Az Airbus sietett leszögezni: nem biztonsági, vagy minőségi problémák adódtak, egyszerűen csak a gyártósoron akadtak problémák: egyes hatalmas repülőgépdarabok például a megfelelő bekábelezés nélkül kerültek át a hamburgi gyártósorról a Toulouse-i összeszerelő üzembe. A cég szerint az új repülőgépek kifejlesztésénél amúgy is számtalan, előre nem látható esemény lassíthatja a forgalomba állítást. Az A380 fejlesztőit és kivitelezői például a mostani malőrön túl kénytelenek voltak már szembesülni az első próbák során felmerült problémák kiküszöbölésével, illetve a megrendelők igényei miatt is kénytelenek voltak változtatásokat eszközölni a belső kialakításon.
Bár az Airbus szerint teljesen normális egy ilyen mértékű csúszás egy új gép bevezetésekor, a legnagyobb megrendelők - mint a Singapore Airlines, a Qantas vagy az Emirates - már jelezték, hogy kompenzációra tartanak igényt a gyártó részéről.