, illetve, mert a 60-70 milliárd forintra becsült felszíni rendezési költségeket a projekt büdzséje nem tartalmazza.