Felesleges az M0-ás egy szakasza?

Az elmúlt év nyarán több helyi civil szervezet panasszal fordult az Európai Bizottsághoz az M0-ás autópálya Csömör és Árpádföld közötti szakaszának engedélyezési eljárása során tapasztalt jogsértések miatt. Az Európai Bizottság kérésére a helyi lakosság érdekeit képviselő szervezetek megjelölték azokat az uniós irányelveket, amelyeket a magyar hatóságok az építési engedélyezési eljárás során megsértettek. A közelmúltban az Európai Bizottság hivatalosan értesítette a panaszosokat arról, hogy az ügyben vizsgálatot indít.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Unió érintettségét nyomatékosítja, hogy a vitatott szakaszt is magában foglaló teljes beruházást az EU Kohéziós Alapja 70 milliárd forintnak megfelelő euróval támogatja. Természetesen csak abban az esetben, ha az engedélyezési eljárás megfelel az Unió által támasztott követelményeknek. A Csömör és Árpádföld közötti szakasz több független szakértő szerint is teljesen felesleges, hiszen a Pécel és Gödöllő között megépülő M31-es gyorsforgalmi út révén amúgy is megvalósul az M0-ás keleti szektora.


Az érintett terület
A szóban forgó irányelvek a nyilvánosságnak az ilyen eljárásokba történő bevonásáról, a környezeti információkhoz való hozzáférésről, továbbá az érintettek igazságszolgáltatáshoz való jogáról szólnak. Ez év júliusában az Európai Bizottság már felszólította a Magyar Köztársaságot, hogy ezek közül a 2003/4/EK irányelv rendelkezéseit ültesse át a nemzeti jogba. A közösségi részvételről és az igazságszolgáltatáshoz való jogról szóló 2003/35/EK irányelvet pedig 2005. június 25-ig kellett volna beültetni a magyar jogrendbe. Az egyesületek szerint ezeket az irányelveket már a 2004. január 1-én hatályba lépett autópálya törvény (2003. évi CXXVIII. törvény a Magyar Köztársaság gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről) egyes rendelkezései is megsértették. Ezek a közösségi részvételt és a jogorvoslati jogokat korlátozták. (Emiatt a Levegő Munkacsoport 2004. júniusában az Alkotmánybírósághoz fordult.

A törvény hatályba lépését követően több további jogszabály született vagy módosult, amelyek az útépítési eljárásokban tovább korlátozták az állampolgári részvétel lehetőségeit.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo